Ik lees dat motorsteunen vaak de geest geven. Waar blijkt dit uit?
Ik kan mee voorstellen dit vooral te merken / horen is bij een grote versnelling waarbij de motor maximaal kantelt en ineens omslaat.
Mijn speedster gaat over anderhalve week naar de dealer en het is misschien handig om hierna te laten kijken dan. Maar ik heb weinig zin om te zeggen dat ik denk dat het een motorsteun is, want dan wordt hij zeker vervangen (ook als het misschien niet hoeft)
Bij mij klonk het alsof er iets vreselijk aanliep, zowel bij gasgeven als bij gas los laten. Op een gegeven moment, toen de steun gebroken was, hoorde je idd het motorblok "omvallen" bij accelereren.
Maik schreef:Als je wat ervaringen qua vibraties hier kan spuien dan graag!
2 motorsteunen verstevigen schijnt toch wel een serieuze megavibrator op te leveren
Mmm, Laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat ik niet beide motorsteunen gedaan heb. Mocht je een olie temp. meter hebben, dan kun je die gelijk eruit gooien want je voelt dat de motor op temperatuur is.
Maar dan nog voel je in je stuur en met je linkervoet een lichte vibratie.
Dus om te toeren.
Voor de wannabe racers onder ons kan ik me voorstellen dat het een goede mod is. Bij vol accelereren is inderdaad de repons beter en je voelt dat de motor nu 1 geheel is met de auto.
Of de voordelen opwegen tegen de nadelen is denk heel persoonlijk. Ik hoop dat ik er aan wen anders gaan ze er weer uit.
Het scheelt nogal of je ze zelf inbouwt (zie website van Mark voor instructies) of dat je ze laat inbouwen. Bij mij moest de motor er toch uit, dus die kosten had ik niet. Was geloof ik iets van € 100 kwijt voor drie steunen.
Let op dat op mijn website alleen de onderste motorsteunen staan vermeld, NIET de bovenste. Het schijnt dat de bovenste vervangen ook wel te doen is. Kijk daarvoor even op het vx forum.
hehehe... ik kan uit persoonlijke bron melden dat je hem niet meer aan het trillen wil hebben.
In het eerste jaar dat ik de Honda in mijn auto had zat er iets niet jofel met de motorsteunen. Ik moets werkelijk ALLES met loctite aan mijn auto bevestigen
Ze zitten erop bij mij!
Alleen heb ik nog niet proefgereden... morgen de bodemplaat eronder schroeven en een testritje maken. Ik was anderhalf uur bezig, totaal is het dan in minder dan 2uur te doen, maar ik had dan ook al geoefend op een andere speedster