Pipo schreef:Weet iemand of een Quaife ATB LSD extra onderhoud of revisie nodig heeft tegenover onze standaard differentieel?
Nee. Als het goed is zijn Quaife diffs van het Torsen type die met wormwielen werkt in plaats van plaatkoppelingen oid.
Dit heeft even veel/weinig onderhoud nodig als een normaal, open diff.
Plansmotorsport heeft een versie speciaal voor onze Speedster. Maar is het doenbaar dit zelf te installeren? (eventueel speciaal gereedschap nodig?) Heeft iemand hier al ervaring met opgedaan?
Ik zou je aanraden gewoon te informeren bij een lokale belgische Quaife dealer, want die kan best wel eens goedkoper zijn.. Versnellingsbak is toch echt 'standaard opel ding' , dus komt waarschijnlijk zo uit de Quaife catalogus.
Installeren durf ik weinig over te zeggen. Speciaal gereedschap kan nodig zijn om bijvoorbeeld de bak open te maken of de verschillende assen weer op hun plek te brengen.
Dit is erg afhankelijk van de constructie van de bak.. Bij sommige typen bakken kan je het differentieel makkelijk bereiken, bij anderen moet je eerst alle andere assen en tandwielen verwijderen om bij de eind -overbrenging te komen.
De schakelkast moet natuurlijk gedemonteerd worden. Maar kan dit gedaan worden met de achterclam er nog op?
Zou moeten werken.
Als je een deel van de achterwiel-ophanging losmaakt en de aandrijfassen verwijdert dan zou je de motor+ bak wat moeten kunnen laten zakken en dan genoeg ruimte hebben om de bak van de motor te verwijderen.
Kijk even in TIS/EPS hier op de site? Misschien staat daar wel de procedure in..
Clam er af en de motor+bak er uit tillen is ook een optie.. Dat lijkt TMS als voorkeur te hebben..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..