Inlaatspruitstuk en TB
Ohja, ik las nog in een vroeger topic over dit 2bular uitlaatsysteem, was het net even vergeten.
Afgaand op de grafieken blijkt dat de uitlaat minstens voor 1/3de van de PK winst zorgt.
Zijn andere volledige sportuitlaten zoals de militek geen 2,5" breed?
Als ik het goed heb is dit uitlaatsysteem mede ontwikkeld door 2bular op aanvraag van Mark.
Is deze uitlaat nu in productie voor verkoop?
Afgaand op de grafieken blijkt dat de uitlaat minstens voor 1/3de van de PK winst zorgt.
Zijn andere volledige sportuitlaten zoals de militek geen 2,5" breed?
Als ik het goed heb is dit uitlaatsysteem mede ontwikkeld door 2bular op aanvraag van Mark.
Is deze uitlaat nu in productie voor verkoop?
Ik heb tot nu toe nog niet van een ander uitlaatsysteem gehoord wat ook helemaal 2.5" is, met een absorptie demper en wat dit geluidsniveau produceerd voor de 2.2.
De Milltek is zeker geen 2.5", die is 2".
Het uitlaatsysteem is idd door Jim van 2Bular ontwikkeld naar mijn specificaties. Voor zover ik weet worden bestellingen aangenomen door hem voor dit systeem.
Mark
De Milltek is zeker geen 2.5", die is 2".
Het uitlaatsysteem is idd door Jim van 2Bular ontwikkeld naar mijn specificaties. Voor zover ik weet worden bestellingen aangenomen door hem voor dit systeem.
Mark
C30-94@0.55bar
Geen idee wat ik ga krijgen, maar ik heb em maar gelijk meebesteld:Exmantaa schreef:Even een gedachtenkronkel:
Als het inlaatspruitstuk van een 2,4 blijkbaar zoveel beter is... Is het uitlaatspruitstuk dan misschien ook anders bij dat blok? En een verbetering voor de 2,2...
Kan iemand dit ergens nakijken? Misschien een mooi low cost bolt-on alternatief...
Frank
Mechanical Catalog - 2006 - Saturn - Ion
Exhaust system, Exhaust manifold, Exhaust manifold, ion, 2.0l, 2.4l USD 80.00
Opel Speedster 2.2 zwart
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik weet niet hoe ons 2,2 uitlaatspruitstuk eruit ziet, maar in de US zit er echt behoorlijk verschil tussen de 2,2 en de 2.0SC versie...
Zie bv. foto's op: http://cobaltss.net/forums/showthread.php?t=66294
Heeft iemand bij het modificeren van de downpipe toevallig even in het spruitstuk gekeken of dat er bij ons ook zo beroerd uitziet?? Die schuine doorlaatvenauwing bedoel ik dus.
Frank
Zie bv. foto's op: http://cobaltss.net/forums/showthread.php?t=66294
Heeft iemand bij het modificeren van de downpipe toevallig even in het spruitstuk gekeken of dat er bij ons ook zo beroerd uitziet?? Die schuine doorlaatvenauwing bedoel ik dus.
Frank
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ah, beter dan zo'n geknepen ding.
Maar dat is ook wel een beetje de verklaring warom in de US de resultaten met de 2,4 inlaat erg verschillend zijn op diverse 2,2's. Niet alle bouwjaren hebben daar namelijk zo'n geknepen uitlaatspruitstuk... En kan me goed voorstellen dat zoiets de resultaten flink tegenwerkt.
Oh ja, als je goed kijkt zie je dat ook aan de motorkant de 4 uitlaatkanalen groter zijn... Ik ga er maar even vanuit dat dat bij ons ook het geval is.
Maar dat is ook wel een beetje de verklaring warom in de US de resultaten met de 2,4 inlaat erg verschillend zijn op diverse 2,2's. Niet alle bouwjaren hebben daar namelijk zo'n geknepen uitlaatspruitstuk... En kan me goed voorstellen dat zoiets de resultaten flink tegenwerkt.
Oh ja, als je goed kijkt zie je dat ook aan de motorkant de 4 uitlaatkanalen groter zijn... Ik ga er maar even vanuit dat dat bij ons ook het geval is.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Heb je hem via die dealer besteld Peter?speedster schreef:Een Opel dealer in Nederland zal kijken of ze deze inlaatspruitstuk kan bestellen en dan is hij hier gewoon leverbaar. Zij doen veel zaken met GM in de US. Antwoord volgt en misschien dan met de prijs.
Je moet de pakking van je originele spruitstuk en TB gebruiken.

Bij het spruitstuk van Maik en mij zaten de pakkingen gemonteerd op het spruitstuk. Maar ik hoor hier wel verschillende verhalen over. Vocky heeft hem zonder pakkingen geleverd gekregen.speedster schreef:Ik heb een inlaatspruitstuk besteld. Einde van de week heb ik hem als alles goed gaat. Ben benieuwt hoe de auto het ga doen met de EDS tuning en het spruitstuk.
Mark, heb ik ook een pakking set nodig of zit dat erbij? Dank je voor het antwoord.
En, zoals Maik al schrijf, voor het plaatsen van de 58mm gasklep moet je de pakking gebruiken van het originele spruitstuk (die is gewoon herbruikbaar).
Mark
C30-94@0.55bar
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
markv schreef:Bij het spruitstuk van Maik en mij zaten de pakkingen gemonteerd op het spruitstuk. Maar ik hoor hier wel verschillende verhalen over. Vocky heeft hem zonder pakkingen geleverd gekregen.speedster schreef:Ik heb een inlaatspruitstuk besteld. Einde van de week heb ik hem als alles goed gaat. Ben benieuwt hoe de auto het ga doen met de EDS tuning en het spruitstuk.
Mark, heb ik ook een pakking set nodig of zit dat erbij? Dank je voor het antwoord.
En, zoals Maik al schrijf, voor het plaatsen van de 58mm gasklep moet je de pakking gebruiken van het originele spruitstuk (die is gewoon herbruikbaar).
Mark
Ok, dan wacht ik het af of alles erbij zit. Ik heb er toch geen haast mee, want de scherpe nokkenassen moeten nog besteld worden. Zal het verstandig zijn om de injectors gelijk te vervangen?