Stralen - Poedercoaten -- Update complete topic.

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gesloten
Sander Swinkels

Stralen - Poedercoaten -- Update complete topic.

Bericht door Sander Swinkels »

MODERATOR Sander levert deze spullen niet meer

Speedsterfanaten..

zoals in mijn voorsteltopic al gezegd, hierbij de info over het poedercoaten..

Stralen, scouperen en poedercoaten van velgen en andere onderdelen.

Behandelingen:
- Je onderdelen worden gestraald.
- Je onderdelen worden gescoupeerd indien staal (tegen het roesten).
- Je onderdelen worden voorzien van een 2-laags poedercoating in kleur.
- Je onderdelen worden, indien gewenst, voorzien van een 1-laags blanke poedercoating.

Qua grootte is er geen probleem, de cabine-afmetingen zijn als volgt:

Lengte: tot 14 meter
Breedte: tot 5 meter
Hoogte: tot 5 meter


Kleurmogelijkheden:
- RAL-kleuren.
- Sparkling Grey Metallic.
- Antraciet Grey Metallic.
- Mat zwart.
- Blanke coating (advies: voor metallic kleuren).

- Overige gewenste kleuren op aanvraag.

Kosten:
- Velgen:
stralen
scouperen (indien stalen velgen)
2-laags poedercoating kleur
1 laags poedercoating blank

- 50 euro per velg voor alle kleuren, behalve Antraciet Grey Metallic & Silver Grey Metallic, die kosten 60 euro per velg.

- Wil je een RAL-kleur zonder blanke coating (bijv. RAL 9005 / 9016) dan kost dat 40 euro per velg.

- Onderdelen op aanvraag via mail.

Contact:
Sander Swinkels
Helmond
T: 06-xxxxxxx
E: xxxxxxxxxxx@gmail.com
W: http://www.swinkelsracing.com/gallery/poedercoating

Je bent de onderdelen ongeveer 2 weken kwijt, ligt aan de drukte.

Hieronder nog enkele foto's van velgen en onderdelen die reeds klaar zijn.

Velgen, Silver Grey Metallic + blanke coating:

Afbeelding


Velgen, Sparkling Grey Metallic + blanke coating:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Velgen, Antraciet Grey Metallic + blanke coating:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Velgen, Antraciet Grey Metallic + blanke coating + afgedraaide randen: Griffe-style.

Afbeelding

Afdraaien van de velgen is niet bij de prijs inbegrepen. Dit komt er extra bij.


Velgen, mat zwart:

Afbeelding

Afbeelding


Velgen, RAL 9016:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Velgen, RAL 9005, glanzend zwart:

Afbeelding

Afbeelding


Onderdelen, RAL 9005, glanzend zwart:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Remklauwen, RAL 9005, glanzend zwart:

Afbeelding


Kleppendeksel, Sparkling Grey + blanke coating:

Afbeelding


Remklauwen / verlagingsveren, RAL 5017:

Afbeelding

Afbeelding


Remklauwen, RAL 3020:

Afbeelding


Veerpootbrug, stabistang, verlaginsveren, RAL 2008:
Trekhaak + diverse onderdelen RAL 9005:


Afbeelding

Afbeelding


Rolkooi, RAL 9007 + blanke coating:

Afbeelding

Inlaatspruitstuk carbs, RAL 9016:

Afbeelding

Afbeelding


Groeten,
Sander Swinkels
Laatst gewijzigd door Sander Swinkels op 09 feb 2010 9:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Sander Swinkels

Bericht door Sander Swinkels »

Elise schreef:Iemand die meer kan vertellen over poedercoaten is altijd welkom :wink:

Ik zou wel eens de mening willen horen van een expert over het poedercoaten van de draagarmen.
Om hier even op terug te komen..

Ik heb een keer een set fusees laten coaten, daar zijn daarna nieuwe lagers ingeperst en dat is dus ook gewoon als nieuw..

