Voor zover ik heb begrepen heeft Vocky een andere terugslagklep gemonteerd. En door de aansluiting naar de dynamo anders te doen zou het allemaal moeten passen. Maargoed, het is makkelijker te zien met de spullen in je handen
Voor degenen die het z22se forum niet volgen (echt HET forum waar nu voortgang wordt gemaakt voor de 2.2 zonder drukvulling), vandaag is Vocky's motor (met het nieuwe spruitstuk) op de rollenbank geweest bij TMS en geeft daar nu 200pk. Binnenkort grotere injectors erin, en kijken wat er dan gebeurd.
Eindelijk dus resultaten die er een beetje op beginnen te lijken met een atmosferische motor
Ja, ik dacht ook dat het dat ongeveer was, alhoewel ik het 4-2-1 spruitstuk weer even vergeten was
Die hele kopbewerking is iets voor het laatst... misschien eerst maar eens het spruitstukje, 2bulartje, en ietsje later de cams... Mark, weet je al welke?
Hoeveel graden en lifthoogte heeft Neil nu eigenlijk (*te lui om even zelf te zoeken* )
Kijk, 200pk begint echt serieus wat te worden. En komt al aardig dicht bij de Honda K20A vermogens in de buurt.
Wel grappig dat ie met de standaard ECU 199,2 PK had, en met de stage 2 remap maar 0,8 pk meer door brandstofgebrek. Ben erg benieuwd hoe hij vandaag met z'n grotere injectoren afkomt.
Dit zegt ook heel veel over die ITB conversie.. Absoluut nog niet nodig en weggegooid geld. Zoiets wordt pas interessant/nodig bij extremer opgevoerde motoren met veel nokkenas overlap.
Maik schreef:Mooi lijstje heb je gemaakt
Ik vind die ECOBP285H wel wat hebben! Niet te extreem maar toch net effe wat lekkerder lijkt me, ook qua prijs!
BP285H profiel is denk ik te enthousiast voor een standaard motor. Dan moet je 'm door laten lopen tot 8000rpm of zo om de piek in je koppel te halen en dat is denk ik alleen te doen met gesmede zuigers en drijfstangen en evt. nog wat meer werk aan de motor.
Ik ben echt benieuwd naar wat er uit komt met grotere injectors, er vanuit gaande dat TMS deze ECU echt onder de knie heeft. Maar wat dat betreft is het wel een mooie testcase.
Je zou verwachten dat ze trouwens wel erg veel meer winst dan moeten halen. Ik begrijp uit het verhaal dat boven de 4000 toeren vrij snel de foutmeldingen kwamen over het arm lopen door de ECU. Nu weet ik niet hoe snel hij dat oppakt, maar ik denk niet dat het een code is de erg snel gezet wordt met de standaard lamba sondes?
Er moest dus blijkbaar nogal wat extra benzine bij
Hopelijk vandaag een koppelkromme, ben reuze benieuwd
Maik schreef:Mooi lijstje heb je gemaakt
Ik vind die ECOBP285H wel wat hebben! Niet te extreem maar toch net effe wat lekkerder lijkt me, ook qua prijs!
BP285H profiel is denk ik te enthousiast voor een standaard motor. Dan moet je 'm door laten lopen tot 8000rpm of zo om de piek in je koppel te halen en dat is denk ik alleen te doen met gesmede zuigers en drijfstangen en evt. nog wat meer werk aan de motor.
Bye, Arno.
Mark, je tabelletje klopt niet
ECOBP285H: 2000-7000 rpm, claimed 14bhp, valve lifts assume rocker ratio of 1:1
bij vollast rijd hij normaal met een rijk mengsel, arm geeft nauwelijks minder vermogen, maar wel veel meer hitte bij de verbranding (pingelgevaar en zuigerproblemen). Dus kan best zijn dat hij nauwelijks meer vermogen haalt, maar wel langer heel blijft (ook leuk meegenomen).
Heb dit net vlug eens doorgelezen maar nog niet de kans gehad om me wat meer te verdiepen in dit topic in mijn vakantie.
Lijkt me precies een waardig en goedkoper alternatief te zijn dan TB's!?!
Ga nu voor 6 dagen naar de ardennen (waarschijnlijk zonder internet) en zal daarna het hier weer opvolgen.
Tabelletje heeft de informatie van de levancier Maik, dus ik stel voor dat je daar ff commentaar heen stuurt (samen met je bestelling ).
Ben benieuwd, volgende week gaat Vocky z'n auto opnieuw gemapped worden, niet bij TMS maar bij de gasten die de maps ontwikkeld hebben voor TMS als ik het goed heb begrepen. De map zou dan ontwikkeld worden op de injectors van de 2.0, dus dat zou in iedergeval voor een deel moeten zorgen dat er meer brandstof is. Of het genoeg is en of de ECU er inderdaad mee wil werken merken we volgende week dan waarschijnlijk...