Wheel arch vents

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Wheel arch vents

Bericht door Maik »

Ik heb de volgende mod van Flap alweer gevonden :)

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =44795&hl=

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Idee komt van Badster lijkt me! En aan de link te zien helpen die Scandinaviers elkaar graag verder. Begrijp alleen niets van hun taaltje.

Is je die dorpelverbreder ook al opgevallen?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jep, maar die mod kende ik al.

Hier staat in begrijpelijker taal uitgelegd wat het nut van die louvres is:

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=44796

Het verlaagd dus de overdruk in de wielkasten op hoge snelheid, wat minder lift tot gevolg heeft :arrow: dus hou je meer druk en dus grip op de voorkant.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als hetzelfde gebeurt als bij de american lemans auto's, laat dan maar zitten.
De zooi die zij op de weg oppikken wordt namelijk met grote kracht tegen de onderkant van de louvers geblazen waardoor deze na korte tijd het begeven en dan heb je een mooi groot gat waar eerst de louvers zaten. Ook mooi :roll:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dat is ook precies waarom de louvres bij de TVR Sagaris dicht zijn, terwijl de vorm wel in het ontwerp is gebleven. Tweede bijkomende probleem was het regelmatig sneuvelen van de voorruit door opgeworpen stenen.

Los daarvan is de Speedster een van de weinig productieauto's op de wereld die geen last heeft van lift aan de voorkant, maar door het ontwerp van bodemplaat en body downforce genereerd (dit is napraten van wat ik ooit ergens gelezen heb ...)

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als hij standaard geen last van lift heeft aan de voorkant, geven die louvres dus ook echt meer downforce. Maar grip aan de voorkant heeft de speedster eigenlijk al genoeg, vooral in snelle bochten, anders is het ook wel op te lossen door een dikkere/grotere lip aan de voorkant.
Maar het gaat sowieso gebeuren op die rode kitcar van Flap, of het nou zin heeft of niet 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

:yes:
Gebruikersavatar
Rotax
Mega lid
Berichten: 960
Lid geworden op: 21 jun 2005 0:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rotax »

Hey, dat was mijn mod! :?
Maar ben bang dat Flap eerder zal zijn...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

:lol:

Hahaha, wist ik dus niet, maar ik heb goed gegokt :lol:
Afbeelding
Plaats reactie