Draagarmen kunnen bij Peugeot ook, daar kan men de rubbers eruit persen, alles laten coaten en daarna nieuwe rubbers inpersen of vervangen voor Teflon bussen.. Ik heb echter geen idee hoe dat bij Opel is gemaakt.. Zou in overleg bekeken moeten worden..

Sander
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Hm, misschien eens een tweedehands kleppendeksel op de kop tikken. Wieviel kost dat? 8)
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Sander Swinkels schreef:Ik heb echter geen idee hoe dat bij Opel is gemaakt.. Zou in overleg bekeken moeten worden..
Draagamen zien er zo uit (afm afhankelijk van voor/achter en onder of boven).

Afbeelding

Wat ik heb gelezen is dat er schijnbaar verschil zit in wat voor poeder er gebruikt wordt, dat als het te hard is kan scheuren/barsten door de flexibiliteit die in de draagarmen zit.
Weet jij hoe dat precies zit?

Verder schijnt het zo te zijn dat als je het te poedercoaten oppervlak eerst galvaniseerd, er putjes in de poedercoat laag kunnen komen. Waardoor een 2e poedercoat laag noodzakelijk is.
Is dat bij scouperen ook het geval?

Op deze website staan nog meer fotos van draagarmen om een idee te krijgen
http://www.midlandslotus.co.uk/wiki/ind ... on_Refresh
Sander Swinkels

Bericht door Sander Swinkels »

allen schreef:Hm, misschien eens een tweedehands kleppendeksel op de kop tikken. Wieviel kost dat? 8)
Kleppendeksel kost iets van 3 tientjes of zo.. Ligt ook een beetje aan de kleur.. Roze is niet zo'n gangbare kleur bijvoorbeeld :wink: :P

Kun je bij de draagarmen ook nieuwe rubbers inpersen? En kan die fuseeskogel eraf? of zit die erin vast? Gaat namelijk in de oven met 200 graden.. Vinden rubbers niet zo fijn..

Qua hardheid van de lak: bij mijn coater worden altijd 2 lagen gecoat.. Hun doen niet minder.. Scouperen is eigenlijk niets meer dan een laag aanbrengen waardoor roest geen kans meer heeft.. Er komen geen putjes door in het materiaal..

Gr. Sander
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

hoi sander
wat gaat zo'n draagarm van een speedster(zie foto elise)kosten om deze te poedercoaten?
groet nico
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Sander Swinkels schreef:Kun je bij de draagarmen ook nieuwe rubbers inpersen? En kan die fuseeskogel eraf? of zit die erin vast? Gaat namelijk in de oven met 200 graden.. Vinden rubbers niet zo fijn..
Ik denk dat de fuseekogels stralen al niet zo prettig vinden, want die rommel gaat werkelijk overal zitten :wink:
Dat die eruit moeten is wel duidelijk :P
Qua hardheid van de lak: bij mijn coater worden altijd 2 lagen gecoat.. Hun doen niet minder.. Scouperen is eigenlijk niets meer dan een laag aanbrengen waardoor roest geen kans meer heeft.. Er komen geen putjes door in het materiaal..


Wat ik bedoelde is dat als het gebruikte poeder te hard is, deze barst als de draagarmen iets buigen. Het fijne weet ik hier zelf niet van, is wat ik ergens eens gelezen heb.

Dat van die putjes of blaasjes schijnt regelmatig voor te komen als de ondergrond geschoopeerd (poreus) is.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Sander,

Is deze kleur goudmetallic ook te regelen? Officiele Lotusbenaming is Oystergold ...

SteV6
Bijlagen
ATS-DTC02.jpg
ATS-DTC02.jpg (45.09 KiB) 16082 keer bekeken
S4 Avant
Sander Swinkels

Bericht door Sander Swinkels »

Heb het complete topic geupdate. Was ondertussen nogal verouderd.

Voor alle vragen en/of opmerkingen kun je me het beste mailen op xxxxxxxxx@gmail.com of op bovenstaand adres, aangezien ik niet dagelijks hier op het forum kom.

Gr. Sander

MODERATOR Sander levert deze spullen niet meer
Gesloten