Eibach's eronder
Eibach's eronder
Ik heb mijn speedster gekocht met een setje Eibach veren los erbij. Ik wil niet het geld gaan uitgeven voor een set Nitrons, dat vind ik nu nog te duur. Maar vindm'n Speedster eigenlijk te hoog liggen en nog redelijk comfortabel.
Zal ik dan toch maar de Eibach's eronder zetten? Rijdt ie daardoor beter? Wat kost montage? Kun je drempels nog over?
Zal ik dan toch maar de Eibach's eronder zetten? Rijdt ie daardoor beter? Wat kost montage? Kun je drempels nog over?
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Re: Eibach's eronder
Hoi het comfort veranderd niet al te veel met die lagere veren is mijn ervaring.Super7 schreef:Ik heb mijn speedster gekocht met een setje Eibach veren los erbij. Ik wil niet het geld gaan uitgeven voor een set Nitrons, dat vind ik nu nog te duur. Maar vindm'n Speedster eigenlijk te hoog liggen en nog redelijk comfortabel.
Er is zelfs beter mee te rijden, omdat hij minder ver inveert.
Het is op zich zelf goed te doen, het enigste waar je erg in moet houden is dat de veren veel kleiner zijn dan van een huis tuin en keuken auto, dus je hebt een kleiner stuk gereedschap nodig om de veer samen te drukken, verder is het een makkie..........op het uitlijnen na dan.
Montage zal je zo´n drie a vier uur kosten schat ik.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: Eibach's eronder
Yup.. Een veer-spanner die gebruikt wordt voor motorfietsen is meer in de richting qua formaat.Marcel schreef:Het is op zich zelf goed te doen, het enigste waar je erg in moet houden is dat de veren veel kleiner zijn dan van een huis tuin en keuken auto, dus je hebt een kleiner stuk gereedschap nodig om de veer samen te drukken,
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Tsja, sporing verandert minimaal bij verlagen. Maar camber gaat wel wezenlijk veranderen. In principe krijg je meer camber, wat niet direkt gevaarlijk is voor het rijgedrag, sterker nog, je zal er wat meer grip door krijgen. Maar bij teveel extra camber kan je wat overmatige bandenslijtage krijgen en zal de auto wat zenuwachtiger aan gaan voelen.
Het licht er een beetje aan hoe de uitlijning nu zal zijn. Als ze de veren eronder hebben gezet zou ik zowiezo even je wielstanden op laten meten (met 2x 75kg ballast in de auto en als het even kan een halve tank benzine), dan weet je meteen hoe het er voor staat, en alleen opmeten duurt niet al te lang en kost dus als het goed is niet de wereld...
Het licht er een beetje aan hoe de uitlijning nu zal zijn. Als ze de veren eronder hebben gezet zou ik zowiezo even je wielstanden op laten meten (met 2x 75kg ballast in de auto en als het even kan een halve tank benzine), dan weet je meteen hoe het er voor staat, en alleen opmeten duurt niet al te lang en kost dus als het goed is niet de wereld...

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer: