Wat zijn eigenlijk zo'n beetje 'de prijzen' vd speedster?

Je auto te koop aanbieden.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik zou in ieder geval alleen met de hollanders wat afspreken als je een beetje van doorrijden houdt 8) 8) 8)
Afbeelding
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

he klinkske,
Als je eens in Breda langs wilt komen ben je welkom om eens in mijn Speedster te rijden hoor.
Gr,
Maurice
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

ben ik met mijn mx5 welkom op zo'n rit? Ik zou verbaasd zijn...

Maar 't klinkt wel goed :)

ik wacht op je mailtje
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

Breda hé? Tempting :)

Ik zal de mx meebrengen, dan kunnen we elkaar eens verbazen, en doe jij een ritje met mijn turbo mx je ;-)

Neen, serieus. Meen je dat? Of staat ie toevallig te koop ;-)

In Nederland zitten dus de sportieve chauffeurs hé? Rijden jullie ook op Zolder? Morgen is er weer een kans. Ik ben vrij maar ga niet gaan. Er gaat niemand mee die ik ken, en ik vind echt: hoe meer gekende zielen, hoe meer vreugde.

Iets anders: iemand interesse om een keer het circuitje in Francorchamps af te huren? Voor je gaat dromen: ik heb het over dat van EPMA. De peugeot school. Max 3e versnelling, veel bochten. Pretty safe ook.
Enkel een boel kandidaten nodig om de prijs te drukken (20 of zo). (en je raadt het al, die mx5 rijders zijn krenten)

linkje onderaan

Donkervoort club heeft dit parcours al enkele jaren een dagje gehad (en ze hadden ook plaats voor kandidaten, zodoende weet ik ervan, want ik was erbij)

http://www.automobielbeheersing.com/NL/ ... hamps.html

Ach, en ik heb nog een niet zo heel goed filmpje ook op youtube. De kerel die mij filmde zette de camera telkens uit ipv aan als de aktie begon. Dus de beelden zijn beperkt, maar 't geeft een beetje een idee van een graad 4.

Doel was om graad 5 en 6 dit jaar te doen (lees vorig jaar) maar ik vind weer eens geen gezelschap.

http://www.youtube.com/watch?v=-Nn57Yje ... re=related
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

hij is niet te koop, en ik meen het. Ik rijd veel te weinig met de speedster en ben altijd in voor een praatje met een mede-autoliefhebber. Ik ken de mx-5 omdat mijn moeder er eentje heeft, maar die heeft geen turbo dus ik ben benieuwd.

Circuit een dagje huren lijkt me ook wel wat. Er zijn veel te weinig gelegenheden om die speedster eens de sporen te geven. Nurburgring heb ik in het verleden met mijn alfa spider aan aantal maal bezocht maar de laatste keer in de vangrail geeindigd en beloofd daar niet meer heen te gaan, te riskant vanwege lengte en onoverzichtelijke bochten.

Kunnen we niet een keer met de speedsterclub een dag of wekeendrit ergens in nederland of net over de grens organiseren? Ik wil wel helpen.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Met de driving-fun.com club hebben we al 2x het peugeotcircuitje gehuurd (zelf 1x meegedaan). Was wel grappig, lekker kunnen spelen met het kontje :wink:
Misschien dat ze het dit jaar ook weer gaan organiseren.
Ik denk sowieso wel dat die club ook wel wat voor jou is als ik het zo lees, er zitten ook een hoop Belgen op dat forum...
Afbeelding
paulb
Actief lid

Circuitrijden/ rijtraining

Bericht door paulb »

Hallo klinkske,

Ik ben wel geinteresseerd in circuitrijden. Misschien een idee om eens te inventariseren wie hier nog in geinteresseerd is.

Weet jij eigenlijk wat dat kost in Francorchamps.

gr.

Paul
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

Ik informeer eens wat 't kost. Gewezen voorzitter vd mx5 flanders en vriend van me heeft vorig jaar nog prijsgevraagd. Was duur hoor. Is incl één instructeur. Die rijdt met je mee en geeft tips, als je wil.

Ik "denk" dat een dagje 2000 a 3000 euro kost!

Dus met 20 auto's krijg je wel waar voor je geld. Halve dag kan ook, denk iK.

