intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

Pascal schreef::
Jongens 2.2 rijders dit is de kit geloof me maar.
je behoud je karakter van je 2.2 blok tot dat je gas geeft :lol: :lol: :lol: :lol:

en is ie in de bochten ook VEEEEEEEL sneller???????

8)
gaaf hoor maar geen compr,op de rode duivel :oops:

wel echt SUPER dat je het helelmaal zelf hebt gedaan!!!!!!
waar hebbie dat geleerd???
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Pascal »

zoonvanlinne150 schreef:
Pascal schreef::
Jongens 2.2 rijders dit is de kit geloof me maar.
je behoud je karakter van je 2.2 blok tot dat je gas geeft :lol: :lol: :lol: :lol:

en is ie in de bochten ook VEEEEEEEL sneller???????

8)
gaaf hoor maar geen compr,op de rode duivel :oops:

wel echt SUPER dat je het helelmaal zelf hebt gedaan!!!!!!
waar hebbie dat geleerd???
In de bochten heb je geen kompressor nodig hoor maar wel bij het uitkomen van de bocht.

Ja waar leer je dat, elkaar wat vragen stellen elkaar helpen en gewoon doen, en kijken waar je eindigd.

dit is de formule
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Kan maar 1 ding zeggen: Petje af man!!
Pascal

Bericht door Pascal »

Bedankt, ben eens benieuwd wie ik warm heb kunnen maken voor deze doe het zelf kit.

Wie is de volgende :roll:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mooi gedaan Pascal!
Ik denk dat er meer kans is op meer klanten voor de doe-het-zelf-kit als er eens een duidelijk lijstje met de kosten komt. Er hing altijd al een beetje een dikke nevel over het kostenplaatje, maar jij weet het nu precies :wink:
Dus gooi eens een lijstje neer aub 8)
Afbeelding
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

maar je moet het nog wel KUNNEN doen...............ik kan schoenen maken, maar hier zou ik NOOIT aan beginnen........... :oops:

RESPECT!
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Pascal

Bericht door Pascal »

Hoi Maik, ik moet toch nog een lijst maken voor een speedster rijder hier in het dorp met exact alle onderdelen die er nodig zijn om de kopressor op te kunnen bouwen.

Ik zal hier binnen kort wel eens werk van gaan maken, misschien dat de compressor rijders maar eens samen moeten komen en alles even op papier zetten. maar ga er van uit dat je tussen de 5000 en de 7000 euro kwijt bent ik heb 5300 euro betaald voor de kit dus zonder uitlaat.
dit prijsverschil zit hem in de uitlaatlijn en eventueel wat nieuw gereedschap.

Hitec werkt nog steeds met een miltek downdpipe en als einddemper kan de standaard turbo demper gebruikt worden hier rijd Maarten nu mee rond.

Maar als je het voor de centen wil doen kan je hem beter laten inbouwen.
enkel als je het leuk vind om te verbouwen moet je het zelf doen, want als je de uren gaat reken dat je er aan kwijt bent. ik geloof dat de prijs voor een ingebouwde kompressor in duidsland rond de 7200 euro zat Maar misschien kan Gerard dit exact vertellen hij is de laatste die hem heeft laten inbouwen.

Maar 1 ding is wel zo als je het zelf kan word hij wel beter ingebouwd als je de voor en achterclam verwijderd. je neemt er gewoon meer tijd voor en op deze mannier kan je alles tot in detail afwerken en ook kleine dingen aanpassen die in de lotus fabriek al niet niet netjes afgewerkt zijn.
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Ben zelf ook bezig met een compressor, want kwam op US-Ebay iets tegen wat ik echt niet kon weerstaan...

Dit gaat als het goed is vrijdag op transport naar Nederland:

Yep, een 2.0 LSJ Ecotec blok.. :D :D

Winterprojekt....

