Ik heb vanochtend even een gesprekje gehad met Beek Auto Racing in Den Haag (welbekend bij Jans

Ik ben daar al eerder geweest om te praten over de mogelijkheden van een olietemperatuurmeter in de speedy. De eigenaar had mijn gegevens genoteerd voor eventuele info die hij later dan door kon sturen (via mail).
Nu had ik gisteren een mailtje in mijn inbox met een leuk verzoek. Beek wil mijn auto gaan gebruiken om een "tuningspakket" voor een 2.2 samen te gaan stellen

Ze willen gaan beginnen met een remap van het motormanagement. Daarna eventueel een nieuw uitlaatsysteem (geheel systeem tot de einddemper) opbouwen. Daarna een ander nokkenas-setje monteren, en eindigen eventueel met het bewerken van de cilinderkop

En dit alles voor rekening van Beek zelf, behalve de uitlaat, maar daar kwamen we nog wel uit volgens hem

Ik was vandaag vrij dus ben gelijk vanochtend dus maar langs gegaan om het te bespreken. Vrijdag ga ik mijn auto'tje daar afleveren en dan hebben ze de hele week erna de tijd om te "chippen", daar wordt dus mee begonnen. Ik ben die volgende week aan het skieen in Frankrijk, dus ze gaan hun gang maar

Beek wil precies weten hoeveel extra vermogen ze eruit kunnen halen met alleen chippen.
Als dit alles succesvol is, dan gaan ze een klein tijdje daarna aan het andere beginnen. Ze willen die motor langzaam in hun vingers krijgen, en ze zullen gaande weg steeds meer teweten komen over de 2.2, waardoor de strategie van het tunen misschien nog wel een beetje verandert.
Erg grappig, gisteren wist ik nog van niets, vrijdag kan ik de auto wegbrengen voor een remap

Ik ben benieuwd wat het gaat brengen....
mzzl!
Maikel