Heb ik al!!
Mogelijke aankoop speedster en vragen.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mooi, ze vullen goed de wielkassen met jouw setup.stevenflappy schreef:Bedoelde hier, bij wie is wieRCduck7 schreef:Zie daar niks staan ivb met wielen.stevenflappy schreef:16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost
![]()
![]()
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=424![]()
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 0242#10242
Die luchthappers ogen mooi.
Kwil ook ooit eens turboluchthappers op mijn 2.2 in mijn koetswerkkleur.
De grill zal ik wrs ook verwijderen en enkel het opel teken erop laten zoals bij de turbo.
Heb daarvoor al eens op "mark's page" http://www.verboom.net/projects/speedster/index_nl.html gekeken.
Maar ik heb wel liever de gril in zijn geheel eraf te halen...ofwel bestel ik een nieuwe als hij niet teveel kost en zaag ik hem ook in stukken.
Ik hou het bij 17" en 205 vooraan(tenzij er eindelijk eens een 185 17" band op de markt komt).Maik schreef:Als je 16inch neemt met de bijbehorende wanghoogte, dan wordt je diameter inderdaad kleiner en is het verstandig om je ABS elektronica te vervangen. Daar is een kant en klare vervangingsunit voor die standaard op de Vauxhall VXR (een soort ultieme versie van de speedster turbo) gemonteerd wordt en hij schijnt heel erg te lijken (of is misschien hetzelfde) op die van de elise 111R.
Doordat je diameter klein wordt, wordt inderdaad het gat tussen je band en spatbord groter, maar daarom hoef je je rijhoogte niet te veranderen, wel omdat je auto vooraan juist lager komt te staan. Ik weet niet precies hoeveel de diameter kleiner wordt, maar als je rijhoogte vooraan bv 1,5cm lager komt te staan, dan wordt het verschil met achter wel heel erg groot en zal de rij-eigenschappen beinvloeden (negatief denk ik).
16inch vooraan is het beste, maar ik denk dat voor jou inderdaad naar 205 en 17inch de beste keuze is. Ik rij zelf dus ook met 205 en 17" en het bevalt prima, ook op het circuit.
Neem dan wel 205/45 R17, en zeker niet 50hoog. 40 hoog heb ik ook weleens gezien maar dat wordt al snel weer te klein naar mijn mening.
Als Ik naar 16" ga zal ik niet tevreden zijn met de uitsparing tussen de wielkassen en band (die ruimte is bij de standaard wagen nu al meer vanvoor in tegenstelling tot vanachter) en dan zou het me een pak geld kosten om het echt goed te gaan doen met 16"ers.
Een ietsje lager profiel zal ik nemen maar zoals je zei niet overdreven laag want dan krijg je weer teveel ruimte.
Die pint is beloofd als ik je ooit eens tegenkom.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kwil niet laten uitschijnen dat het een turbo is terwijl het geen is.stevenflappy schreef:Ruimte, ruimte... Het is geen auto voor de looks he..... Of ben je een turbo rijder
Daarvoor moet ik de letters turbo onder de speedster naam op de kont zetten wat ik zeker niet wil doen.
Kvind gewoon de cosmetische aanpassingen van de turbo versie met voor en achterspoiler,... enz iets mooier ogen.
Maar kwil er verre van geen agressief ogende "trackday" wagen van maken zoals de jouwe.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Denk niet dat ik het groots zal aanpakken.
Lees volgende link van wat anderen zeggen die rijcursussen genomen hebben voor de opel speedster, elise en dergelijke.
Vooral van auteurs codemonkey en crazydonkey.
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &f=104&h=0
Ik ben benieuwd naar wat ze nog te zeggen hebben over hun bevindingen met de standaard speedster.
Lees volgende link van wat anderen zeggen die rijcursussen genomen hebben voor de opel speedster, elise en dergelijke.
Vooral van auteurs codemonkey en crazydonkey.
