Probleempje : Start wel maar reageert niet op gaspedaal
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Probleempje : Start wel maar reageert niet op gaspedaal
Goede morgen ieder,
Dit weekend volgende probleem ontstaan :
Motor start gewoon, maar reageert niet op gaspedaal.
Ligt dit aan de potmeter op gaspedaal of aan de gasklep?
Hoe krijg ik de foutmelding ge-reset? (lampje motor management)
Wie kan me hier bij helpen?
gr.
Gerard
Dit weekend volgende probleem ontstaan :
Motor start gewoon, maar reageert niet op gaspedaal.
Ligt dit aan de potmeter op gaspedaal of aan de gasklep?
Hoe krijg ik de foutmelding ge-reset? (lampje motor management)
Wie kan me hier bij helpen?
gr.
Gerard
- Piet
- Giga lid Carbon
ff googlen zou ik zeggen.
Opel kan dit voor je doen. Weten ze ook gelijk waar ze na moeten zoeken als je besluit de auto bij hun te laten repareren.
Deze storing komt wel vaker voor en kan heel lastig te vinden zijn.
Weet je zeker dat de de motor niet in noodloop loopt? Hij loopt normaal en niet met een verhoogd toerental (2000 toeren of meer)?
Opel kan dit voor je doen. Weten ze ook gelijk waar ze na moeten zoeken als je besluit de auto bij hun te laten repareren.
Deze storing komt wel vaker voor en kan heel lastig te vinden zijn.
Weet je zeker dat de de motor niet in noodloop loopt? Hij loopt normaal en niet met een verhoogd toerental (2000 toeren of meer)?
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
zozo wat een luxe heel de dag thuis...
Maar super bedankt voor het aanbod, maar heb vanochtend de gauge van SteV6 gekocht, hij heeft hm ook meteen opgestuurd, dus als het goed is heb ik hm morgen.
Ga ff zelf pionieren, kom ik er niet uit meld ik me weer. Laat zowie zo wel ff horen hoe t gaat.
Ik ben ook nog 2 super7 aan het bouwen in dordt, als je het leuk vindt kan je eens buurten.
Maar super bedankt voor het aanbod, maar heb vanochtend de gauge van SteV6 gekocht, hij heeft hm ook meteen opgestuurd, dus als het goed is heb ik hm morgen.
Ga ff zelf pionieren, kom ik er niet uit meld ik me weer. Laat zowie zo wel ff horen hoe t gaat.
Ik ben ook nog 2 super7 aan het bouwen in dordt, als je het leuk vindt kan je eens buurten.
- Bijlagen
-
- Tigertjessamen (Small).jpg (51.33 KiB) 5868 keer bekeken
- Piet
- Giga lid Carbon
Als dat werkt zou een ECU reset niet nodig moeten zijn. Het probleem is tenslotte verholpen. Het lampje gaat dan vanzelf uit na 3 keer starten.
Als je de ECU reset zonder de storing te verhelpen werkt dat vaak kortstondig maar komt het probleem terug meestal op het verkeerde moment zoals op een kruising of zo.
Als je de ECU reset zonder de storing te verhelpen werkt dat vaak kortstondig maar komt het probleem terug meestal op het verkeerde moment zoals op een kruising of zo.
Mee eens. Zoiets zou ik idd niet resetten voordat je de foutcode hebt uitgelezen. tenzij je ergens langs de kant van de weg staat en geen keuze hebt. Het is me nog niet overkomen, maar voor dat soort dingen heb ik pas toch maar een steeksleuteltje achterin gelegd, om onderweg de accupool los te kunnen schroeven.
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Zo, de scangauge van Stephan ontvangen en meteen gemonteerd.
Werkt perfect, de scan functie er op los gelaten : foutcode P1271
Gelezen dat dit vaker voorkomt (koenvw).
Eerst maar eens gereset en nu maar wachten tot het terug komt.
Heb meer geloof in slechte stekker verbinding dan defect gaspedaal.
Aangezien alles toch open moet probeer ik het zo uit te zingen.
iedereen weer bedankt, ben hartstikke blij met jullie.
gr.
Gerard
Werkt perfect, de scan functie er op los gelaten : foutcode P1271
Gelezen dat dit vaker voorkomt (koenvw).
Eerst maar eens gereset en nu maar wachten tot het terug komt.
Heb meer geloof in slechte stekker verbinding dan defect gaspedaal.
Aangezien alles toch open moet probeer ik het zo uit te zingen.
iedereen weer bedankt, ben hartstikke blij met jullie.
gr.
Gerard
- Bijlagen
-
- Afb055 (Small).jpg (56.63 KiB) 5727 keer bekeken
-
- Afb056 (Small).jpg (56.17 KiB) 5724 keer bekeken
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Dit weekend 3 keer aan de kant van de weg gestaan, gelukkig dank de scan gauche gewoon kunnen resetten. Rijdende weg vond ie niet zo leuk. Stilstaand ging beter, was 3 keer kort achter elkaar, nu weer ff geen last.
Aangezien ik bezig ben een nieuwe ecu te monteren welke geen electronische gasklep regeling heeft wil ik deze onafhankelijk van de ecu gaan aansturen.
Heb t schema door gespit. De gaspedaal sensor (B19) geeft doormiddel van twee potmeters een weerstand. De stappenmotor (Y29) reageert hier op, helaas niet rechtstreeks. Wie heeft ervaring hiermee om deze buiten de ecu om aan te sturen?
Aangezien ik bezig ben een nieuwe ecu te monteren welke geen electronische gasklep regeling heeft wil ik deze onafhankelijk van de ecu gaan aansturen.
Heb t schema door gespit. De gaspedaal sensor (B19) geeft doormiddel van twee potmeters een weerstand. De stappenmotor (Y29) reageert hier op, helaas niet rechtstreeks. Wie heeft ervaring hiermee om deze buiten de ecu om aan te sturen?
- Bijlagen
-
- Afb048 (Small).jpg (34.3 KiB) 5584 keer bekeken