intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

kleine aanvulling:

de 200 pk set is iets van 4000 euro

Bij de 245 pk (300Nm) set hoort ook een andere katalysator en einddemper.

bij de '300 pk' (330Nm) set, die minder als 300 pk heeft, worden nokkenassen, zuigers, drijfstangen en ECU vervangen.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Op de site van Hitec staat niet veel info maar wel een een telefoonnummer. Even een belletje en je weet allles.
Enneuh mij is toen verteld dat de 200pk set niet meer mogelijk was.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gracer
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jan 2008 19:40

Bericht door Gracer »

thx gasten, bedankt voor de info, heeft iemand 0-100km/u cijfers met de SC kit van 245pk? en wat zijn de verdere uitbouwmogelijkheden?

Gracer

btw, kheb me ook voorgesteld op het WIE IS WIE forum..
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

En om het nog even compleet te maken, de eerste twee sets als ik het goed heb draaien weliswaar met de originele ECU, maar met daarbij nog een tweede computer voor het regelen van de brandstof wanneer de compressor actief is.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Gracer schreef:thx gasten, bedankt voor de info, heeft iemand 0-100km/u cijfers met de SC kit van 245pk? en wat zijn de verdere uitbouwmogelijkheden?

Gracer

btw, kheb me ook voorgesteld op het WIE IS WIE forum..
0 - 100 in 4.8 sec (Door Maarten gemeten, grip is het grootste probleem)
De 245pk set is uit te bouwen naar 300pk.

@Gerard, de 200pk set schijnt weer nieuw leven ingeblazen te zijn. Of er al iemand mee rond rijd weet ik niet.
Gracer
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jan 2008 19:40

Bericht door Gracer »

4.8 : das nie veel sneller dan de turbo met 200pk: 4,9 sec

persoonlijk had ik gedacht dat het toch meer rond de 4,5 a 4,4 ging draaien, zo'n lichte wagen met zoveel pk.....
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

met de 2.2 moet je 2 keer schakelen voor dat je de 100 km/h haalt, als je niet de toerentalbegrenzer hoger legt als orgineel (6500). De turbo haalt de 100 in de 2e versnelling omdat die begrenzer op 6800 rpm ligt geloof ik. Overigens zijn er niet veel standaard turbo speedsters waar 4.9 sec mee gemeten is.
Met semi-slicks en de toerentalbegrenzer op 6800 zijn er duiters die 4.2 sec 0-100 hebben gemeten in een 2.2 met Hitec SC.


De 200 pk set is er weer, maar nu met een hele andere compressor die een heel ander karakter heeft en gemonteerd wordt op de plaats waar de airco compressor bij andere 2.2 varianten zit. Dit is een rotrex compressor.
Van deze 200 pk set kan je niet verder bouwen naar de 245 pk set.

Wat Piet al zei kan je vanaf de 245 pk set wel upgraden naar de 300 pk set.

Ik weet niet zeker of het al zo is, maar Hitec vertelde de laatste keer dat ze iemand gevonden hadden die de orginele ECU kon herprogrameren en dan houd de 200 pk set de orginele ECU en injectoren. De 245 pk set krijgt dan nieuwe injectoren en andere ECU SW.
Anders hebben deze vaianten een kleine extra ECU die 2 extra injectoren aanstuurt.

Op het duitse forum staat iets meer info, dus als je duits goed genoeg is...

200 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=18447

245-300 pk set:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 888&st=300

tevens een paar pdf jes van het duitse forum
Bijlagen
hitecminicompressor.pdf
de 200 pk set
(814.2 KiB) 251 keer gedownload
hitec update.pdf
(24.56 KiB) 154 keer gedownload
hitecrollen.pdf
rollen meting van '300 pk set' geloof ik
(24.56 KiB) 210 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Maarten op 02 jan 2008 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gracer
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jan 2008 19:40

Bericht door Gracer »

wil je nu zeggen dat de 2.0 turbo in 4,2 naar 100 gaat ipv 4,9 opgegeven door Opel? dus met modificatie gaat die naar 3,9 of 3,8??? of zie ik het verkeerd??
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ik heb het even aangevuld.
Er zijn niet veel standaard turbo's waarmee 4,9 sec gemeten is. Meestal lage 5 sec.

Die 4.2 sec was gemeten met semi-slicks en een hogere toerental begrenzer in een 2.2 met compressor van Hitec. Heeft in een duits tijdschrift gestaan.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

De overbrengverhoudingen zijn ook anders van de turbo , bij 6.800 rpm
had ik ruim 120 km op de teller. gemeten in echte km 's was 112 km .
Gracer
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jan 2008 19:40

Bericht door Gracer »

azo, ben blij dit te horen....

gebruikt iemand in combinatie met een SC een speciaal uitlaatsysteem, nokkenassen enz enz?? en hoe wordt dit ervaren in prestaties?

Gracer
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maarten, heb jij toen ook een 0-200km/h gemeten? Ben benieuwd wat de SC dan presteert.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik zat er op te wachten. :lol:

Ben zelf ook benieuwd btw.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Een 0-100 zegt ook niet zoveel met zoveel vermogen op 2 wieltjes met zo'n lichte auto. Dan meet je alleen hoe goed de bestuurder is :wink:
0-200 zegt echt hoe de auto presteerd 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Echt nuttig is gewoon een vermogensmeting die helemaal niet wordt beinvloed door het schakelen/koppelen van de bestuurder.. Dan zegt het wat over de motor en niet over rijvaardigheid. 0-100 en andere sprinttijden zeggen vrijwel niets.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie