enorm prijsverschil nieuwe Opel GT/Saturn Sky(redline)

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
speedyfan
Actief lid

enorm prijsverschil nieuwe Opel GT/Saturn Sky(redline)

Bericht door speedyfan »

http://www.youtube.com/watch?v=YglowkN7XwI

de redline turbo versie is er al vanaf 29$ :shock: de 177pk 2.4 zelfs rond de 25$. vergelijk dat eens met de oerHollandse prijs in euries! (misschien toch maar naar Amerika emigreren?) blijkt dat onze oosterburen weer eens een schnäbchen hebben > Opel Gt rijden vanaf 30.675 Euro. en dat noemt zich Europa 1 :x
ex-speedyrijder
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

29k$ en 25k$ natuurlijk...type foutje :lol:
ex-speedyrijder
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

In Amerika zijn andere dingen weer duurder.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Een zorgverzekering en een jointje ja, voor de rest kan ik mij weinig bedenken :)
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Ik vond er de laatste keer het vreten best aan de dure kant. Zowel in restaurants als gewoon in de supermarkt. 3 dollar voor een zakje chips en zo. En belastingtechnisch is het daar ook niet minnetjes geloof ik.
Maar voor auto's is het daar perfect ja. Het kost er verhoudingsgewijs geen droppie. Komt nog wel een procent of 8 tax overheen.

Ik ga in juni weer. Misschien moest ik m'n koffer maar niet te vol doen op de heenreis........
Opel Speedster 2.2 zwart
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

Maar voor auto's is het daar perfect ja. ....

Ik ga in juni weer.
Misschien moest ik m'n koffer maar niet te vol doen op de heenreis........
Hé André... past zo'n auto in je koffer dan :?: :roll: :wink:

Groeten

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Nou, het zijn anders flinke koffers hoor! :D

[offtopic: Nu ik erover denk; zou het rendabel zijn daar een compressortje op te pikken?]

Nee 1 Europa, zover zijn we duidelijk nog niet we staan vooraan in de rij om onze Europese leges te betalen, maar van cashen komt niet veel. En als onze overheid ineens de inkomsten van de BPM zouden moeten missen..... brrrr ik moet er niet aan denken.
Tja, BPM en BTW maken zo'n beetje de helft van de verkoopprijs van een auto hier in Nederland. En dan nog maar te zwijgen over wegenbelasting en accijns. En dat allemaal om in de file te mogen staan.
En weet je wat nou het frapante is? WE PIKKEN HET OOK NOG MET Z'N ALLEN!

ehhh..... sorry, ik liet me even gaan :oops:
Opel Speedster 2.2 zwart
Maik

Bericht door Maik »

In de gebieden waar ik altijd kom in de VS zijn levensmiddelen ongeveer net zo duur als hier.
Kleding, auto's en huizen (mits niet in Manhattan of in Beverly Hills) zijn daar echter weer spotgoedkoop..., en ik weet wel waar het meeste geld in gaat zitten :wink:
Hoogte van belastingen stellen daar dus echt niets voor, een belastingsparadijsje dus :)
Maar toch zou ik er niet willen wonen...
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

klopt; die huizen zijn daar idd. behoorlijk goedkoop. Maar dan heb je het ook over een hoopje spaanplaat, wat steenstrips en shingles of golfplaten in de vorm van dakpannen. Het stelt allemaal nix voor.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat Jan Modaal daar doet zo op jaarbasis. Dat ligt misschien lager dan hier?
Ik weet wel dat ze er behoorlijk hard voor moeten werken. 2 weekjes vrij in een jaar of zo en een handje vol feestdagen.
Opel Speedster 2.2 zwart
TorBeest
Actief lid

Bericht door TorBeest »

Moet je ook geen lichtgelovigheidsexamen afleggen om daar te mogen wonen? (The Gullibility Test hehe 8) )

Nuja Amerika is groot hé, net alsof je zou vragen, "is het duur wonen/rijden in Europa?" ...

Komt daar nog es bij dat ze daar omver vallen van snelheden + 100km/h

Hoewel ik dan ook wel gelezen heb dat ze je niet flitsen, maar je moeten inhalen en aan de kant zetten, en je pas dan een boete kan krijgen. Maar zo stout zijn we niet dat we daar rekening mee houden :twisted:
Maik

Bericht door Maik »

André R schreef:klopt; die huizen zijn daar idd. behoorlijk goedkoop. Maar dan heb je het ook over een hoopje spaanplaat, wat steenstrips en shingles of golfplaten in de vorm van dakpannen. Het stelt allemaal nix voor.
Jep, maar je hebt ook eigenlijk niet meer nodig dan dat (tenzij je in Katrina gebieden woont), en een zeikerige welstandscommisie hebben ze daar ook niet zodat je makkelijk een mooi paleisje kan bouwen zoals jij wilt...).
Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat Jan Modaal daar doet zo op jaarbasis. Dat ligt misschien lager dan hier?
Ik weet wel dat ze er behoorlijk hard voor moeten werken. 2 weekjes vrij in een jaar of zo en een handje vol feestdagen.
Klopt, en mede daarom wil ik daar ook niet wonen. Jan Modaal verdient er ook niet zoveel, het is ook niet zo gek dat als ik daar ben, grote gebieden wel derde wereld landen lijken... Maar het werk wat ik doe wordt daar bruto al een stuk beter betaald dan hier, en dan ook nog eens de helft of minder belasting :(
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Maar het werk wat ik doe wordt daar bruto al een stuk beter betaald dan hier, en dan ook nog eens de helft of minder belasting
Da's wel lekker! Maar ja, dan moet je wel tussen dit soort types wonen:
http://www.prikstok.nl/index.php?go=ite ... temid=2899
Opel Speedster 2.2 zwart
Robin
Actief lid

Re: enorm prijsverschil nieuwe Opel GT/Saturn Sky(redline)

Bericht door Robin »

speedyfan schreef: blijkt dat onze oosterburen weer eens een schnäbchen hebben > Opel Gt rijden vanaf 30.675 Euro. en dat noemt zich Europa 1 :x
.

Bij ons in België heb je hem ook voor rond de 31.000 euro. Maar in vergelijking is het allemaal gelijk want de lonen liggen ook hoger in Nederland als in Duitsland en België. Want een opel astra of een vw golf is in Nederland ook stukken duurder als in de buurlanden.
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

kijk even naar het verschil bij een merc slr mclaren...das bijna 3 ton...kunnen wij meer verdienen maar dat is wel erg overdreven........
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Plaats reactie