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &f=104&h=0
Ik ben benieuwd naar wat ze nog te zeggen hebben over hun bevindingen met de standaard speedster.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, ik ben het wel eens met hun verhalen, maar ik heb dan ook een training van (o.a.) Andrew Walsh gehad
Zet een speedster met 205 voorbanden op een rotonde en stamp op het gas en je hebt ook dan onderstuur tot in de gloria... De balans is juist zo mooi door op een bepaalde manier in te sturen van bochten, dit in samenhang met het spelen van gas en voor de gevorderden, met remmen erbij (trailbraking).
Wil je echt een speels kontje die op commando een lekkere zwiep met de kont maakt, koop dan een bmw met dikke motor... (of dan zou je S2000 ook nog een betere keus zijn geweest).
Een mid engined auto heeft achter gewoon teveel grip voor dat soort fratsen
Zet een speedster met 205 voorbanden op een rotonde en stamp op het gas en je hebt ook dan onderstuur tot in de gloria... De balans is juist zo mooi door op een bepaalde manier in te sturen van bochten, dit in samenhang met het spelen van gas en voor de gevorderden, met remmen erbij (trailbraking).
Wil je echt een speels kontje die op commando een lekkere zwiep met de kont maakt, koop dan een bmw met dikke motor... (of dan zou je S2000 ook nog een betere keus zijn geweest).
Een mid engined auto heeft achter gewoon teveel grip voor dat soort fratsen

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Aan de andere kant, Lotus heeft m niet ontwikkeld op 16 inch en 195 voor niks. Opel wou een veiligere auto en is voor 175 gegaan en looks met 17 inch...
Zou hier ook niet gelijk mee beginnen, rij eerst maar aardig wat km's standaard. Dan kan je het langzaam op gaan voeren. In het begin klaagde mijn vriendin altijd dat ik in mijn 206 Gti harder reed dan in mijn Speedster. Maar beetje auto-mens weet dat met een midden-motor-auto de regels anders zijn. Neem effe de tijd en bespaar je (waarschijnlijk) een hoop problemen.
Zou hier ook niet gelijk mee beginnen, rij eerst maar aardig wat km's standaard. Dan kan je het langzaam op gaan voeren. In het begin klaagde mijn vriendin altijd dat ik in mijn 206 Gti harder reed dan in mijn Speedster. Maar beetje auto-mens weet dat met een midden-motor-auto de regels anders zijn. Neem effe de tijd en bespaar je (waarschijnlijk) een hoop problemen.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kwil zeker niet terug naar die S2000.
Kheb veel liever een middenmotor, dan neem ik dat beetje onderstuur er maar bij.
De 1ste generatie elise had wel nogal veel overstuur, bij de 2de moest je de rem aantikken om hem in overstuur te krijgen heb ik vernomen.
Bij de speedster weet ik het niet zo goed.
Kga binnenkort eens de limieten testen op een lege parking.
Dan kan ik er eindelijk eens deftig over meepraten.
Heb dit tot nu toe nog niet durven doen omdat bij aankoop van de wagen hij nog weinig km's had en nog verder ingereden moest worden.
Kheb veel liever een middenmotor, dan neem ik dat beetje onderstuur er maar bij.
De 1ste generatie elise had wel nogal veel overstuur, bij de 2de moest je de rem aantikken om hem in overstuur te krijgen heb ik vernomen.
Bij de speedster weet ik het niet zo goed.
Kga binnenkort eens de limieten testen op een lege parking.
Dan kan ik er eindelijk eens deftig over meepraten.
Heb dit tot nu toe nog niet durven doen omdat bij aankoop van de wagen hij nog weinig km's had en nog verder ingereden moest worden.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik denk dat de speedster meer met de 2de generatie elise's te vergelijken is wat dat betreft.
Maar vergeet ook niet de invloed van het uitlijnen van de speedster niet.
Geef hem minder camber aan de achterkant, en meer aan de voorkant, en je hebt ook gelijk wat minder onderstuur, en hij zal dan natuurlijk ook wel weer eerder overstuurt worden, maar ik begrijp dat jij dat wel ziet zitten
Maar vergeet ook niet de invloed van het uitlijnen van de speedster niet.
Geef hem minder camber aan de achterkant, en meer aan de voorkant, en je hebt ook gelijk wat minder onderstuur, en hij zal dan natuurlijk ook wel weer eerder overstuurt worden, maar ik begrijp dat jij dat wel ziet zitten
