Circuitverzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

We hebben op de LotusLounge een verzekering georganiseerd via:

Quarz insurance partners
Theo Demon
Postbus 128
6880 AC VELP.
T 0487 595612
F 026 3614055
theo@quarz.nl
www.quarz.nl

Zij verzekeren bij Fortis, maar voor zover mij bekend (en voor zover ik dat in mijn polis kan ontdekken) hebben ze een aantal speciale zaken toegevoegd voor circuitgebruik.
Voordeel is ook dat auto's op werkelijke (taxatie) waarde verzekerd kunnen worden ipv dagwaarde.

De premie ligt nogal uit elkaar. Voor mij was het heel interessant, ik betaal nu minder daar dan bij Centraal Beheer terwijl mijn Elise nu tegen een veel hogere waarde verzekerd is!
Voor anderen was het weer te duur.

Zeker het proberen waard denk ik zo..
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Mijn Speedster was eerst ook bij Centraal Beheer verzekerd, korting via mijn werkgever was iets van 35%. De premie van de verzekering bij fortis valt voor mijn ongeveer 150 euro per jaar hoger uit. Maar daar krijg ik dan dus wel voor terug dat de auto voor een gegarandeerde waarde is verzekerd (dat kan absoluut niet bij Centraal Beheer) en dat ik op de HARC dagen waar ik zelf veel rij verzekerd ben op het circuit. Daarnaast ben je ook verzekerd bij rijtrainingen enzo.

Natuurlijk is het allemaal een kwestie van risico nemen, ik heb zelf een berg circuit dagen gedaan zonder verzekering en dat is allemaal goed gegaan. Maar om toch mijn investering nog een beetje te kunnen beschermen vind ik deze verzekering wel een goede optie.

Communicatie met de tussenpersoon verloopt best wel ok, waren bij mijn initiele polis wat dingen fout gegaan met artikelen, maar dat hebben ze netjes gefixed. Ook restitutie van de premie na het uitvoeren van de taxatie verliep allemaal soepeltjes.

Hoe het verder gaat met afhandelen van claims weet ik niet, en ik hoop het ook niet te hoeven uitproberen :)

Mark
C30-94@0.55bar
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Gerard schreef:
En wat betreft niet verzekerd zijn boven de aanbevolen snelheid, ik kan mij niet herinneren dat dat in mijn polisvoorwaarden staat, heel raar hoor...
Zit volgens mij ongeveer zo:

Krijg je bij meer dan 130 km/h een aanrijding, waaraan afgezien van de snelheid de tegenpartij schuldig zou zijn, dan wordt je eigen te hoge snelheid vaak beoordeeld als medeschuld, waardoor je bijv. 25% zelf moet dragen.
Als je een claim indient bij je eigen cascoverzekering en je reed harder dan 130 is het criterium of het ongeluk óók bij 130 "onafwendbaar" zou zijn geweest. Het kan je dus wel flink geld kosten.
Volgens mij klopt dit niet, want een casco-verzekering keert altijd uit, ook als de aanrijding volledig je eigen schuld is. Tenzij in de polisvoorwaarden een voorbehoud is gemaakt (uitsluiting) voor snelheidsoverschrijdingen, net zoals bijvoorbeeld bij alcohol- of drugsgebruik, rijden op circuit etc. Staat er in de polisvoorwaarden niets over snelheid, dan moet volledig uitbetaald worden.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

ohjeetje.. schreef:Tenzij in de polisvoorwaarden een voorbehoud is gemaakt (uitsluiting) voor snelheidsoverschrijdingen, net zoals bijvoorbeeld bij alcohol- of drugsgebruik, rijden op circuit etc. Staat er in de polisvoorwaarden niets over snelheid, dan moet volledig uitbetaald worden.
Dat dacht ik ook.
En harder rijden als de adviessnelheid is geen snelheidsoverschrijding.

Al dat soort regeltjes en uitsluitingen maken het er niet makkelijker op.
Stel je rijdt door rood en veroorzaakt een schade, zou toch raar zijn als je dan niet gedekt bent.

En normaal gesproken zal het allemaal wel meevallen, totdat het moment daar is dat ze echt moeten gaan betalen....en dan weten ze heel goed de kleine lettertjes te vinden...
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Maik schreef:Ik krijg 40% korting bij Centraal Beheer via mijn werkgever, en geloof me, die Fortis verzekering komt dan niet in de buurt :wink:
Centraal beheer?
Daar wil ik gratis nog niet eens verzekerd zijn :!:
Om maar even actueel te blijven, dat zooitje ongeregeld daar is erger als de politie.

