intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
overbrenging turbo
Dat verwondert mejans schreef:De overbrengverhoudingen zijn ook anders van de turbo , bij 6.800 rpm
had ik ruim 120 km op de teller. gemeten in echte km 's was 112 km .

De schakel- en eindoverbrengingen van de turbo zijn ook iets verschillend van de atmo. Hierdoor geraakt de Turbo in 2de net over de 100km/h.
Overbrengingsverhouding X:1 (snelheid bij 1000 rpm)
Atmo: 3,58:1 (8,3km) - 2,02:1 (14,7km) - 1,35:1 (22,1km) - 0,97:1 (30,7km)- 0,81:1 (36,8km) - achteruit 3,31:1 (9,0km)
Turbo: 3,58:1 (8,9km) - 2,02:1 (15,8km) - 1,35:1 (23,7km) - 0,98:1 (32,9km) - 0,79:1 (40,5km) - achteruit 3,31:1 (9,7km)
A thing of beauty is a joy forever!
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1373
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
piet schreef:Dus Herman Vmax Turbo,
Maarten 2.2 sc,
Dan hebben we nog een paar vrijwilligers nodig.
B.v. SteV6 voor standaard 2.2 met standaard uitlaat
Maik of Markv voor 2.2 met hobby opvoerset
Standaard Turbo, Pipo?
Neem aan dat 100euro per uur voor de hele baan is?
Toeschouwers Piet, Jan, ...
Ik met mijn 2.4 inlaat en uitlaat en EDS chip. Kan Markv hem gelijk copieeren.

Komende zaterdag gaat mijn Speedy onder het mes bij Hitec. Ik zal hem twee weken moeten missen maar .... dan heb je ook wat nietwaar
Ik heb er lang naar uitgekeken maar nu is het bijna zover! Ik krijg als het goed is de nieuwe setup met en door Hitec geprogrammeerde ECU in plaats van een tweede ECU. Resultaat ongeveer 250pk
.

Ik heb er lang naar uitgekeken maar nu is het bijna zover! Ik krijg als het goed is de nieuwe setup met en door Hitec geprogrammeerde ECU in plaats van een tweede ECU. Resultaat ongeveer 250pk

Ja inderdaad, iets gezakt tot 6600 euri, een geringe verlaging dus. En dat is exclusief een eventuele sportcat of een geschikte eindddemper. Bij mij niet van belang omdat ik al zonder pre-cat, met 200 cells cat en Janspeed demper rondrij.Maik schreef:Is de prijs nu ook iets gezakt omdat het minder werk is geworden?
De kop hoeft er dus niet af en potentieel ook minder werk aan de bedrading omdat er geen extra ECU nodig is...
Wel lekker, 100pk'tjes extra
Hoi Paul,paul schreef:Gefeliciteerd Emile![]()
Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ga je ook nog andere
mods doen? (Remmen bv.)
Veel plezier ermee in ieder geval en hou 'm heel.
Groeten,
Paul.
Alles goed met jullie?
Ik heb nog geen concrete plannen voor andere mods. Hitec monteert wel een "turbo radiator" bij mij op mijn verzoek. Een radiator zonder de kunststof kappen die kunnen gaan lekken en een die zorgt voor wat extra motorkoeling.
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Hitec
Goede middag,
Volg nou een jaartje dit forum, en ja ook ik ben overstag. Vorige maand Speedster 2.2 gekocht nr 1900.
Heb meteen bij Hitec (dhr. Hartmut) een kit besteld.
Zal de montage zelf gaan doen.
Volgende:
Compressor kit,cooler,trottle body,kms ecu, inlaat nokkenas,kop flow, injectoren, drijfstangen en zuigers verwacht vermogen 300+ pk.
Zal zoveel mogelijk documenteren voor de liefhebbers.
gr.
Gerard
Volg nou een jaartje dit forum, en ja ook ik ben overstag. Vorige maand Speedster 2.2 gekocht nr 1900.
Heb meteen bij Hitec (dhr. Hartmut) een kit besteld.
Zal de montage zelf gaan doen.
Volgende:
Compressor kit,cooler,trottle body,kms ecu, inlaat nokkenas,kop flow, injectoren, drijfstangen en zuigers verwacht vermogen 300+ pk.
Zal zoveel mogelijk documenteren voor de liefhebbers.
gr.
Gerard