Ik heb enkele jaren geleden eranracing eens gevraagd of ze een alternatief hadden. Was ook zo: de paddock afhuren met iemand van daar. (paddock is de parking v zolder heb ik begrepen)
Daar konden ze dan piloontjes zetten, zodat je bijvoorbeeld rondetijden kon neerzetten. Beetje Gymcana, of hoe heet 't. Prijs ben ik kwijt.

maar zoals altijd: er zijn er altijd wel enkelen die interesse hebben, maar het is pas te organiseren als je 10 a 20 mensen hebt die 175 a 250 euro willen besteden...
(je haalt toch nooit 20 mensen tenzij je veel diverse clubs aanspreekt en geluk hebt)

De donkervoortclub is er niet meer happig om. Ze hebben snel schade aan hun spatborden. De banden die de weg afbakenen vliegen omhoog als je met je voorwiel erover rijdt. Zo springen ze je achter slijkbed eraf! Heb 't 2 * gezien... Bij één kerel met een Donky. Hij was furieus...
Als je geen spatborden a la seven hebt is 't geen probleem, normaal.
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Super7 »

Ik hou me altijd aanbevolen voor circuitevents in binnen- en buitenland.

Via Eran en vrijrijden.nl ben ik vaak op zolder of Zvoort te vinden...
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

prijs volgens mijn vriend was vorig jaar +- 1500 euro. Ik dacht eigenlijk dat 't echt meer was. Maar met de donky's heb ik destijds iets van een 75 euro betaald en we waren met +- 15 a 20 auto's, dus het zou kunnen. Is natuurlijk ook al weer even geleden.

Zijn er hier mensen die ook af en toe op weekdagen vrij zijn om te rijden? Ik vaak en het solo rijden mist charme
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Neem aan dat het om malmedy gaat. Leuk baantje en niet duur. Wie daar een instructeur nodig heeft kan beter gaan fietsen! :lol:
Met oude ragbimmers overigens nog wel leuker dan een middenmotorskelter. Gelukkig heb ik die ook nog wel ergens staan.
Als het 1500 is kun je bij wijze van spreken met 10 man nog wel spelen daar.
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

dat is mogelijk. Maar ervaring leert dat de meeste mensen ook 150 euro te duur vinden met eigen wagen. En de instructeur is niet te onderschatten. We deden een wedstrijdje tegen de chrono en al de kerels die een instructeur hadden meegepakt reden sneller dan de rest. Ideale lijn, rempunten enz worden uitgelegd.
Ik was niet de traagste (was zelfs sneller dan een donky en elise) maar de winnaars waren 1 donky 2 en 3 ... mx5 :)
Ik reed ook maar op versleten 14 duimpjes, en dat was te merken aan mijn portie overstuur. Maar die top 3 had ik niet geklopt hoor. Ervaren piloten.

Zoals altijd: de chauffeur maakt 't verschil op trage pistes :)

En ja, ik vermoed dat jullie 't Malmedy noemen, ik noem het EPMA francorchamps :)

Ik heb de secretaresse al gevraagd of ze me niet wou inlichten als er zulke evenementen doorgaan. Ik vermoed dat iedereen wel graag wat meer deelnemers heeft. Maar ze wou dat niet snappen, want ze antwoorde dat het privé evenementen zijn. Tja, dat Frans hé :)

Als je 't filmpje eens aanklikt zie je af te toe beelden vd natte bocht (de snelste bocht, maar dan de binnenste strook) als je gaat rondes rijden
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

De instructeur kan me echt gestolen worden. Laat die maar op en neer rijden op de doorgaande weg ernaast. Dat baantje is er voor mij vooral voor de lol. Lekker gekke dingen doen. Vooral nat spuiten die handel, zodat ik met een bruine modder besmeurde speedster weer huiswaarts kan. :lol:

We dwalen af. Ga jij morgen nou eerst eens een speedster kopen! Straks zijn ze uitverkocht. 8)
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

Ik zal al eens een meet en speed doen met een speedster, en dan zien we wel :)

Reed al eens mee met een S2000 en dat viel tegen. Kerel zei, na me gevolgd te hebben in de ardennen, dat ie me niet kon volgen. Neem van mij aan, dat lag aan zijn rijstijl, want zo'n S2000 trekt eens ie komt (7 K) echt wel harder dan mijn wagentje. - toch was ik teleurgesteld. Zolang de VTEC zijn ding niet doet is het een slak met pussy uitlaatgeluid.

Popel popel voor een proefrit met een speedster :)
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

kom dan een keer langs. De mijne heeft een andere luchtinlaat en andere manifold (2.4) en maakt daardoor een geweldig geluid.
Plaats reactie