Maik schreef:Vooral als je de ATS DTC velgen hebt? Heb jij die ook? 245 op die 9J achtervelg staat mooier dan een 235...
Neen, heb nog steeds de originele velgen maar die worden vervangen als m'n originele banden versleten zijn. Zou een beetje zonde zijn om ze niet op te rijden, en een andere uitlaat krijgt voorang op m'n verlanglijstje.
Waarschijnlijk word het dan ATS en in het zwart.
Passen die prima zonder spoorwegverbreding te steken?
Kheb hier en daar wel eens gehoord dat bij sommige velgen spacers nodig zijn omdat het anders het binnenvlak raakt.
Rikster schreef:Heb nu zelf om de ATS-en 205/40 en 235/40 R-888 semi's van Toyo liggen en doordat de voorkant iets verder omlaag geschroef is valt het met de ruimte in de voorste wielkasten wel mee
p.s. De Toyo's vallen wel breder, zo is het loopvlak van de 235 bijvoorbeeld 242...
Kga zeker uitkijken naar een profiel van 40 achteraan, een profiel van 40 vooraan zie ik ook wel zitten omdat ik zoveel mogelijk de omtrek van een 16" velg vooraan wil benaderen met een 17", dit omdat dit ten goede komt aan de rijeigenschappen.
Een 16" vooraan nemen en dan banden op steken met hoge wangen (hoog profiel) lijkt me ook niet ideaal voor de stabiliteit.
Max 2cm wil ik de wagen verlagen vooraan, achteraan denk ik 1cm of 1,5 cm max.