Ik zou heel graag een dagje of een paar daagjes zo'n Performancebox van iemand willen lenen of huren. Nadat mijn Speedy een kompressor rijker is geworden zou ik graag wat acceleratiemetingen willen doen.
Kopen ervan vind ik weer een beetje overdreven want als je eenmaal weet wat de auto kan doe je niet veel meer met zo'n apparaat. Ik in ieder geval niet denk ik zo. Vandaar mijn vraag. Iemand die zo aardig is ? Ik zal er heel voorzichtig mee zijn, geloof mij hij is in goede handen!
Kijk, eindelijk eens een compressor eigenaar die gaat meten
Die van mij mag je ook wel lenen, als je in de buurt van Leiden komt moet je maar even roepen... Ik heb hem alleen 13 augustus weer nodig
Maik schreef:Kijk, eindelijk eens een compressor eigenaar die gaat meten
Die van mij mag je ook wel lenen, als je in de buurt van Leiden komt moet je maar even roepen... Ik heb hem alleen 13 augustus weer nodig
Maik, ook jij erg bedankt voor je aanbod. Ik heb echter zojuist Herman een PB'tje gestuurd om iets af te spreken. Kunnen we de auto ook meteen even wegen zodat de meetresultaten nog accurater zijn. De resultaten zal ik natuurlijk op de site zetten zodat er inderdaad wat meer meetgegevens voor de kompressorversie bekend worden. Nog even geduld dus ....
Vandaag ben ik bij Herman geweest en heb ik verschillende acceleratieruns gedaan met zijn DriftBox. De best gelukte run leverde de volgende resultaten op:
12Esc schreef:ziet er goed uit. Tevreden?
Zou leuk zijn om een vergelijking met een standaard 2.2 te hebben.
Tsja, ik ben er nog niet helemaal uit. Of ik tevreden ben bedoel ik. Zo vraag ik mij af wat er op slicks mogelijk zou zijn ... zou het veel schelen? En het was best warm dus hoeveel verschil maakt dat?
Hmmm, je komt inderdaad wat traag uit de startblokken
Ook zie je in de 40-xxx tabel dat je 5 bak niet echt meehelpt.
In die tabel is je "grip" of "clutch-dump" probleem er uit gefilterd omdat hij pas na de 40km/u de resultaten geeft. Power heeft hij wel, want de 40-200 gaat toch flink wat vlotter dan de 220pk elise SC, maar in de "tussensprints" blijft hij toch wat achter, dat zal dan door de langere 5-bak komen denk ik...
20% is wel erg veel hoor.
Volgens het beroemde Puma Racing formuletje zou je komen aan:
(185+10)/0.9 = 217 krukas pk...
Hoe warm was het toen je de meeting deed?
Maik schreef:20% is wel erg veel hoor.
Volgens het beroemde Puma Racing formuletje zou je komen aan:
(185+10)/0.9 = 217 krukas pk...
Hoe warm was het toen je de meeting deed?
24graden is wel warm maar ook niet weer heel extreem. Je pk's vallen dan toch wel ietsje tegen als ik eerlijk mag zijn.
Weten jullie zeker dat de meting helemaal goed ging? Bv bij het invullen van het gewicht, ook al hebben jullie het tot op de gram nauwkeurig gemeten
@ Herman, die 0-100 tijd boeit mij het minst, juist dat 40-xxx tabelletje vond ik het interessantste, vooral als je boven de 100 komt
Ik vind de 100-200 tijd altijd wel veel zeggen, dat zijn de snelheden die vaak op het circuit zal rijden namelijk