Struikrovers

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

:P :wink: 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
ohjeetje..
Actief lid

Re: Reactie geeft actie of actie geeft reactie.

Bericht door ohjeetje.. »

damnedt schreef: Laten we met elkaar afspreken elkaar op onze te kortkomingen aan te spreken..
Helemaal mee eens. Laat dat bonnenboekje eens thuis.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Respect.... is inderdaad iets wat je moet verdienen, dat krijg je niet bij een opleiding, dat krijg je ook niet door een of ander apenpak aan te trekken.

De enige manier om respekt te verkrijgen is door je op een dusdanige manier te gedragen dat mensen respekt voor je krijgen.

Helaas heb ik voor de politie geen enkele vorm van respekt meer. Als ze goedwillende belastingbetalende burgers kunnen pakken zullen ze het zeker niet nalaten, als er sprake is van een groepje mensen die misschien wel boos worden en daarbij terugslaan blijven de dappere clowns op afstand om de boel maar niet te laten escaleren.

Oh en nee, ik refereer hier niet aan Amsterdam, maar aan mijn woonplaats waar precies hetzelfde gebeurde.

Als je nou zo'n grote jongen bent met zo'n fijne pet en een dik bonnenboek moet je ook maar eens zo dapper zijn om dat soort volk aan te pakken.

Zolang ik aangehouden wordt met de mededeling "JE hebt een opvallende auto, dus we dachten, kom... laten we maar eens aanhaken. JE reed prima volgens de regels in de afgelopen 15km, maar hier ging JE de fout in, dus daar ga ik JE een proces verbaal voor geven."

Kijk.. daar gaat mijn bloed van koken.. Dat is dus hetzelfde als "Hé eikel, we zijn net zo lang achter je gaan hangen totdat we je konden naaien!".
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Droevig verhaal Yvo :? :( :evil:
Afbeelding
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Ja in een klooster lopen er ook eikels tussen.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
van dijk

Bericht door van dijk »

Ik was een keer bij de kapper en die heeft mij heel slecht geknipt, dus zijn alle kappers eikels :?: Ik vind de politie best meevallen!
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ik vindt ze een beetje tegenvallen.

Zo lang de politie bezig is met het uitmelken van hardwerkende burgers kan ik ze niet echt waarderen.

Mijn verhaal is wellicht extreem, maar staat niet op zich. Het gebeurt helaas regelmatig dat mensen 'op uiterlijk van de auto' geselecteerd worden om gepakt te worden. Verder kan ik niet echt respect opbrengen voor mensen die -op het moment dat ze op hun kinderachtige gedrag gewezen worden- direkt de opmerking "anders nemen we uw rijbewijs in beslag" plaatsen.

Dat is in mijn optiek machtsmisbruik en daar ben ik een beetje allergisch voor.

Snelheid is een kat en muis spel, er zullen altijd voor- en tegenstanders van een controversieel verhaal als snelheids handhaving zijn.
Maar speel het spel dan ook fair!
Als ik een prent op de mat krijg voor een snelheids overtreding kan ik daar over het algemeen prima mee leven (niet goed opgelet :)) maar op het moment dat er een of andere belerende flapdrol naast mijn auto staat te prediken over hoe gevaarlijk het allemaal wel is om 15km te snel over de snelweg te rijden zakt bij mij de broek af.

Een schril contrast heb ik dit jaar in Schotland meegemaakt waar één van de deelnemers aan ons tochtje met ruim uitzwaaiende kont een weg op komt driften en wordt gezien door de plaatselijke copper.
Zwaailichten aan, stoppen maar. Er volgt een zeer beschaafd gesprek, waarbij de snelheidsduivel wordt gewezen op het feit dat er op dit plaats en die weg veel ongevallen plaatsvinden. Of we het in het vervolg toch een beetje rustiger wilde doen.

Dat is geen toeval bleek, want in een ander deel van Schotland hadden we een soortgelijke ervaring waaruit wat ons betreft duidelijk bleek dat de plaatselijke hermandad niet met een bonnenboekje maar met een goed gesprek iets duidelijk zou willen maken.

DAT dwingt respect af! :thumbup:
Afbeelding
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Veiligheid of kassa? Milieu of kassa? Antwoord: kassa. Geen respect dus voor de goedwillende burger. Voor het tuig wel....als je gewelddadig bent. Idee? Burgerlijke ongehoorzaamheid. Gewoon massaal weigeren te betalen. Dat strooit gigantisch veel zand tussen de nietsontziende raderen van de staat. Wie durft?
Dit is overigens geen aanval op de democratie, dit is democratie.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Toen Marc aangereden was in mijn Speedster kreeg ie eerst een preek dat deze auto's "doodkisten" waren en dat hij waarschijnlijk wel te hard gereden had en dat ze m al langer in de gaten hielden. Nou gelukkig voor Marc lijkt dat kreng niet op mij dus een hoop onzin. Maar dan het mooiste, hij reed op een voorrangsweg en hij kwam van rechts!!! En dan krijgt hij een preek. Hij heeft op zeker een betere voertuigbeheersing dan "onze jongens", dus blijf gewoon bij de feiten en geef die suffert in die Scenic gewoon een bekeuring en schrijf ff op dat hij fout was en ga dan weer burgers pesten.

