Weer iemand die zich voor wil stellen.

Stel jezelf en je auto voor.
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

koenvw schreef::thumbsup:
:lol: :lol: Thanks
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

paul schreef:Welkom Taner,

Veel veilige kilometers en plezier met de Speedster.

Inderdaad mooie velgen trouwens :wink:

Groeten,

Paul.
Ik wens jou ook veilige kilometers en Thanks voor je reactie :lol:
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

Maarten schreef:Welkom en inderdaad mooie velgen staat erg goed onder de speedster !

Maarten
:wink: Thanks het zijn de rial nogaro velgen :lol:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.

Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?! :wacko:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hij heeft zijn BBCode uit staan. Taner ik heb de BBCode voor je aan gezet.
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

Maik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.

Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?! :wacko:
Nee geen rollenbank test gedaan :( . Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer :lol: . En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500 :?:
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

piet schreef:Hij heeft zijn BBCode uit staan. Taner ik heb de BBCode voor je aan gezet.
Bedankt Piet, het werkt.
Thanks Taner.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Taner schreef:
Maik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.

Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?! :wacko:
Nee geen rollenbank test gedaan :( . Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer :lol: . En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500 :?:
7300rpm? :shock:
Doe voorzichtig aan met zulke hoge toerentallen met de 2.2 motor...
Trekt hij dan nog wel een beetje na 7000rpm?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

7300 rpm :shock:
Dat moet je als muziek in de oren klinken Maik. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

Maik schreef:
Taner schreef:
Maik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.

Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?! :wacko:
Nee geen rollenbank test gedaan :( . Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer :lol: . En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500 :?:
7300rpm? :shock:
Doe voorzichtig aan met zulke hoge toerentallen met de 2.2 motor...
Trekt hij dan nog wel een beetje na 7000rpm?
Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor later :wink: Taner
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

Gerard schreef:7300 rpm :shock:
Dat moet je als muziek in de oren klinken Maik. :wink:
Klinkt inderdaad wel erg goed. :lol:
Alleen niet zoals een Vtec met 4gaskleppen ofzo. :(
Maar ik ben erg tevreden :wink: Taner
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor later :wink: Taner
Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.
Over dat Kronenburgkitje is een ander topic.
Afbeelding
Taner
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:04
Locatie: Veendam

Bericht door Taner »

Maik schreef:
Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor later :wink: Taner
Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.
Over dat Kronenburgkitje is een ander topic.
He Maik ik heb gezocht naar het papiertje van 3 jaar geleden en gevonden :lol: :idea:
Het was Kronenburg niet maar een firma genaamd Montronik in Hoeben, :idea: Dicht bij Venlo dacht ik dat het was,
hij wist mij nog te vertellen dat er boven die 220 pk nog wel makkelijk 50 tot 60 pk te halen was (nok.drijfst.bew.kop.hoger.compr.mm.en8000+.:D
Ik weet dat hij toen de gaskleppen en zelf gemaakte nok.ass. opvoorraad had liggen voor de 2.2 :idea:
Misschien moeten we hem nog een keer bellen voor info en wat er mogelijk is (groepskorting):wink:
:?: nieuw topic :?: groeten Taner
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hmmm, apart verhaal? Kan kloppen hoor, maar dan is het toevallig dat Kronenburg ook voor een (welke weet ik dus niet precies) race-serie de 2.2 onder handen heeft genomen en er een ITB-kit voor heeft ontwikkeld met ook 220pk.
In Engeland is Webcon nu ook de laatste hand aan het leggen aan een ITB-kit voor de 2.2, en die is ook interessant.

Een apart topic vind iedereen prima denk ik, om alles een beetje gescheiden te houden. En informeren kan inderdaad nooit kwaad :)

Weet iemand misschien een link tussen die twee bedrijven? Kronenburg en Montronik :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik ben even gaan zoeken naar wat informatie over de 2.2 in raceklassen, samen met de info van Taner over Motronik ...

Het bedrijf blijkt Motronic te heten en gevestigd in Venlo.

Verder is het moeilijk om nog sites te vinden over de VEGE-series omdat die raceklasse over is gegaan in de BRL.

VEGE is een motoren revisie specialist, die de raceklasse heeft gesponsord. Ze hebben trouwens de 2.2 voor de Speedster in de catalogus staan voor E 2606,-

Op www.pittalk.nl kwam ik dit tegen:
Een buizenframe, voorzien van een kunststof carrosserie, 825 kilo totaalgewicht en achterwielaandrijving: dat is in het kort een auto uit de VEGE Series. Vorig jaar kreeg de klasse al een fraaie, hightech sequentiële zesversnellingsbak, met ingang van het autosportseizoen 2003 is de 160 pk sterke krachtbron waarmee de VEGE Series sinds het jaar 2000 rijdt vervangen door een 225 pk leverende 2,2 liter viercilinder. Deze geheel lichtmetalen motor is geprepareerd door klassesponsor VEGE-Motoren.

Hans Berwers, bestuurslid binnen de vereniging Nescar die de klasse organiseert en tevens coördinator vanuit VEGE-Motoren, is erg enthousiast. "Aanvankelijk verwachtten we 200 pk uit de motor te zullen halen, het is 225 pk geworden. Daarbij heeft VEGE-Motoren geen concessies gedaan aan de betrouwbaarheid van de krachtbron, om de kosten voor de deelnemers in de hand te houden." Om de gelijkwaardigheid te waarborgen, verzegelt VEGE-Motoren de krachtbronnen.
Dus via Motronic of VEGE zouden we verder kunnen komen. Blijft alleen de vraag over wat de link is met Kronenburg (en dus Hitec) ...

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie