Verlagen met alleen veren
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Verlagen met alleen veren
Hoi,
ik vindt verlagen dmv een set schokbrekers en veren erg duur.
Mensen die hun speedster verlaagt hebben met alleen veren ?
Ervaring, merk en kosten svp.
Dit vooral omdat ik het alleen voor de looks doe.
Bedankt Marcel.
ik vindt verlagen dmv een set schokbrekers en veren erg duur.
Mensen die hun speedster verlaagt hebben met alleen veren ?
Ervaring, merk en kosten svp.
Dit vooral omdat ik het alleen voor de looks doe.
Bedankt Marcel.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
De schokbrekers die standaart onder de auto zitten zijn van het merk Biltstein. Dat zijn echt super schokbrekers, dus die ver4vangen voor kortere vind ik onzin. Je moet alleen zorgen dat er geen roest zit aan het uit einde van de schokbreker, omdat hij nu 2 tot 3 centimeter verder inveer. De veren zijn van Eibach en die komen bij mij er weer onder. Ik denk een uurtje werk en ze zitten er onder. Dan moet je de wielophanging alleen nog uitlijnen. Ik persoonlijk zie het probleem niet zitten met de oude schokbrekers zolang ze niet met het inveren tegen de aanslag kom.
- Marcel
- Contacteer:
Perfect bedankt,
dan ben ik voor tussen de € 500,- en € 600,- klaar, stukken beter als >€1700,-
Plaatsen en uitlijnen kosten me bij Lotus lochem circa € 270,- ze dachten drie uur werk a € 65,- per uur en uitlijnen is € 75,- was wel bij vervangen schokdempers en veren, zal misschien iets meer tijd kosten.
dan ben ik voor tussen de € 500,- en € 600,- klaar, stukken beter als >€1700,-

Plaatsen en uitlijnen kosten me bij Lotus lochem circa € 270,- ze dachten drie uur werk a € 65,- per uur en uitlijnen is € 75,- was wel bij vervangen schokdempers en veren, zal misschien iets meer tijd kosten.
Laatst gewijzigd door Marcel op 17 apr 2005 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik heb mijn veren gekocht in Hardinxveld bij van Lopik. Monteer zelf de veren en laat hem uitlijnen bij de Seat dealer Arie van Tienhoven. Prijs? Moet de veren nog betalen en maak van de week even een afspraak voor het uitlijnen. Ik kan die (schade)monteur bij de Seat en hij heeft pas een nieuwe en een hele moderne uitlijn bankt met laser.
- Marcel
- Contacteer:
Is wel lekker dichtbij, maar de stoelen opvullen en met leer bekleden ga ik via Lotus Lochem laten doen, ik breng de auto, hun zorgen voor de- en monteren, en ik krijg(€11,- p/d) een leenauto mee.speedster schreef:Ik heb mijn veren gekocht in Hardinxveld bij van Lopik. Monteer zelf de veren en laat hem uitlijnen bij de Seat dealer Arie van Tienhoven. Prijs? Moet de veren nog betalen en maak van de week even een afspraak voor het uitlijnen. Ik kan die (schade)monteur bij de Seat en hij heeft pas een nieuwe en een hele moderne uitlijn bankt met laser.
Hij staat er dan toch, dus kunnen ze gelijk de veren verwisselen en uitlijnen, zelf durf ik dat niet, raamhoogte veranderen was al drama

- Marcel
- Contacteer:
Contact gehad met van der Kooi.
Hun zijn verkoopagent van http://www.moto-concept.de/
Hier vindt je dus voor € 240,- een set verlagingsveren.
Set wordt in NL, met 19% ipv 16% en verzenden € 265,-
Sportfahrwerksfedernsatz, der mit den Seriendämpfern optimal funktioniert.
Sportliche Optik
sportlich-progressiv im Grenzbereich
weniger Rollneigung
mehr Perfomance
bis zu 25-30mm tiefer. Alles ISO geprüft und mit TÜV-Gutachten. [/i]
Hier komt dan nog 2 a 3 uur monteren bij !! a ca € 62,50 per uur.
Uitlijnen voor € 75,-
Beiden ex BTW.
Totaal dus max € 580,- incl BTW.
Hun zijn verkoopagent van http://www.moto-concept.de/
Hier vindt je dus voor € 240,- een set verlagingsveren.
