Als er ruimte genoeg is om de deur helemaal open te zetten, zwaai ik bij het uitstappen eerst m’n benen buitenboord. Daarna trek ik me aan het dak verder naar de rand trek, om vervolgens mezelf sierlijk naar buiten te werken door me met m’n linkerhand op de stoel en de rechter op het dashboard af te zetten.
Instappen gaat ook nog wel redelijk, maar vaak kan de deur niet helemaal open, doordat de auto bij mezelf op de oprit staat, of omdat er een andere naast staat. Dan draai ik het raam een stuk open, zet m’n rechtervoet in de auto en met een slang-achtige beweging laat ik m’n kont langzaam in de stoel zakken. Daarna m’n maat 45 naar binnen wurmen.
Deze “techniek” heeft wel als gevolg dat ik regelmatig m’n schoen langs het dashboard haal.

En er weer uit is dan een kwestie van linkervoet eerst, dan de kont naar buiten draaien, gevolgd door de rest van het lichaam. Zodat ik in een soort hurkachtige-foetushouding naast de auto zit. Meestal gaat dat gepaard met van die geluiden alsof je een ballon door een te klein gat probeert te wurmen. Nadat ik mijn persoonlijke bezittingen weer van de grond heb geraapt kan ik mezelf weer langs de auto omhoog helpen
Ik mag graag dakloos rijden…. Da’s stukken makkelijker

Iemand een beter techniek?