Maik schreef:Aha, dus je hoeft dan alleen maar door te geven of je een zilvere of zwarte lijst zou willen hebben. Dus als ooit nog eens mijn list vervangen gaat worden moet ik niet vergeten een zwarte lijst door te geven.
Thanks Paul!
Gecancelled bij CarGlass, geregeld in Oosterhout....
Maakte voor de verzekering geen bal uit!
Het kan alleen niet op zaterdag gedaan worden, dus mijn plan van 4 juni valt in duigen...
Morgen kijk ik bij jullie af of ik een zwarte lijst mooier vind!
Schijnt dat de ramen met zwarte rand (van de S2 Elise, is gelijk) trouwens vaak makkelijker te krijgen zijn als met de zilveren rand zoals op de Speedster waar nog wel eens een flinke/onbekende levertijd op wil zitten.
Ja maar laat m dan wel spuiten, dat zilver en dat van de hardtop is niet hetzelfde als van de rest van de auto... Ziet er een beetje uit als een schade auto, vind ik
Daar heb je helemaal gelijk in Flap!
Als je de hardtop 'kleurloos' zou bestellen bij Opel, ziet hij er zo uit als die van mij. De Duitser die hem aan mij verkocht heeft zei dat hij zilver was. Eenmaal in Duitsland viel het mij erg tegen dat het geen zilver lak was, maar wilde hem er niet voor laten liggen. De zomermaanden gaat hij toch plaats maken voor de softtop.
Ik laat hem wel meespuiten met de raamrand en de frontclam, wanneer ik de steenslag daarop laat bijwerken...
't raam is maandag vervangen. De hele operatie duurde ongeveer een halve dag. Het beste is om hem de volgende dag pas op te halen ivm drogen van de kit. Ik heb ervoor gekozen de rijwind het raam extra te laten aandrukken.
Het eerste klusje was het verwijderen van de sealrand. Die kan je alleen verwijderen door hem eraf te snijden (slopen dus). Een nieuw ruit komt met aangeplakte rand, dus wanneer je een andere kleur rand wilt zit je vast aan een nieuw raam. De 'cheap-ass' folie is hier waarschijnlijk het beste alternatief.
De frontclam hoeft er niet! af. Wel is het handig om met ductape de clam plaatselijk te beschermen.
Zal vanavond een foto posten (zegt meer als duizend woorden)