Bezoek Nordschleife/Nürburgring

Aanstaande evenementen.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Een 1-daagse trip is erg vermoeiend, maar zeer de moeite waard Steven!
Maar nu ik even goed nadenk, jij bent toch al eens op de Nordschleife geweest? Dan hoef ik je niets meer te vertellen :wink:
Afbeelding
joel do desert
Actief lid

Bericht door joel do desert »

Maik, het is wel erg vroeg, maar ik zal de 21ste rond 6.30 bij de Mac in Venlo staan.

Hoop wel dat deze open is, ivm. de broodnodige koffie..........
Maik

Bericht door Maik »

Ik hoop het ook Hans!
Ik had al op de MacDonalds site gekeken, maar niets over openingstijden :? :?
Je hebt de tijd van 6:30 tot 7:00 om daar te zijn he, dus als je niet die tussenstop nodig hebt om bij te komen, kan je ook een half uurtje later van huis :wink:

Ik zal nog even uitleggen waarom zo vroeg eigenlijk echt nodig is.
Als we om 7uur wegrijden bij Venlo, moet je rekenen dat je om 8:30 bij de Ring bent. Dan is het even de benen strekken, even rondkoekeloeren, even beppen :) ...
Je zit dan zomaar pas om 9:30 weer in je speedster voor je eerste rondje (als je echt van plan bent om te rijden dan, je HOEFT natuurlijk niet te rijden, als je het toch niet helemaal niet zo vertrouwd ofzo als je echt de sfeer en alles live meemaakt...).
Na elk rondje stop je meestal wel weer even, vooral als het je eerste rondjes zijn! 22km op totaal onbekend terrein is namelijk best vermoeiend :wink:
Misschien dat je 's ochtends 3 rondjes maakt. Dan tussen de middag even lekker relaxt wat eten (schnitzel met friet! :P ), want af en toe je rust pakken daar vind ik wel belangrijk. Daar ben je dan ook zo maar weer 2uur mee kwijt.
Dan 's middags, vanaf een uur of 2 weer de baan op, nog minstens 2 rondjes maken (want ik neem minstens een 5 ritten kaart). Tussendoor weer even goed kijken naar al het moois wat op het parkeerterrein staat. En eigenlijk is het ook leuk als we nog even naar 1 van de kijkplekken langs de baan gaan, dan zie je alles ook nog even op snelheid voorbij komen.
Met andere woorden, de dag is zo voorbij, vooral als je niet te laat weer aan de terugreis wilt beginnen voor die laatste meest vermoeiende rit. Ik probeer altijd voor 5uur weer terug te gaan, zodat je nog iets van je avond hebt om weer op te laden voor een harde dag werken op maandag :wink: .
Eventueel eten we nog even wat halverwege de terugweg, bij een AC-restaurantje ofzo, maar dat bespreken we dan nog wel even.

Tot zover deze dienstmededeling :lol:
Afbeelding
Boink
Lid

Bericht door Boink »

Ben benieuwd of ik jullie zal zien :) Kan haast niet anders denk ik :)
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Maik,

De planning klinkt zeer logisch. Zeker in de zomerperiode kan het heel druk zijn op het midden van de dag. Er zijn ook redelijk wat lokale helden die hun rondjes voor 11:00 doen en dan in de middag een beetje rond kijken.

Voorlopig blijf ik nog even vraagteken, maar de kans dat ik ga word wel groot.

Eerst even een onderhoudsbeurt doen maandag.
Maik

Bericht door Maik »

hey, wat toevallig, ik heb a.s. woensdag mijn 30000km beurt :)
Afbeelding
Jürgen
Lid

Bericht door Jürgen »

Ik ben ook om 6.30 uur (uiterlijk 7.00) bij de Mac in Venlo. Kom weliswaar ook uit het oosten, maar slaap die nacht daarvoor in Eindhoven. Ik verwacht wel dat ik wat eerder weer retour ga naar Nederland, maar verder helemaal OK.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Iemand nog het adres van de Ring? Dan kan ik dat in een navi zetten mochten ik iemand die de weg wel kent kwijt raken. De keren dat ik daar was heb ik meegereden met iemand en dan let ik toch minder op.

30k is best snel, want zo oud is jouw speedster nog niet. Ik zit op 26k en blijkbaar een vierjarenbeurt, wat dat ook moge zijn.
Maik

Bericht door Maik »

D - 53520 Nürburg

Dat moet genoeg zijn, straatnaam van de ingang van de Nordschleife weet ik niet. Misschien wel ergens op internet te vinden...
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Gemeente: meuspath 53520
Straat: In Der Stroth

Je mag zelf de rontonde zoeken.
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Op de site had ik ook een adres, maar ik was bang dat het een postadres ofzo zou zijn.
Boink
Lid

Bericht door Boink »

Wees niet bang, het staat ruim van te voren aangegeven waar de ring is.. En anders volg je de eerste beste sjon mobiel en die rijdt ook vast wel naar de ring :)
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

"Sjon mobiel"?? Of een Ferrari of een Porsche of een Lambo of een Bmw M3 of M5 of M6..... Ongelooflijk mooi spul daar, je kan niet misrijden!!
Maik

Bericht door Maik »

Ga jij nou nog mee Steven? Zo ja, vroeg je nest uit :!: :P
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ja ben a aan het plannen met die maat van mij, krik en momentsleutel zijn al besteld... Komen deze week nog binnen, ga dan op de oz's! 8)
Plaats reactie