Inlaatspruitstuk en TB
op de dyno was ik niet van plan, kost geld en voegt niets toe volgens mij. Ik denk dat de beste mod die hierna kan volgen een wijziging van de ecu zou zijn. Ik wacht waarschijnlijk tot TMS specifiek voor deze setup (pre-cat eruit, janspeed einddemper, geflowde throttle body, 2.4 manifold en open luchtfilter) een map heeft (ze zijn met allerlei varianten bezig).
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Sorry, ik was in de war, als je "de EGR mod" doet dan is er al genoeg afgeblind, die echte uitgang van het kanaal van je blok kan je dus inderdaad zo laten.
Remap is waarschijnlijk het beste wat je nu kan doen, alleen jammer dat de gerenomeerde tuners het nog steeds niet onder de knie lijken te hebben...
@Rikster: uitvoerig onderzoek van Mark heeft tot deze conclusie geleid
Het verschil in druk in je inlaatkanaal (waar hij normaal op aangesloten zit) tijdens vol gas of half gas is verwaarloosbaar. Hij meet dus wat de buitenluchtdruk is (ongeveer).
Remap is waarschijnlijk het beste wat je nu kan doen, alleen jammer dat de gerenomeerde tuners het nog steeds niet onder de knie lijken te hebben...
@Rikster: uitvoerig onderzoek van Mark heeft tot deze conclusie geleid

Het verschil in druk in je inlaatkanaal (waar hij normaal op aangesloten zit) tijdens vol gas of half gas is verwaarloosbaar. Hij meet dus wat de buitenluchtdruk is (ongeveer).

Net terug van een eerste stukje rijden. Wauw!!!
Zo'n verschil had ik niet verwacht. Hoe snel de toerenteller klimt tot de begrenzer. En dat geluid vanaf 4.000 toeren bij volgas: een enorme brul van de luchtfilter.
Echt geweldig!
Overigens heeft het lampje van motormanagement bij mij geen moment gebrand (misschien gisteren toen ik hem alleen even heb gestart, vandaag zeker niet).
Ik zal binnenkort een filmpje met geluid opnemen en plaatsen.
Groet,
Maurice.
Zo'n verschil had ik niet verwacht. Hoe snel de toerenteller klimt tot de begrenzer. En dat geluid vanaf 4.000 toeren bij volgas: een enorme brul van de luchtfilter.
Echt geweldig!
Overigens heeft het lampje van motormanagement bij mij geen moment gebrand (misschien gisteren toen ik hem alleen even heb gestart, vandaag zeker niet).
Ik zal binnenkort een filmpje met geluid opnemen en plaatsen.
Groet,
Maurice.
ik heb wat filmpjes gemaakt. Is wel lastig om met dit vermogen en in de regen de acceleratie te filmen met in een hand de camera...
http://nl.youtube.com/watch?v=YPKT6pSM3So
http://nl.youtube.com/watch?v=JkYVmcfjV5U
http://nl.youtube.com/watch?v=YPKT6pSM3So
http://nl.youtube.com/watch?v=JkYVmcfjV5U
Hou er rekening mee dat de ECU zo'n ruime 300km nodig heeft met verschilende gasstanden om een beetje te leren hoe hij z'n brandstof hoeveelheid moet aanpassen. Wordt dus waarschijnljik nog wat beter als je meer km's hebt gereden.
Over het slangetje naar de brandstofdrukregelaar, dat heeft Leo van het motorhuis getest. Hoe meer vacuum, des te lager de brandstof druk. Dus gewoon lekker atmosferisch houden.
Mark
Over het slangetje naar de brandstofdrukregelaar, dat heeft Leo van het motorhuis getest. Hoe meer vacuum, des te lager de brandstof druk. Dus gewoon lekker atmosferisch houden.
Mark
C30-94@0.55bar