Oh en Dominique, kun je dan meteen ook zeggen dat de andere inmiddels wegen slijtage ook allemaal vervangen zijn
Motorsteunen
Een kleine zeisprong.
Ik lees dat motorsteunen vaak de geest geven. Waar blijkt dit uit?
Ik kan mee voorstellen dit vooral te merken / horen is bij een grote versnelling waarbij de motor maximaal kantelt en ineens omslaat.
Mijn speedster gaat over anderhalve week naar de dealer en het is misschien handig om hierna te laten kijken dan. Maar ik heb weinig zin om te zeggen dat ik denk dat het een motorsteun is, want dan wordt hij zeker vervangen (ook als het misschien niet hoeft)

Ik lees dat motorsteunen vaak de geest geven. Waar blijkt dit uit?
Ik kan mee voorstellen dit vooral te merken / horen is bij een grote versnelling waarbij de motor maximaal kantelt en ineens omslaat.
Mijn speedster gaat over anderhalve week naar de dealer en het is misschien handig om hierna te laten kijken dan. Maar ik heb weinig zin om te zeggen dat ik denk dat het een motorsteun is, want dan wordt hij zeker vervangen (ook als het misschien niet hoeft)
- Pipo
 - Mega lid in de orde van gouden nietje

motorsteunen
> zijsprong  

Als een motorsteun het volledig begeeft, hoor je achteraan de steun rammelen wanneer de motor vibreert, of een geklop bij het versnellen.

Als een motorsteun het volledig begeeft, hoor je achteraan de steun rammelen wanneer de motor vibreert, of een geklop bij het versnellen.
A thing of beauty is a joy forever!

- zoonvanlinne150
 - Mega lid

- Piet
 - Giga lid Carbon

Mmm, Laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat ik niet beide motorsteunen gedaan heb. Mocht je een olie temp. meter hebben, dan kun je die gelijk eruit gooien want je voelt dat de motor op temperatuur is.Maik schreef:Als je wat ervaringen qua vibraties hier kan spuien dan graag!
2 motorsteunen verstevigen schijnt toch wel een serieuze megavibrator op te leveren
Maar dan nog voel je in je stuur en met je linkervoet een lichte vibratie.
Dus om te toeren.
Voor de wannabe racers onder ons kan ik me voorstellen dat het een goede mod is. Bij vol accelereren is inderdaad de repons beter en je voelt dat de motor nu 1 geheel is met de auto.
Of de voordelen opwegen tegen de nadelen is denk heel persoonlijk. Ik hoop dat ik er aan wen anders gaan ze er weer uit.
Re: motorsteunen
Een ludieke naam van een collega en die gebruikte ik nu dus ook hier. Stom stomPipo schreef:> zijsprong![]()
![]()
Bedankt voor de informatie allemaal. Het klinkt dus precies als een motorsteun. Iemand enig idee wat de kosten zijn?
- stevenflappy
 - Mega lid in de orde van gouden nietje
 - Contacteer: