Het engelse blad EVO is sinds 2004 in het bezit van een Lamborghini Murciélago die gebruikt wordt voor een duurtest.
Ze wilden testen hoe hoog de werkelijk kosten zijn van een dergerlijke beest....
Ik citeer:
Duration of test - 34 months
Overall mileage - 44.658
Average fuel consumption - 10mpg
Servicing - £18.425 (4 in all)
Consumables - £28.244 (2 clutches, 8 sets of tyres, brake discs, 8 sets of pads, replacement crankshaft)
Depreciation - £87.655
Fuel - £20.072
So all in it has cost £154.936 or £4.541 per month, or £3.46 per mile
By way of comparison, the servicing costs for a 997 Turbo over 40k miles would have been £1032 plus any warranty issues, plus consumables, etc
GESPOT!
- Maik
 - Groot Speedster Commandeur
 - Berichten: 6850
 - Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
 - Locatie: Zuid-Holland
 
Ja, nee, een Lambo is lekker:

			
			
									
						
							
Ja, nee,Maik schreef:Ja, nee, een Lambo is lekker:
Het engelse blad EVO is sinds 2004 in het bezit van een Lamborghini Murciélago die gebruikt wordt voor een duurtest.
Ze wilden testen hoe hoog de werkelijk kosten zijn van een dergerlijke beest....
Ik citeer:
Duration of test - 34 months
Overall mileage - 44.658
Average fuel consumption - 10mpg
Servicing - £18.425 (4 in all)
Consumables - £28.244 (2 clutches, 8 sets of tyres, brake discs, 8 sets of pads, replacement crankshaft)
Depreciation - £87.655
Fuel - £20.072
So all in it has cost £154.936 or £4.541 per month, or £3.46 per mile
By way of comparison, the servicing costs for a 997 Turbo over 40k miles would have been £1032 plus any warranty issues, plus consumables, etc
daar zal je lekker van wakker liggen als je zo'n auto hebt gekocht.
"Poep" en "sjinees"
			
						- Arno
 - Mega lid in de orde van Zilveren nietje
 - Berichten: 1526
 - Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
 - Locatie: Woubrugge
 - Contacteer:
 
Langzaam geredenMarcel schreef:Wat hebben ze ermee gedaan dat ze in ca 70.000 km twee keer een nieuwe koppeling hebben moeten plaatsen..........
Vaak zijn in deze auto's de 'F1' stijl automatische handbakken gemonteerd en geen 'echte' handbak met een pook en koppelingspedaal.
Eigenlijk dus zeg maar robot-handbakken, waarbij de pook en de koppeling door een computer worden gestuurd.
Die werken op zich prima, maar hebben 1 nadeel.. Als je langzaam/file rijdt, dan gaat de bak-computer de koppeling erg laten slippen. Sowieso zal de computer proberen 'soepel' te schakelen waarbij hij ook weer de koppeling laat slippen.
Dan gaat hij dus hard door koppelingsplaten heen vergeleken met een mens die dit bedient.
Bij deze auto's (ook Ferrari's met dit soort bakken) moet je de koppeling dan ook inderdaad als 'consumable' zien en het vervangen ervan mee-nemen in je budget. 2 nieuwe koppelingen op 70.000km is dan best wel redelijk.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
			
						- zoonvanlinne150
 - Mega lid
 - Berichten: 850
 - Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
 - Locatie: scheveningen
 
enzo italiaanse tering zooi????? 
  
 
ja dies leuk.......................
en wat het koppeling verhaal betreft,als je zo een auto kan BETALEN,zal die koppeling aan je aars oxideren
TOTAAL NIET BOEIEND voor dat soort mensen.....................
dus kopen die hap als je het KAN betalen...............ook de enzo!!!!!!!!!
			
			
									
						
							ja dies leuk.......................
en wat het koppeling verhaal betreft,als je zo een auto kan BETALEN,zal die koppeling aan je aars oxideren
TOTAAL NIET BOEIEND voor dat soort mensen.....................
dus kopen die hap als je het KAN betalen...............ook de enzo!!!!!!!!!
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
			
						''engels'' en ''meuk''