We kunnen wel proberen als maar niet te negatief te willen doen over onze politie, maar het is echt heel droevig gesteld met de mannen (en vrouwen)!

Maar gelukkig kunnen ze nu weer achter een muurtje gaan wachten om fietsers aan te houden waar het lampje niet vast zit aan de fiets. (heb je ze zien staan achter het muurtje bij het journaal :oops: ) En er zullen vast wel goede bij zitten hoor maar die zijn gewoon moeilijk te vinden....

En bij de kapper kost het een stuk minder en je kan een andere zoeken die het wel kan, dat is helaas een luxe die we met agenten niet hebben! :idea:
TorBeest
Actief lid

Bericht door TorBeest »

hmm,

Ik kan me er toch allemaal niet in vinden, misschien zijn de meningen wat vertroebeld door eerdere ontmoetingen waardoor alles wat ze zeggen wat te subjectief wordt beoordeeld ...

Ik heb al vriendelijke lachtjes en knikjes gekregen van de politie... ben nog maar één keer tegengehouden door de politie, en dat was omdat ik mijn nummerplaat onder mijn voorruit had (wat natuurlijk niet mag), toen ik op weg was naar de inschrijving... ze waren heel vriendelijk en hebben me gewoon laten rijden.

Net als zij ook niet de mannen-met-sportwagens over 1 kam mogen scheren, mogen wij dat ook niet met "hen" doen !
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Het probleem is natuurlijk niet alleen oom agent, het zou verstandig zijn als we ons hele rechtssysteem eens even goed op de schop nemen.

zo maar een paar puntjes...
- Inbrekers die in je eigen huis meer recht lijken te hebben als je zelf
- Mevrouw van de jeugdopvang die op dit moment terchtstaat
- Meneer Holleder die toch wel erg snel een hartoperatie kreeg
- Mevrouw Lucia de B die misschien wel weer vrijkomt
- enne...zo kan ik nog heel lang doorgaan
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

TorBeest schreef:... ben nog maar één keer tegengehouden door de politie, en dat was omdat ik mijn nummerplaat onder mijn voorruit had (wat natuurlijk niet mag)
Ik heb al eens een keertje €450 mogen aftikken.
En neem van mij aan, daar ga je heel anders van denken...

Kreeg eerst een mooi schikkingsvoorstel, dat terzijde geschoven en toen eens koffie gaan drinken op het gerechtshof bij de pinguins.
Gaat er allemaal erg officieel aan toe hoor, net als op TV.
Uiteindelijk was de voorstelling die ik daar kreeg zeker wel €450 waard.
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Elise schreef:
TorBeest schreef:... ben nog maar één keer tegengehouden door de politie, en dat was omdat ik mijn nummerplaat onder mijn voorruit had (wat natuurlijk niet mag)
Ik heb al eens een keertje €450 mogen aftikken.
En neem van mij aan, daar ga je heel anders van denken...

Kreeg eerst een mooi schikkingsvoorstel, dat terzijde geschoven en toen eens koffie gaan drinken op het gerechtshof bij de pinguins.
Gaat er allemaal erg officieel aan toe hoor, net als op TV.
Uiteindelijk was de voorstelling die ik daar kreeg zeker wel €450 waard.
Dure poppenkast!! :twisted:
speedster

Bericht door speedster »

Ik zit voor mijn werk de hele dag op de weg en moet daarmee mijn geld verdien. Als je dan een bekeuring krijg heb je weer de hele dag voor niks gewerkt. Voor vrachtwagens zijn ze meestal duurder. Als je in het buitenland aangehouden wordt heb je een probleem, want dan gaan ze zoeken tot ze wat hebben gevonden. Contant betalen en meestal rond de 500€.
Pipo

Politie

Bericht door Pipo »

Mijn ervaringen met de belgische politie zijn ook niet erg positief. Iedere keer ging het er enkel om, me zo snel mogelijk een bonnetje onder de neus te schuiven. Een beleefd gesprek kon er nauwelijks af. Soms waren ze ronduit onbeschoft.
De laatste keer was toen mijn vrouw een aanrijding had met een fietser. De man reed gewoon vooraan op haar spatbord terwijl ze aan een kruising stond te wachten. Hij reed nog aan de verkeerde kant van de weg ook. De politie kwam erbij voor de vaststellingen (een man en een vrouw). Ik toonde de agente dat de fiets totaal geen werkende remmen had, en vroeg dat te vermelden. Toen zij dat aan haar collega doorgaf, werd deze kwaad en blafte me toe dat ik mij niet te bemoeien had met wat hij in het proces-verbaal schreef :roll: Ik antwoordde dat ik in dat geval een aangetekende klacht ging sturen met vermelding van zijn weigering. Daarop werd hij helemaal pisnijdig :)
Het straffe is dat mijn vrouw na maanden toch in fout werd verklaard, omdat het een aanrijding met een 'zwakke weggebruiker' betrof :x
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie