Achterbanden
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Nee dat is niet waar... Rijd altijd op de Potenza's en die zijn echt een stuk minder goed als deze... Maar goed deze gaan ongeveer 10.000 km mee en Potenza's een stuk langer. Maar dat verschil in hardheid merk je echt enorm.
Ga op mijn Dtc's weer gewoon Potenza's gooien maar dat is gewoon omdat de andere optie (039's) gewoon te duur is voor me, maar het liefst rij ik gewoon op deze banden, het is net alsof je op rails rijdt. Ongelooflijk lekkere banden!!!

Ga op mijn Dtc's weer gewoon Potenza's gooien maar dat is gewoon omdat de andere optie (039's) gewoon te duur is voor me, maar het liefst rij ik gewoon op deze banden, het is net alsof je op rails rijdt. Ongelooflijk lekkere banden!!!

- stevenflappy
- Contacteer:
Trouwens wat ik wel vaag vind is dat ik een week geleden bij Lotus was en we daar op de brug naar de banden hadden gekeken, toen waren ze nog lang niet zo belachelijk afgesleten als nu... Hard rijden deed ik toen al niet meer omdat de banden tegen hun eind gingen en veel regen maakte dat toch al onmogelijk.. Wou toen even wachten op mijn nieuwe velgen en daar gelijk mee gaan rijden...
Als je dan een week later kijkt is dit toch wel raar.... Of niet??
Nogmaals niks ten nadele van de Potenza's maar vind dit toch een beetje raar....
Als je dan een week later kijkt is dit toch wel raar.... Of niet??

Nogmaals niks ten nadele van de Potenza's maar vind dit toch een beetje raar....
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Heb je toen wel goed gekeken naar je banden? Het lijkt erop dat de binnenkant er echt slecht aan toe is, maar heb je toen de hele breedte van je band wel goed bekeken? Soms kijk je alleen maar vanaf de buitenkant van je auto naar je banden en ga je dan niet echt onder je auto staan.
Anders vind ik het ook raar ja...
Anders vind ik het ook raar ja...

- stevenflappy
- Contacteer:
Ja we hebben ze goed bekeken, Jan vroeg zich af of ik was gaan spinnen met die banden omdat ze toch vervangen werden... Maar dat heb ik juist niet gedaan omdat ik wist dat ze naar het einde liepen... Vreemde zaak, maar goed hij rijdt nu weer lekker..
We hebben nu de uitlijning van een Exige 2 genomen omdat de uitlijning van zo'n 340r voor mij persoonlijk te nerveus was, de auto kreeg een eigen leventje met sporen in het wegdek of van die teerrichels... Daar werd ik niet echt blij van, dus nu even dit proberen (rijd nu natuurlijk ook op de banden van een exige (band voor de 048)) Maar de eerste ervaringen zijn lekker!

We hebben nu de uitlijning van een Exige 2 genomen omdat de uitlijning van zo'n 340r voor mij persoonlijk te nerveus was, de auto kreeg een eigen leventje met sporen in het wegdek of van die teerrichels... Daar werd ik niet echt blij van, dus nu even dit proberen (rijd nu natuurlijk ook op de banden van een exige (band voor de 048)) Maar de eerste ervaringen zijn lekker!

- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
Yokohama.de zegt het als volgt:
"RENNREIFEN mit Straßenzulassung"
En dan is dit de regen-uitvoering, wat ik dan heel prettig vind omdat ik niet verplicht op moet gaan letten omdat het regent... Iets waar je op andere sites, uk-forum voornamelijk, veel enge verhalen over hoort met semi-slicks...
"RENNREIFEN mit Straßenzulassung"
En dan is dit de regen-uitvoering, wat ik dan heel prettig vind omdat ik niet verplicht op moet gaan letten omdat het regent... Iets waar je op andere sites, uk-forum voornamelijk, veel enge verhalen over hoort met semi-slicks...
- Bijlagen
-
- 0279er.jpg (7.42 KiB) 3514 keer bekeken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Nee.. Veel banden hebben op een bepaald moment een heel andere rubber compound als je ze tot een bepaald niveau alfslijt. Da's eigenlijk de onder-laag en die is weer zachter en slijt harder.stevenflappy schreef:Als je dan een week later kijkt is dit toch wel raar.... Of niet??
Het resterende profiel kan er dan in zeer korte tijd af slijten of zelfs smelten.. Hier precies te zien..
Bye, Arno.