Achterbanden

Vragen over bekleding, velgen e.d.
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Achterbanden

Bericht door van dijk »

Ik heb twee nieuwe achterbanden nodig, ik wil gewoon de orginelen banden hebben. Welke band zit eronder en wat kost het ongeveer? (hij staat nu niet thuis vandaar)
Ik moet hem ook uitlijnen, want ze zijn alleen aan de binnenkant glad (na 10.000 km)
Bij Profile kosten de Britgestone 225-45/17V SO3 498,00 incl alles, ex korting.
Uitlijnen 59,00
Maik
Groot Speedster Commandeur

Re: Achterbanden

Bericht door Maik »

Standaard banden zijn de Bridgestone Potenza RE040's, in de door jou genoemde maten.
500 euro is voor de S03 al aan de dure kant (zullen trouwens oude banden moeten zijn want ze worden niet meer gemaakt als ik het goed begrijp), maar voor de RE040 helemaal. Ik dacht dat ze bij Pitbox iets van 180euro per stuk zijn incl alles.
Uitlijnen moet je even voorzichtig mee zijn Martin. Ik zou een uitgebreide uitlijning niet door een zaak als Profile laten doen, omdat met name het camber afstellen nogal een apart verhaal is. Voor alleen sporing afstellen zou je wel naar hun toe kunnen gaan....

En na 10000km de binnenkanten helemaal glad?! OF je bent een rechtuitbrander, OF je camber en/of sporing staat verkeerd...
Afbeelding
van dijk

Bericht door van dijk »

Maik schreef:Standaard banden zijn de Bridgestone Potenza RE040's, in de door jou genoemde maten.
500 euro is voor de S03 al aan de dure kant (zullen trouwens oude banden moeten zijn want ze worden niet meer gemaakt als ik het goed begrijp), maar voor de RE040 helemaal. Ik dacht dat ze bij Pitbox iets van 180euro per stuk zijn incl alles.
Uitlijnen moet je even voorzichtig mee zijn Martin. Ik zou een uitgebreide uitlijning niet door een zaak als Profile laten doen, omdat met name het camber afstellen nogal een apart verhaal is. Voor alleen sporing afstellen zou je wel naar hun toe kunnen gaan....

En na 10000km de binnenkanten helemaal glad?! OF je bent een rechtuitbrander, OF je camber en/of sporing staat verkeerd...
Ik zet er pas na Zandvoort nieuwe banden op, ik rij rustig en bijna alleen maar snelweg. En zo zwaar ben ik nu ook weer niet :?
linne150

Bericht door linne150 »

Hoi Martin ik heb bij pitbox incl.148euri pr achterband bet. 296 met .de voor wielen balanceren en jawel hoor,,,,4x stikstof. Dat scheelde 107 euri per band met opel en dat was nog ex montage ook.Toen hield ik geld over :( :? ik heb maar geperfor- schijven gekocht.Ik heb me toch gek verdiend aan die alca-klus :lol:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Stel nooit uit tot morgen wat je vandaag nog door een ander kan laten doen.
Behalve ouder worden.

Ik begrijp dat dit een goed moment is om wat rekeningen te gaan versturen :wink:
jpspeedy
Lid

Bericht door jpspeedy »

Hallo Martin ,

in de bandencentrale hier bij ons heb ik de prijs gevraagd voor de
speedsterbanden , Bridgestone Potenza REO 40 BZ 225/45 R17 - 90 W
en deze kosten 135,00 € btw incl en geplaatst / per band.

de voorband , REO 40 BZ 175/55 R 17 - 81 W
kost eveneens 135,00 € btw incl en geplaatst / per band.

groetjes ,
patje
Actief lid

Bericht door patje »

jp was dat dan bij Rogiest in Evergem :?:

hij moest deze dan wel bestellen zeker :?:

Groetjes patje
linne150

Bericht door linne150 »

Whahaha hij is goed Piet :P :P
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
jpspeedy
Lid

Bericht door jpspeedy »

inderdaad patje ,

bandencentrale Roegiers , en de banden zijn in voorraad :!:

groetjes ,
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

van dijk schreef:Ik heb twee nieuwe achterbanden nodig, ik wil gewoon de orginelen banden hebben. Welke band zit eronder en wat kost het ongeveer? (hij staat nu niet thuis vandaar)
Zals eerder opgemerkt zitten er Bridgestone RE040 banden onder.

Maaaaarrrr....

Een goede bridgestone dealer zal je kunnen vertellen dat er bijvoorbee;d van de 225/45R17 ongeveer een stuk of 5(!!) types zijn. (de voorste banden zijn zo 'apart' qua maat dat er maar 1 type is, da's makkelijk)

Voor de S2 Elise en voor de Speedster zijn SPECIFIEKE modellen RE040 gemaakt, te herkennen aan de letter-code in the DOT-code op de zijkant van de band. Voor de Elise is bijvoorbeeld de code die op de achterbanden moet staan: #### DCK #### (waarbij # voor een getal of letter staat waarmee de produktiedatum etc. wordt aangegeven)

Ik meen me te herinneren dat de Speedster achterbanden moet hebben met een CJE code of iets dergelijks. Nou ja.. Dat zou je op je huidige banden moeten terug kunnen vinden. (let wel op.. De DOT code staat vaak maar aan 1 kant van de band.. Dus aan kant van de auto aan de binnenkant)

Als je nu een 'V' snelheid band er op hebt, dan zal dezelfde DOT code nu waarschijnlijk een 'W' opleveren sinds de turbo op de markt is geweest. Da's normaal. BIj de Elise is het nu ook een 'W' sinds de 111R er is.

Deze banden voor de Speedster en de Elise hebben een andere karkas-constructie als degene voor de Audi TT en degene voor andere auto's.

Aangezien je aangeeft de banden origineel te willen houden is het wellicht een goed idee om dat dan ook precies goed te doen en niet de 'foute' RE040's er onder te zetten (even afgezien van discussies of het wel merkbaar/nuttig/etc. is)

Bye, Arno.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:wallbash:
Ze kunnen ook nooit iets simpel houden.
Het was ons al opgevalen tijdens het monteren van de Nitrons dat andere speedsters 2.2 een V hadden en ik een W.
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Verschillende internetsites geven ook veel verschillende "soorten" bridgestones aan. Van autobandenmarkt word ik in ieder geval niet veel wijzer. Ik zal binnenkort pitstop eens bellen, want die hebben al vaker een Speedster gehad. Dat vind ik toch wel een pre.

De banden zijn immers het contact met de weg en dat moet dus ook goed gebeuren. De lokale bandenverkoper in Zeist heeft best kennis van zaken en is ook scherp met zijn prijzen, maar een ritje Rotterdam is ook geen straf.

Mijn banden slijten wel scheef af, maar het verschil is zo klein dat ik niet ga rommelen met het camber. Daarbij verwacht ik niet eeuwig ritjes over de A28 te maken.
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

Thanx Arno

Bericht door Dutch Boy »

Thanx voor de tip Arno :!:
Na bijna 40m km zijn de banden op de 'T' ook (nog steeds: bijna 8) )aan vervanging toe, goed om te weten dat er verschillen zijn kan ik in ieder geval ook de leverancier tippen :twisted:
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Als ze zo zijn moet je nieuwe halen toch :oops:
Bijlagen
Afb(12).jpg
Afb(12).jpg (60.8 KiB) 6174 keer bekeken
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Heb ik dan ook maar gedaan, Yoko's 039.... Wat een absolute topbanden zijn dit zeg!!! Ongelooflijk veel meer grip als met de Bridgestone's :!: 8) :P
Plaats reactie