(Ik zal jullie de details besparen, tenzij er uitdrukkelijk verzoek toe is :wink:)
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Ben in ieder geval niet van plan om het in de praktijk uit te gaan zoeken.
Dat ze op het circuit niet uitbetalen kan ik je voor 100% garanderen.
Dat heb ik wel aan den lijve ondervonden.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Toch maar eens een offerte laten maken bij Quarz dan... :wink:
Afbeelding
Super7

Bericht door Super7 »

Ik heb de bewuste Quarz verzekering.. zij stellen echter dermate veel voorwaarden bij circuit gebruik dat ik me afvraag of het wel zo zinvol is geweest..

Vrijrijden.nl, Eran, Sky Limit events, Nordschliefe: wordt allemaal NIET gedekt..
Maik

Bericht door Maik »

Maar dat wist je toch vantevoren??
Afbeelding
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Super7 schreef:Ik heb de bewuste Quarz verzekering.. zij stellen echter dermate veel voorwaarden bij circuit gebruik dat ik me afvraag of het wel zo zinvol is geweest..

Vrijrijden.nl, Eran, Sky Limit events, Nordschliefe: wordt allemaal NIET gedekt..
Staat dat letterlijk in de voorwaarden dat die (of een daarvan) uitgesloten worden?
Want dat zijn toch al aardig wat evenementen die jij daar opnoemt.

Ik kan me voorstellen dat een verzekeringsmaatschappij graag enige regels wil zien, zoals bijvoorbeeld een rijdersbriefing.
Als een bepaald evenement dat niet heeft zou je dat wellicht kunnen voorstellen dat ze deze wel gaan houden, waardoor het evenment wel gedekt is.

Misschien zinvol om een overzicht te maken welke evenementen wel en welke niet gedekt worden?
Op basis daarvan is het ook heel makkelijk om te zien of het wel of geen zin heeft om die verzekering te kiezen.
Super7

Bericht door Super7 »

Dat wist ik niet van te voren, ik vraag dat iedere keer voordat ik meedoe aan een evenement, keer op keer geven zij aan, dat evenement niet te verzekeren; onderstaand een stuk uit de e-mailwisseling:

Fortis heeft mij duidelijk te kennen gegeven dat zij bij hoge uitzondering alleen de circuitdagen georganiseerd door de Lotusclub middels de u bekende clausule voor een zeer schappelijke prijs willen meeverzekeren.
Het uitgangspunt is de Lotusclub omdat die bekend staat als een serieuze en goed georganiseerde organisatie.
Fortis heeft duidelijk een lijn getrokken; alleen de Lotusclub en niet meer.
Als ze voor u een uitzondering gaan maken, dan zou iemand anders die op Hockenheim wil gaan circuit rijden ook daar recht op hebben. Stelt u zich eens voor wat dit voor risico voor een verzekeringsmaatschappij met zich mee brengt. En wat dit voor een gevolgen voor de premie zou hebben.
Gisteren toen ik voor u ben gaan bellen bij de verzekeringsmaatschappijen, en vorige week toen ik een accountmanager van Nationale Nederlanden bij ons op bezoek had en aan hem een polis van een Lotusclub cliënt liet zien, werd het mij nogmaals duidelijk dat wat Fortis heeft gedaan met het opnemen van circuitrijden in de polis zeer bijzonder is.
Dus als lid van de Lotusclub zou de circuitdekking zeker van toegevoegde waarde zijn.

Wat betreft de vrij rijden dagen op de circuits van Zolder en Francorchamps georganiseerd door Eran, moet ik u helaas mededelen dat geen van de maatschappijen waarmee wij zaken doen uw auto in dekking wil nemen gedurende deze evenementen.

Helder verhaal... ik ga de verzekering vwb circuitdekking dus opzeggen...
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Maar zoals je het nu zegt zit er dus verschil in de voorwaarden tussen de polis die jij hebt en de polis van iemand van de lotusclub?
Dat zou wel erg vreemd zijn.

Zo'n email zegt mij persoonlijk niet zo gek veel, het gaat er uiteindelijk om wat er in de polisvoorwaarden staat.

Ikke niet begrijp...
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Fortis.jpg
Fortis.jpg (82.13 KiB) 2884 keer bekeken
Maik

Bericht door Maik »

Dus ook de HARC-vrijrijden dagen vallen hieronder. Voor de rest zullen er weinig vrijrijden evenementen hieraan voldoen denk ik.
Afbeelding
Roytuner
Lid

Bericht door Roytuner »

alle verzekeringen die ik gebeld heb geven te kennen dat de ring met naam en toenaam uitgesloten is van dekking, ondanks dat het een openbare weg is!!!
Groeten van Roy
Plaats reactie