Heeft er iemand speakertips?

Alle overige technische zaken.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef: Tsja, als jij de functies handig vindt en het geluid goed genoeg, dan is er niets mis met een VDO natuurlijk. Maar als jij MP3 wilt luisteren vanaf een cd, dan kunnen er "maar" 150 nummers op. JVC heeft nu als enige dus een speler die DVD mp3's slikt, dan praat je over 1000 nummers. Dat is wel wat handiger dan (toch?). Meer voordelen voor jou kan ik niet meer verzinnen dan :wink: .
Yup.. DVD heeft idd meer ruimte. Zit ook nog ff te kijken om er evt een cd wisselaar aan te zetten. Headunit + cd wisselaar komt dan op ongeveer 300 euro. Heb ik 7 cd's met mp3's. Moet wel genoeg zijn denk ik :)

Dat icm de andere functies van de VDO (temperatuur, sdvc, boordcompter etc) blijf ik nog steeds bij de VDO :P

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

markv schreef:
Maik schreef: Tsja, als jij de functies handig vindt en het geluid goed genoeg, dan is er niets mis met een VDO natuurlijk. Maar als jij MP3 wilt luisteren vanaf een cd, dan kunnen er "maar" 150 nummers op. JVC heeft nu als enige dus een speler die DVD mp3's slikt, dan praat je over 1000 nummers. Dat is wel wat handiger dan (toch?). Meer voordelen voor jou kan ik niet meer verzinnen dan :wink: .
Yup.. DVD heeft idd meer ruimte. Zit ook nog ff te kijken om er evt een cd wisselaar aan te zetten. Headunit + cd wisselaar komt dan op ongeveer 300 euro. Heb ik 7 cd's met mp3's. Moet wel genoeg zijn denk ik :)

Dat icm de andere functies van de VDO (temperatuur, sdvc, boordcompter etc) blijf ik nog steeds bij de VDO :P

Mark
Ha Mark

Of de digitale unit van Vmax :wink:

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef: Ha Mark

Of de digitale unit van Vmax :wink:
Heb ik ook aan gedacht, maar die vind ik een beetje prijzig... Vooral omdat ik ook al een AP22 heb...

Mark
C30-94@0.55bar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Even wachten hoor, al die functies van de VDO :?:

Temperatuur etc........zit dat er standaard in en werkt dat ook al of moet je daar (moeilijke) dingen voor doen :?:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hi Mark

Ja, het kost wel een paar cent, maar ben er wel blij mee.
Je warmt de motor nu veel rustiger op als eerst.En bij mij wordt de olie niet warmer dan max 103 graden.= bij langdurige volbelasting.Bij normaal rijden 92/95 graden.Maar het mooiste vind ik zelf , dat je onder het rijden de laptop er aanhangt,om na een rit , een complete uitdraai ter beschikking hebt,
Kun je presies zien de pieken en dalen van vermogen/koppel/ en hoe warm de zaak wordt , en zo een paar meer.

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Marcel schreef:Even wachten hoor, al die functies van de VDO :?:

Temperatuur etc........zit dat er standaard in en werkt dat ook al of moet je daar (moeilijke) dingen voor doen :?:
Op de standaard radio die in de speedster zit kun je gewoon een temperatuur sensor aansluiten en dan laat ie temperatuur zien. Lastigste is om het kabeltje te trekken naar de neus, maar voor de rest simpel. Even de sensor bevestigen bij de gril en je hebt vrij goede temperatuurweergave.

Als je op de ISO connector ook het snelheidssignaal zet (zou er stndaard op moeten zitten volgende handleiding, maar dat is niet zo) dan heb je ook snelheidsafhankelijke volume regeling en als je dat leuk vind een alarm als je boven bepaalde snelheid komt. Oh, dat kan ie overigens ook met de temperatuur. Geeft ie een piep als het 3 graden of lager is.

Vind dat zelf dus erg praktisch aan deze radio's. Aangezien je in de speedster niet zoveel ruimte hebt om netjes metertjes weg te werken is dit wel een aardige optie.

De nieuwe VDO waar ik naar zit te kijken heeft dus ook een tripcomputer erin zitten. Dus die doet nog wat meer met het snelheidssignaal.

Mark
C30-94@0.55bar
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Jan,
jans schreef: Ja, het kost wel een paar cent, maar ben er wel blij mee.
Je warmt de motor nu veel rustiger op als eerst.En bij mij wordt de olie niet warmer dan max 103 graden.= bij langdurige volbelasting.Bij normaal rijden 92/95 graden.Maar het mooiste vind ik zelf , dat je onder het rijden de laptop er aanhangt,om na een rit , een complete uitdraai ter beschikking hebt,
Kun je presies zien de pieken en dalen van vermogen/koppel/ en hoe warm de zaak wordt , en zo een paar meer.
Zo'n logje maken kan ik voor een groot deel al met m'n PDA met de OBD2 aansluitng. Vermogen meeting kan ik weer doen met m'n AP22. Dus blijft voor mij aan interessante feature over oliedruk en temperatuur. Dat is ook ZEKER iets wat ik er een keer in wil, maar dan vind het ik dus zonde om zo'n unit voor te kopen. Als ik de andere onderdelen niet al had zou het het overwegen waard zijn...

