Marcel schreef:Wat hebben ze ermee gedaan dat ze in ca 70.000 km twee keer een nieuwe koppeling hebben moeten plaatsen..........
Langzaam gereden
Vaak zijn in deze auto's de 'F1' stijl automatische handbakken gemonteerd en geen 'echte' handbak met een pook en koppelingspedaal.
Eigenlijk dus zeg maar robot-handbakken, waarbij de pook en de koppeling door een computer worden gestuurd.
Die werken op zich prima, maar hebben 1 nadeel.. Als je langzaam/file rijdt, dan gaat de bak-computer de koppeling erg laten slippen. Sowieso zal de computer proberen 'soepel' te schakelen waarbij hij ook weer de koppeling laat slippen.
Dan gaat hij dus hard door koppelingsplaten heen vergeleken met een mens die dit bedient.
Bij deze auto's (ook Ferrari's met dit soort bakken) moet je de koppeling dan ook inderdaad als 'consumable' zien en het vervangen ervan mee-nemen in je budget. 2 nieuwe koppelingen op 70.000km is dan best wel redelijk.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..