LAK problemen!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik weet dat Opel bij sommige modellen een bepaalde regeling heeft m.b.t. steenslag e.d. Zo was er op de 1e serie van de Omega-B (1994-1998?) een regeling dat je de auto voor kosten van Opel over kon laten spuiten. Je moest de auto dan inderdaad bij de dealer aanbieden en er kwam dan iemand van Opelnl kijken naar de auto.
Ik denk dat je ook ver komt met de regeltjes in de wet. Je mag immers verwachten dat de lak van je auto langer dan 3 jaar op de auto blijft zitten. Dus als de onafhankelijke expert zegt dat de oorzaak ligt in slechte kwaliteit van de lak (of de hechtlaag van de lak) dan heb je een goede kans dat Opel daar iets aan moet doen. Bij Opel kennen ze deze regel natuurlijk ook.
Je moet dit wel per auto laten beoordelen.

Succes.
Lotus Elise S2
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Ik weet dat Opel bij sommige modellen een bepaalde regeling heeft m.b.t. steenslag e.d. Zo was er op de 1e serie van de Omega-B (1994-1998?) een regeling dat je de auto voor kosten van Opel over kon laten spuiten. Je moest de auto dan inderdaad bij de dealer aanbieden en er kwam dan iemand van Opelnl kijken naar de auto.
Ik denk dat je ook ver komt met de regeltjes in de wet. Je mag immers verwachten dat de lak van je auto langer dan 3 jaar op de auto blijft zitten. Dus als de onafhankelijke expert zegt dat de oorzaak ligt in slechte kwaliteit van de lak (of de hechtlaag van de lak) dan heb je een goede kans dat Opel daar iets aan moet doen. Bij Opel kennen ze deze regel natuurlijk ook.
Je moet dit wel per auto laten beoordelen.

Succes.
Volgens mij moet je hiermee inderdaad ver kunnen komen, je krijgt dan misschien niet alles vergoed maar in ieder geval wel een redelijk gedeelte.

Ik snap trouwens niet waarom het zo duur is (€ 3000,-), je kan toch alle gespoten delen zo (laten) demonteren, lijkt mij stukken makkelijker als bij een normale auto.......of zit ik ernaast :?:
SteV6

Bericht door SteV6 »

He Marcel,

Heb je enig idee wat de uurkosten van een monteur tegenwoordig zijn? Een Eurootje of 70 per uur gaat er wel door, en het (de)monteren gaat niet zo snel, zeker niet als je het netjes wil doen. Het zijn en blijven Engelse auto's die Speedsters (logica is dus regelmatig ver te zoeken).

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja dat is waar, als je dan een dag nodig hebt voor demonteren en een dag voor monteren ben je al € 1000,- kwijt..........

€ 2000,- voor schuren en spuiten etc........ :roll:

Je kan wel gelijk een aparte kleur nemen ;-) (knalroze of zo :lol: )

Of GIFGROEN WAUW
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

persoonlijk vind ik groen niet zo geslaagd...maar dat is een kwestie van smaak
Bijlagen
speedster1.jpg
speedster1.jpg (39.74 KiB) 4883 keer bekeken
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

speedyfan schreef:persoonlijk vind ik groen niet zo geslaagd...maar dat is een kwestie van smaak
AU ik ben het met je eens :roll: dieppaars dan maar ;-)

Of COLMAR blue, vindt ik ook een prachtkleur !!
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

ik hoop niet dat mijn deuren er straks ook zo gaan uitzien! :shock:
Bijlagen
blaasjes onder lak.jpg
blaasjes onder lak.jpg (20.23 KiB) 4856 keer bekeken
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Marcel schreef:
speedyfan schreef:persoonlijk vind ik groen niet zo geslaagd...maar dat is een kwestie van smaak
AU ik ben het met je eens :roll: dieppaars dan maar ;-)

Of COLMAR blue, vindt ik ook een prachtkleur !!
Ik vind dat groen best wel mooi, maar jullie kijken teveel naar die foeilelijke wielen, met veelsteveel spoorbreedte en niet genoeg verlaagd :cry: ...