Hmmm, foto laadt blijkbaar niet. afijn, compleet 2.0 LSJ blok dus, met uiteraard de standaard supercharger erop...
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Horsepower: 205 hp (153 kw) @ 5600 rpm
Torque: 200 lb-ft (272 Nm) @ 4400 rpm
Fuel shut off: 6500 rpm
Emissions controls: three-way catalyst
Applications: Chevrolet Cobalt SS
Saturn ION Red Line
Block: cast aluminum with cast iron cylinder liners
Cylinder head: cast aluminum
Intake manifold: aluminum
Exhaust manifold: cast iron
Crankshaft: forged steel with induction hardened fillet
Camshaft: cast iron
Connecting rods: forged steel
Additional features: high pressure ( 56 psi ) fuel pump
extended life platinum spark plugs
extended life coolant
electronic throttle control
Individual coil on plug high energy ignition

Now, at 205HP from the factory, if you go to the http://www.cobaltss.net/forums/index.php? or the http://www.redlineforums.com/index.php you will find that most 2.0SC cars are dyno'ing 200 at the TIRES ! Yes, GM underrates on purpose sometimes to keep a car in an insurance bracket. Maybe its a honest mistake of bad dyno info that day too... :) Now, what else makes this exciting? The factory is going to release UPGRADE kits to make this engine 250HP at the tires, and still keep the warranty. GM is going to allow a LSD upgrade and still maintain warranty on the transmission. GM has obliviously did its homework and found excellent results from the 5 speed manual transmission the Ion and Cobalt have.

The Stage 1 kit includes higher flow injectors and a new PCM calibration. The injectors give the engine enough fuel to rev higher, and the new engine calibration allows it all to happen by raising the rev limiter to 6700rpm. The new calibration also allows full boost instead of limiting it to a 205hp maximum with the stock PCM. Stage 1 would be a modest improvement over the stock configuration, but perhaps that’s because the best is yet to come.

Stage 2 adds the same injectors and calibration as Stage 1, but also includes a smaller 79mm supercharger pulley which increases boost by 2psi. According to Jim Minneker, Engineering Group Manager at GM HPVO, the Stage 1 calibration is configured to account for the smaller pulley if it is added, so there’s no need for different calibrations for each stage.

Factory release Stage 1 and Stage 2 upgrades that are currently undergoing CARB certification and will hopefully be released around SEMA time in November.
Bijlagen
ecotec20_sc2.jpg
ecotec20_sc2.jpg (83.22 KiB) 3533 keer bekeken
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Exmantaa schreef:Ben zelf ook bezig met een compressor, want kwam op US-Ebay iets tegen wat ik echt niet kon weerstaan...

Dit gaat als het goed is vrijdag op transport naar Nederland:

Yep, een 2.0 LSJ Ecotec blok.. :D :D

Winterprojekt....

Hmmm, foto laadt blijkbaar niet. afijn, compleet 2.0 LSJ blok dus, met uiteraard de standaard supercharger erop...
Wat kost zo'n blok? Ongeveer uiteraard....
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Yep, dat is 'm helemaal!

Hij is echter zonder ECU, dynamo en bak, maar verder alles erop en eraan. Kabelboom, sensors, de hele reutemeteut.
Leuke is ook dat een LSJ een Saab kop heeft. Sandcast gegoten dus. Ook nooit verkeerd...

En.... veur (erg) weinig... :D
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

doet der mie dah ma tweje :lol:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Zo'n blok in een krat kost helemaal niks in de states.
Dit blok in een krat incl. compressor kost $3500. Dat is de helft van de HITec kit met de zelfde compressor + de rest van motor.
Vraag is hoe krijg je dat spul hier. Ze willen/mogen dit blok niet leveren aan Europeanen. Maar voor dit geld (Als dat allemaal klopt) zou je naar de states kunnen vliegen. Het daar op de boot zetten en hier in Rotterdam gaan ophalen. Je zou dan natuurlijk wel ff moeten uitvissen wat de invoerrechten kosten maar dan nog.

Of zie ik het allemaal te simpel?
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

En transport op de boot kost niet veel. Voor $250,-/$300,- staat ie dan in Rotterdam. (Google is your friend)
Wel nog even belasting aftikken, +25% bijna...
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mooi Exmantaa!
Is dat 2 literblok ook lichter dan de 2.2? Of is het hetzelfde blok maar dan met kleinere slag (of boring, maar dat zal wel niet...)? Maar als de slag kleiner is zal het blok ook wel kleiner en dus lichter zijn... ben benieuwd.
Afbeelding
Plaats reactie