Verlagen met alleen veren

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Verlagen met alleen veren

Bericht door Marcel »

Hoi,

ik vindt verlagen dmv een set schokbrekers en veren erg duur.

Mensen die hun speedster verlaagt hebben met alleen veren ?
Ervaring, merk en kosten svp.

Dit vooral omdat ik het alleen voor de looks doe.

Bedankt Marcel.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1375
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

De schokbrekers die standaart onder de auto zitten zijn van het merk Biltstein. Dat zijn echt super schokbrekers, dus die ver4vangen voor kortere vind ik onzin. Je moet alleen zorgen dat er geen roest zit aan het uit einde van de schokbreker, omdat hij nu 2 tot 3 centimeter verder inveer. De veren zijn van Eibach en die komen bij mij er weer onder. Ik denk een uurtje werk en ze zitten er onder. Dan moet je de wielophanging alleen nog uitlijnen. Ik persoonlijk zie het probleem niet zitten met de oude schokbrekers zolang ze niet met het inveren tegen de aanslag kom.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hi Marcel

Verlagen alleen dmv veren kan alleen met een 2.2.
Kosten van de veren ongeveer 325 euro Merk Eibach.
Hierbij komt nog het monteren en afstellen.Reken op een minimaal 250 euro.



jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Perfect bedankt,

dan ben ik voor tussen de € 500,- en € 600,- klaar, stukken beter als >€1700,- :lol:

Plaatsen en uitlijnen kosten me bij Lotus lochem circa € 270,- ze dachten drie uur werk a € 65,- per uur en uitlijnen is € 75,- was wel bij vervangen schokdempers en veren, zal misschien iets meer tijd kosten.
Laatst gewijzigd door Marcel op 17 apr 2005 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1375
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik heb mijn veren gekocht in Hardinxveld bij van Lopik. Monteer zelf de veren en laat hem uitlijnen bij de Seat dealer Arie van Tienhoven. Prijs? Moet de veren nog betalen en maak van de week even een afspraak voor het uitlijnen. Ik kan die (schade)monteur bij de Seat en hij heeft pas een nieuwe en een hele moderne uitlijn bankt met laser.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

speedster schreef:Ik heb mijn veren gekocht in Hardinxveld bij van Lopik. Monteer zelf de veren en laat hem uitlijnen bij de Seat dealer Arie van Tienhoven. Prijs? Moet de veren nog betalen en maak van de week even een afspraak voor het uitlijnen. Ik kan die (schade)monteur bij de Seat en hij heeft pas een nieuwe en een hele moderne uitlijn bankt met laser.
Is wel lekker dichtbij, maar de stoelen opvullen en met leer bekleden ga ik via Lotus Lochem laten doen, ik breng de auto, hun zorgen voor de- en monteren, en ik krijg(€11,- p/d) een leenauto mee.
Hij staat er dan toch, dus kunnen ze gelijk de veren verwisselen en uitlijnen, zelf durf ik dat niet, raamhoogte veranderen was al drama :cry:
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Contact gehad met van der Kooi.

Hun zijn verkoopagent van http://www.moto-concept.de/

Hier vindt je dus voor € 240,- een set verlagingsveren.
Set wordt in NL, met 19% ipv 16% en verzenden € 265,-

Sportfahrwerksfedernsatz, der mit den Seriendämpfern optimal funktioniert.
Sportliche Optik
sportlich-progressiv im Grenzbereich
weniger Rollneigung
mehr Perfomance
bis zu 25-30mm tiefer. Alles ISO geprüft und mit TÜV-Gutachten. [/i]

Hier komt dan nog 2 a 3 uur monteren bij !! a ca € 62,50 per uur.
Uitlijnen voor € 75,-
Beiden ex BTW.

Totaal dus max € 580,- incl BTW.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Opzich wel interessant. Als je de veren vervangt en de standaard dempers houdt, dan zou je dus moeten compenseren door hardere verten te plaatsen. Ik weet dat Arno verlaagt MET nitrons z'n banden al tegen de spatschermen aan kreeg. Nu is de speedster wel wat anders qua veer sterkte, maar niet zo veel.

Weet iemand wat de sterktes zijn van de andere veren?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:Opzich wel interessant. Als je de veren vervangt en de standaard dempers houdt, dan zou je dus moeten compenseren door hardere verten te plaatsen. Ik weet dat Arno verlaagt MET nitrons z'n banden al tegen de spatschermen aan kreeg. Nu is de speedster wel wat anders qua veer sterkte, maar niet zo veel.

Weet iemand wat de sterktes zijn van de andere veren?

Mark
Nou mijn kennis is niet veel, dus ga af op wat dealers mij zeggen.
En wat zoeken op internet.
Bijlagen
12-65-008-01-22.pdf
Misschien heb je hier wat aan ?
(66.87 KiB) 385 keer gedownload
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ok, voor zijn het progressieve veren. Waarschijnljk word er dus op die manier voor gezorgd dat de wielen voldoende onder controle blijven. Sterkte is niet echt terug te vinden in het document?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

markv schreef:Sterkte is niet echt terug te vinden in het document?

Mark
Ik heb nu geen zin om het op te zoeken, maar op het duitse forum is dit allemaal terug te vinden. Als ik het tegenkom dan zal ik het direkt hier plaatsen.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef: Ik heb nu geen zin om het op te zoeken, maar op het duitse forum is dit allemaal terug te vinden. Als ik het tegenkom dan zal ik het direkt hier plaatsen.
Oh, zo belangirjk is het niet hoor. Was gewoon benieuwd.

Zit zelf ook te kijken naar andere veren maar ben nog niet uit de sterkte. Wil vooral de achterkant een stukje harder hebben, die is nu VEEL te zacht, achterkant is echt "all over the place" als het een beetje vlot gaat, zit veel te snel op de bumb stops..

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo

Volgende week dinsdag komen de nieuwe Nitrons er onder.
Deze worden op maat gemaakt voor de turbo.
Laat dan de auto ook uitwegen.Zal mij benieuwen ,hoe we dan door de
bochten gaan.

Jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Jans,
jans schreef: Volgende week dinsdag komen de nieuwe Nitrons er onder.
Deze worden op maat gemaakt voor de turbo.
Laat dan de auto ook uitwegen.Zal mij benieuwen ,hoe we dan door de
bochten gaan.
Ah, toch voor de nitrons gegaan? Ik dacht dat je eerst naar Ohlins aan het kijken was?
Wat ik nu ver het verschil heb gezien kan dat erg groot zijn, zonder echt in te boeten aan comfort. Heb je de standaard veren genomen of laat je er andere waardes op zetten en met welke rijhoogte ga je rijden?

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo Mark

Ja, na lang beraad ,heb ik toch maar van de ohlins afgezien. Je blijft er
mee aan het afstellen, en het geld ( bijna 3000 euro) heb ik er ook niet voor over.Ga hem ongeveer 2.5 cm verlagen ,dat is het zelfde als waar ik
nu mee rij.Alleen kun je nu ook de hardheid van de veren instellen.
Dus d.m.v. een draai schakelaar kun je het comfort in stellen!
Deze worden voor de speedster ( turbo) opmaat gemaakt, dus ze houden rekening met het gewicht van de auto.

jans
Plaats reactie