M.
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:
Ik vind dat groen best wel mooi, maar jullie kijken teveel naar die foeilelijke wielen, met veelsteveel spoorbreedte en niet genoeg verlaagd :cry: ...

M.
Je vergeet die verschrikkelijke kleur bekleding die erin staat.......dat staat echt NIET :!:
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Ik heb verleden jaar en kleine schade gehad aan de Speedster. En meid reed achteruit tegen mijn deur aan. De deur is opnieuw gespoten, maar er komen na de winter ook luchtbellen onder de lak en de deur begin scheuren te vertonen. Ik terug gegaan naar de dealer en kreeg vandaag te horen dat ik een nieuwe deur krijg. Er zijn dus wel dealers die wat voor je willen doen.

P.S. laat een schade NOOIT maken, maar laat het vervangen, want inwendig is het matriaal beschadigd. :idea:
joost
Lid

Bericht door joost »

zoals de foto van de deur, zo zijn mijn achter spartborden!

klote man

ik ga weer naar de dealer terug en probeer wel wat.
denk dat ik met een handgranaat :twisted: wel ver kom

:-)
hellspeedster
Actief lid

Bericht door hellspeedster »

Ik heb net hetzelfde meegemaakt toen ik mijn Speedster mocht gaan ophalen.
In de garage toegekomen constateerde ik ook blaasjes rondom de motorkap achteraan.
De dealer stelde mij toen de vraag of ik daarvan op de hoogte was.
Dit was zeker niet het geval (blaasjes waren bij de eerste bezichtiging niet zichtbaar omdat hij nogal aan de vuile kant was.)
Na contact met de garantiedienst van Opel werd beslist dit in garantie te herstellen.
Dealer heeft alles netjes afgeschuurt en terug bijgespoten en er is zogoed als niets meer van te zien.
Bijlagen
Afb013.jpg
Afb013.jpg (48.81 KiB) 4815 keer bekeken
Afb014.jpg
Afb014.jpg (41.75 KiB) 4815 keer bekeken
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

:shock: :evil: :shock:
damnedt
Actief lid

Komt denk ik vaak voor.

Bericht door damnedt »

Zag vandaag, tijdens wandeling met hond, de andere Speedster in ons dorp (nieuwe 2.2 gekocht bij Egbers in Breda) geparkeerd staan.
Daar het mij opgevallen was deze enkele maanden geleden zeker een week bij de plaatselijke Opel dealer had gestaan en ik nu lees over de lakproblemen, deze Speedster is iets beter bekeken. Zag dat hij aan de linker(achter)zijde ook al is overgespoten (duidelijk te zien).
Een kennis van mij had de eigenaar eerder al met een notitieblok rond de auto zien lopen. Dus mogelijk ook last van dit heuvel. Is natuurlijk geen reclame voor het merk Opel. Jammer. Mijn eigen Speedster nog eens bekeken en deze is ook bijna geheel opnieuw gespoten. Hij blinkt namelijk erg hard en heeft, naar ik denk, zeker een dikkere blanke laklaag gekregen. Eerts vond ik het jammer dat er al aan gespoten was, maar nu ik het zo allemaal lees is het misschien nog een geluk bij een ongeluk. De demo moest er natuurlijk goed uitzien wanneer er iemand naar kwam kijken en toen deze werd tentoongesteld in de showrooms van de dealer.
Overigens polyester is wel goed te repareren en opnieuw te spuiten.
joost
Lid

Bericht door joost »

ik ben naar een andere opel dieler gegaan en hij gaat proberen toch via de 10jaar caroserie garantie de auto te laten spuiten.

Een schade bedrijf vertelde mij dat uit polyester gassen vrij komen en deze onder de lak buldjes maken. dit is dus een caroserie (schrijf ik dat wel goed :shock: ) probleem en dit is 10 jaawr garantie.

Ik hoop dat we een GO krijgen van GMnederland en dan kan mijn achterkant gespoten worden.

tis een mooie auto maar wel erg gevoelig hoor pfffff
het is een zacht muisje met een hart van een haai :lol:
Plaats reactie