De Z22SE (daar L61 geheten) wordt zo'n beetje DE 4 cilinder GM motor en er zijn daar al veel leuke spulletjes verkrijgbaar. Veur weinig... (wel even invoeren natuurlijk, maar bv. setje Eagle rods tot 650PK: $299,-...)
Zit hier al tijdje de Hitec Supercharger te volgen want dat geeft mijns inziens toch een wat fijnere throttle respons dan een turbo. (Even off-topic, past een C20LET eigenlijk zo op de 2,2-F23 bak qua startmotor? Heb nl. nog een erg goed Phase-3 blok liggen..

In de US wordt de Ecotec ook geleverd met Supercharger (De 2.0 LSJ, 9,5 compr. Is overigens hetzelfde blok als Saab 9-3 2,0T, minus een turbo)
De 2.0 S/C doet het al erg leuk, maar er is nu ook een GM kit uit voor de 2,2: [http://www.paceperformance.com/index...&ProdID=167186]
Kit wordt geleverd incl. dealer ECU reflash en met GM garantie! En dit is dus voor een standaard 2,2 Ecotec met 10,0 compressie. (OK, wij hebben helaas andere ECU)
Deze standaard kit doet het al erg leuk: Standaard 2,2: 128 WHP, Supercharger kit: 214 WHP. (Ja, dit zijn wiel PK's)
[http://www.ecotecforum.com/forums/showthread.php?t=1845]
En er zijn nog wat upgrade stages mogelijk, alleen vinden de 2,2 drijfstangen dit niet zo leuk....
Het verbaasd mij aleen dat de Hitec S/C kit de compressie verlaagd met een tussenplaat (hoeveel eigenlijk?), terwijl GM dit zelf dus niet doet. En ook gewoon ~245 krukas PK's haalt... met de lowsy US RON 91-93 benzine... En met GM garantie...
Iemand van de SC rijders hier overigens zijn spruitstuk-inlaatkoeler al aangepast naar een zgn. dual pass? Schijnt wat beter te koelen...
Er zijn daar overigens ook al malloten bezig die een standaard 2.0 S/C voorzien van een turbo... Een twin-charged Ecotec dus... 400+ pk's denken ze... aan de wielen... En met koppel onderin

Een 2.2 speedster is misschien zo gek nog niet...