Set wordt in NL, met 19% ipv 16% en verzenden € 265,-
Sportfahrwerksfedernsatz, der mit den Seriendämpfern optimal funktioniert.
Sportliche Optik
sportlich-progressiv im Grenzbereich
weniger Rollneigung
mehr Perfomance
bis zu 25-30mm tiefer. Alles ISO geprüft und mit TÜV-Gutachten. [/i]
Hier komt dan nog 2 a 3 uur monteren bij !! a ca € 62,50 per uur.
Uitlijnen voor € 75,-
Beiden ex BTW.
Totaal dus max € 580,- incl BTW.
Opzich wel interessant. Als je de veren vervangt en de standaard dempers houdt, dan zou je dus moeten compenseren door hardere verten te plaatsen. Ik weet dat Arno verlaagt MET nitrons z'n banden al tegen de spatschermen aan kreeg. Nu is de speedster wel wat anders qua veer sterkte, maar niet zo veel.
Weet iemand wat de sterktes zijn van de andere veren?
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
- Marcel
- Contacteer:
Nou mijn kennis is niet veel, dus ga af op wat dealers mij zeggen.markv schreef:Opzich wel interessant. Als je de veren vervangt en de standaard dempers houdt, dan zou je dus moeten compenseren door hardere verten te plaatsen. Ik weet dat Arno verlaagt MET nitrons z'n banden al tegen de spatschermen aan kreeg. Nu is de speedster wel wat anders qua veer sterkte, maar niet zo veel.
Mark
En wat zoeken op internet.
- Bijlagen
-
- 12-65-008-01-22.pdf
- Misschien heb je hier wat aan ?
- (66.87 KiB) 385 keer gedownload
Oh, zo belangirjk is het niet hoor. Was gewoon benieuwd.SteV6 schreef: Ik heb nu geen zin om het op te zoeken, maar op het duitse forum is dit allemaal terug te vinden. Als ik het tegenkom dan zal ik het direkt hier plaatsen.
Zit zelf ook te kijken naar andere veren maar ben nog niet uit de sterkte. Wil vooral de achterkant een stukje harder hebben, die is nu VEEL te zacht, achterkant is echt "all over the place" als het een beetje vlot gaat, zit veel te snel op de bumb stops..
Mark
C30-94@0.55bar
Hi Jans,
Wat ik nu ver het verschil heb gezien kan dat erg groot zijn, zonder echt in te boeten aan comfort. Heb je de standaard veren genomen of laat je er andere waardes op zetten en met welke rijhoogte ga je rijden?
Mark
Ah, toch voor de nitrons gegaan? Ik dacht dat je eerst naar Ohlins aan het kijken was?jans schreef: Volgende week dinsdag komen de nieuwe Nitrons er onder.
Deze worden op maat gemaakt voor de turbo.
Laat dan de auto ook uitwegen.Zal mij benieuwen ,hoe we dan door de
bochten gaan.
Wat ik nu ver het verschil heb gezien kan dat erg groot zijn, zonder echt in te boeten aan comfort. Heb je de standaard veren genomen of laat je er andere waardes op zetten en met welke rijhoogte ga je rijden?
Mark
C30-94@0.55bar
Hallo Mark
Ja, na lang beraad ,heb ik toch maar van de ohlins afgezien. Je blijft er
mee aan het afstellen, en het geld ( bijna 3000 euro) heb ik er ook niet voor over.Ga hem ongeveer 2.5 cm verlagen ,dat is het zelfde als waar ik
nu mee rij.Alleen kun je nu ook de hardheid van de veren instellen.
Dus d.m.v. een draai schakelaar kun je het comfort in stellen!
Deze worden voor de speedster ( turbo) opmaat gemaakt, dus ze houden rekening met het gewicht van de auto.
jans
Ja, na lang beraad ,heb ik toch maar van de ohlins afgezien. Je blijft er
mee aan het afstellen, en het geld ( bijna 3000 euro) heb ik er ook niet voor over.Ga hem ongeveer 2.5 cm verlagen ,dat is het zelfde als waar ik
nu mee rij.Alleen kun je nu ook de hardheid van de veren instellen.
Dus d.m.v. een draai schakelaar kun je het comfort in stellen!
Deze worden voor de speedster ( turbo) opmaat gemaakt, dus ze houden rekening met het gewicht van de auto.
jans