koenvw schreef:
Weer iemand die zich voor wil stellen.
Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
7300rpm?Taner schreef:Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!. Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer
. En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500
Doe voorzichtig aan met zulke hoge toerentallen met de 2.2 motor...
Trekt hij dan nog wel een beetje na 7000rpm?

Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.Maik schreef:7300rpm?Taner schreef:Nee geen rollenbank test gedaanMaik schreef:Heb je al een rollerbanktestje gedaan met je aanpassingen? Lijkt me interessant om de uitkomsten te weten.
Hoe kan het eigenlijk dat jouw quotes niet helemaal lukken?!. Alleen de verandering met obd en alle aanpassingen, inlaat en 1e cat uitlaat gaf 18 pk en 25 nm meer
. En is duidelijk merkbaar.En 7300 toeren ipv 6500
![]()
Doe voorzichtig aan met zulke hoge toerentallen met de 2.2 motor...
Trekt hij dan nog wel een beetje na 7000rpm?
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor later
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor laterTaner
Over dat Kronenburgkitje is een ander topic.

He Maik ik heb gezocht naar het papiertje van 3 jaar geleden en gevondenMaik schreef:Dat is Kronenburg als het goed is. Samen met Hitec gaan ze met dat tuningssetje uitkomen voor speedsters, maar dan teruggetuned naar 200pk. Toch zijn er ook andere meningen over 7500rpm voor het 2.2 blok, maar 7000 moet wel zonder problemen gaan.Taner schreef:Nee hoor, geen probleem ik heb een tuner gesproken en die heeft alle 2.2 ecotec motoren getuned van de VEGESERIE. Die 220 pk hebben. Gewoon n/a motor andere gaskleppen en nokkenassen motormanagment ja en schotten in de carter vanwege het in de lengte plaatsen van de motor.
Hij wist mij te vertellen dat deze motor zelfs erg stabiel is tot 7500 t.
maar zoals ik hem heb merk je dat er weinig power is boven de 7000(nokkenassen) misschien een aanpassing voor laterTaner
Over dat Kronenburgkitje is een ander topic.
Het was Kronenburg niet maar een firma genaamd Montronik in Hoeben,
hij wist mij nog te vertellen dat er boven die 220 pk nog wel makkelijk 50 tot 60 pk te halen was (nok.drijfst.bew.kop.hoger.compr.mm.en8000+.
Ik weet dat hij toen de gaskleppen en zelf gemaakte nok.ass. opvoorraad had liggen voor de 2.2
Misschien moeten we hem nog een keer bellen voor info en wat er mogelijk is (groepskorting)
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hmmm, apart verhaal? Kan kloppen hoor, maar dan is het toevallig dat Kronenburg ook voor een (welke weet ik dus niet precies) race-serie de 2.2 onder handen heeft genomen en er een ITB-kit voor heeft ontwikkeld met ook 220pk.
In Engeland is Webcon nu ook de laatste hand aan het leggen aan een ITB-kit voor de 2.2, en die is ook interessant.
Een apart topic vind iedereen prima denk ik, om alles een beetje gescheiden te houden. En informeren kan inderdaad nooit kwaad
Weet iemand misschien een link tussen die twee bedrijven? Kronenburg en Montronik
In Engeland is Webcon nu ook de laatste hand aan het leggen aan een ITB-kit voor de 2.2, en die is ook interessant.
Een apart topic vind iedereen prima denk ik, om alles een beetje gescheiden te houden. En informeren kan inderdaad nooit kwaad
Weet iemand misschien een link tussen die twee bedrijven? Kronenburg en Montronik

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ik ben even gaan zoeken naar wat informatie over de 2.2 in raceklassen, samen met de info van Taner over Motronik ...
Het bedrijf blijkt Motronic te heten en gevestigd in Venlo.
Verder is het moeilijk om nog sites te vinden over de VEGE-series omdat die raceklasse over is gegaan in de BRL.
VEGE is een motoren revisie specialist, die de raceklasse heeft gesponsord. Ze hebben trouwens de 2.2 voor de Speedster in de catalogus staan voor E 2606,-
Op www.pittalk.nl kwam ik dit tegen:
SteV6
Het bedrijf blijkt Motronic te heten en gevestigd in Venlo.
Verder is het moeilijk om nog sites te vinden over de VEGE-series omdat die raceklasse over is gegaan in de BRL.
VEGE is een motoren revisie specialist, die de raceklasse heeft gesponsord. Ze hebben trouwens de 2.2 voor de Speedster in de catalogus staan voor E 2606,-
Op www.pittalk.nl kwam ik dit tegen:
Dus via Motronic of VEGE zouden we verder kunnen komen. Blijft alleen de vraag over wat de link is met Kronenburg (en dus Hitec) ...Een buizenframe, voorzien van een kunststof carrosserie, 825 kilo totaalgewicht en achterwielaandrijving: dat is in het kort een auto uit de VEGE Series. Vorig jaar kreeg de klasse al een fraaie, hightech sequentiële zesversnellingsbak, met ingang van het autosportseizoen 2003 is de 160 pk sterke krachtbron waarmee de VEGE Series sinds het jaar 2000 rijdt vervangen door een 225 pk leverende 2,2 liter viercilinder. Deze geheel lichtmetalen motor is geprepareerd door klassesponsor VEGE-Motoren.
Hans Berwers, bestuurslid binnen de vereniging Nescar die de klasse organiseert en tevens coördinator vanuit VEGE-Motoren, is erg enthousiast. "Aanvankelijk verwachtten we 200 pk uit de motor te zullen halen, het is 225 pk geworden. Daarbij heeft VEGE-Motoren geen concessies gedaan aan de betrouwbaarheid van de krachtbron, om de kosten voor de deelnemers in de hand te houden." Om de gelijkwaardigheid te waarborgen, verzegelt VEGE-Motoren de krachtbronnen.
SteV6
S4 Avant