intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
0 - 100 in 4.8 sec (Door Maarten gemeten, grip is het grootste probleem)Gracer schreef:thx gasten, bedankt voor de info, heeft iemand 0-100km/u cijfers met de SC kit van 245pk? en wat zijn de verdere uitbouwmogelijkheden?
Gracer
btw, kheb me ook voorgesteld op het WIE IS WIE forum..
De 245pk set is uit te bouwen naar 300pk.
@Gerard, de 200pk set schijnt weer nieuw leven ingeblazen te zijn. Of er al iemand mee rond rijd weet ik niet.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
met de 2.2 moet je 2 keer schakelen voor dat je de 100 km/h haalt, als je niet de toerentalbegrenzer hoger legt als orgineel (6500). De turbo haalt de 100 in de 2e versnelling omdat die begrenzer op 6800 rpm ligt geloof ik. Overigens zijn er niet veel standaard turbo speedsters waar 4.9 sec mee gemeten is.
Met semi-slicks en de toerentalbegrenzer op 6800 zijn er duiters die 4.2 sec 0-100 hebben gemeten in een 2.2 met Hitec SC.
De 200 pk set is er weer, maar nu met een hele andere compressor die een heel ander karakter heeft en gemonteerd wordt op de plaats waar de airco compressor bij andere 2.2 varianten zit. Dit is een rotrex compressor.
Van deze 200 pk set kan je niet verder bouwen naar de 245 pk set.
Wat Piet al zei kan je vanaf de 245 pk set wel upgraden naar de 300 pk set.
Ik weet niet zeker of het al zo is, maar Hitec vertelde de laatste keer dat ze iemand gevonden hadden die de orginele ECU kon herprogrameren en dan houd de 200 pk set de orginele ECU en injectoren. De 245 pk set krijgt dan nieuwe injectoren en andere ECU SW.
Anders hebben deze vaianten een kleine extra ECU die 2 extra injectoren aanstuurt.
Op het duitse forum staat iets meer info, dus als je duits goed genoeg is...
200 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=18447
245-300 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 888&st=300
tevens een paar pdf jes van het duitse forum
Met semi-slicks en de toerentalbegrenzer op 6800 zijn er duiters die 4.2 sec 0-100 hebben gemeten in een 2.2 met Hitec SC.
De 200 pk set is er weer, maar nu met een hele andere compressor die een heel ander karakter heeft en gemonteerd wordt op de plaats waar de airco compressor bij andere 2.2 varianten zit. Dit is een rotrex compressor.
Van deze 200 pk set kan je niet verder bouwen naar de 245 pk set.
Wat Piet al zei kan je vanaf de 245 pk set wel upgraden naar de 300 pk set.
Ik weet niet zeker of het al zo is, maar Hitec vertelde de laatste keer dat ze iemand gevonden hadden die de orginele ECU kon herprogrameren en dan houd de 200 pk set de orginele ECU en injectoren. De 245 pk set krijgt dan nieuwe injectoren en andere ECU SW.
Anders hebben deze vaianten een kleine extra ECU die 2 extra injectoren aanstuurt.
Op het duitse forum staat iets meer info, dus als je duits goed genoeg is...
200 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=18447
245-300 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 888&st=300
tevens een paar pdf jes van het duitse forum
- Bijlagen
-
- hitecminicompressor.pdf
- de 200 pk set
- (814.2 KiB) 251 keer gedownload
-
- hitec update.pdf
- (24.56 KiB) 154 keer gedownload
-
- hitecrollen.pdf
- rollen meting van '300 pk set' geloof ik
- (24.56 KiB) 210 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Maarten op 02 jan 2008 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.