Mark
C30-94@0.55bar
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:
Marcel schreef:Even wachten hoor, al die functies van de VDO :?:

Op de standaard radio die in de speedster zit kun je gewoon een temperatuur sensor aansluiten en dan laat ie temperatuur zien. Lastigste is om het kabeltje te trekken naar de neus, maar voor de rest simpel. Even de sensor bevestigen bij de gril en je hebt vrij goede temperatuurweergave.

Als je op de ISO connector ook het snelheidssignaal zet (zou er stndaard op moeten zitten volgende handleiding, maar dat is niet zo) dan heb je ook snelheidsafhankelijke volume regeling en als je dat leuk vind een alarm als je boven bepaalde snelheid komt. Oh, dat kan ie overigens ook met de temperatuur. Geeft ie een piep als het 3 graden of lager is.

Vind dat zelf dus erg praktisch aan deze radio's. Aangezien je in de speedster niet zoveel ruimte hebt om netjes metertjes weg te werken is dit wel een aardige optie.

De nieuwe VDO waar ik naar zit te kijken heeft dus ook een tripcomputer erin zitten. Dus die doet nog wat meer met het snelheidssignaal.

Mark
lachen waar haal je zo'n sensor voor de temp.
snelheidssignaal wordt te moeilijk voor mij denk ik :roll:
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Voor een goede radio voor "weinig" moet je gewoon effe Correct in Rotterdam in de gate houden... Mijn Pioneer 9300R kost ongeveer 1000 euro en na een jaar verkochten ze die voor vierhonderd... Hoop geld maar wel hoge volts uitgangen (3x), alles is te regelen, filters voor je speakers zodat je ze bijna niet kan opblazen :oops:, enz, enz...
Ben een echte audio freak, op zuiver geluid!! niet dat aso-gedoe... Wil eigenlijk de PRS serie van pioneer monteren met die verschrikkelijke mooie tweeters, volgens mij passen die perfect twee van de luchtblazers onder het raam en het geeft een bijzonder mooi geluid, heeel helder.. Met mijn radio en die speakers werkt Pioneer zelf in hun showauto's... Alleen die versterkers wegbouwen zie ik erg tegen op :(
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Marcel schreef: lachen waar haal je zo'n sensor voor de temp.
snelheidssignaal wordt te moeilijk voor mij denk ik :roll:
Sensor heb ik bij de lokale autoboer besteld. Hij kon voor mij het partnummer opzoeken en bestellen. Paar dagen..

Snelheidsignaal is ook niet echt moelijk, maar daar moet je wel draad voor trekken. Of vanaf de ABS unit (vond ik zelf wat minder) of vanaf de stack unit (dat heb ik gedaan). Voor de laatste moet je dan wel het dashboard eraf halen...

Mark
C30-94@0.55bar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Met de winter voor de deur is het bijna tijd om mn wagen een opknapbeurt te geven; ook aan de binnenkant (bekleding van de groepsaankoop aanbrengen; paneeltjes bekleden en een nieuwe radio/luidsprekers)

Vermits ik totaal geen verstand heb van luidsprekers; iemand tips? Als radio zou ik er graag 1 hebben waar ik een SDkaart (of stick) kan insteken voor mn muziekcollectie af te spelen :p.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Pioneer de nummer 1 in radio"s en gewoon een usb stick pakken
Blitz

Bericht door Blitz »

ik heb rockford fosgate speakers, ben ik zeer tevreden van. zijn geen boomcarspeakers, maar ze klinken zuiver en gaan redelijk hard.
als radio heb ik een goedkope caliber zitten. zal het wss niet zo lang uithouden als een duurdere, maar hij werkt prima en de cd's blijven niet haperen :)
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Combinatie van een meer dan standaard trillende auto, en vaak als cabrio in het zicht, er lekker een goedkoop (100-150 euri) radiotje instoppen.
Een cd speler loop mechanisme zal het niet lang uithouden; dus niet doen.
Meesten hebben voor dat geld usb stick aansluiting en bluetooth (carkit).

Mocht je ook geen plaktomtom meer willen hebben, kun je iets meer uitgeven voor een 1 din's radio met navigatie:
http://www.tech2deals.com/index.php?rou ... duct_id=63
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Waar ik me voortdurend aan erger is het getril van de plastiek achter me. (vooral in zomer bij uitzet) Heel het speakerset zit muurvast met alle plastieken bouten erin maar toch blijft hij trillen/knetteren. Iemand een idee wat ik er het beste als isolatie kan plaatsen op de uiteinden bij contact van de rolbar?.
Speedster 75
Plaats reactie