Starting with new GM castings, we CNC port these heads on one of our 5 axis CNC machines. After the porting process, these heads are treated to our 5 angle valve, assembled with 1.420" / 1.225" valves, Patriot Gold spring, titanium retainers, Patriot reground cams (Int. 192 @ .050" .243" lift, Ehx. 179 @ .050" .235" lift), and milled to a mirror finish.
In deze specs staat dat de kop compleet geleverd wordt met nieuwe kleppen, veren en andere nokkenassen...
Of heb je alleen een kale bewerkte kop besteld?
Nee heb het hele pakket besteld, een Phase II kop. De hele set was bij mij natuurlijk al 170000 Km oud en wou al een tijdje de weg naar meer pk's inslaan. En anders kreeg je ook weer de overbouw kosten, dus zoveel was het verschil niet.....
Heb dan nu met deze geflowde kop, een 2.4 inlaat, carbon reverie airbox, de katten eruit gehaald en een Janspeed uitlaat. Dat moet toch wel iets opleveren, lijkt me zo
Distributie ketting wordt ook gelijk vervangen, heb natuurlijk een vroeg model dus leek me geen overbodige luxe. Volgens mij was de mijne nooit vervangen en er is wel een recall van geweest geloof ik.
Timing van de nokkenassen blijft wel gelijk. Kop wordt nu gemaakt, over twee weken is de kop klaar.