Vandaag eindelijk zuigers gevonden, komen uit amerika, compressie 8.9.
Zijn te koop in standaard en overmaats. Ik ga voor de overmaats zodat er een beetje geboord moet worden 0,5 mm maar dan is ook het blok weer helemaal vers. De spacer plaat komt hiermee dus te vervallen.
Krukas is ook klaar en de rest van de onderdelen zijn nu eindelijk ook binnen. Alleen de krukas lagers nog en dan kan ik weer opbouwen.
Het lijkt erop dat er niet veel aan verspijkerd hoefde te worden voor het balanseren?
En welke nokkenas zie ik hierboven nu? Kan het even niet meer terugvinden in je verhalen zo snel...
KLOPT, WAS NIETS MIS MEE MET DE KRUKAS, MAAR WILDE HET TOCH GECONTROLEERD HEBBEN.
NOKKENAS IS VAN CATCAMS (GEKOCHT BIJ HITEC) 253GR
UITSLUITEND VOOR DE INLAATKLEPPEN
Aha, ook meer lift dus (10.5mm)
Volgens mij is dit nog net genoeg lift om geen modificatie aan de kop te hoeven doen om meer ruimte voor de klepstoter te krijgen?
Deze nokken as zit bij het 300 pk set van Hitec en zou zo moeten passen in een onaangepaste kop.
Ik hou me trouw aan het "bouw pakket" behalve de spacer plaat. Dat vind ik zo raar dat ze die gebruiken om de compressie te verlagen, dus opgelost met zuigers.
En tsja, die compressieplaat, duidelijk gedaan om de kosten te drukken natuurlijk. Misschien is het helemaal niet zo ongunstig (onbetrouwbaar?) om die te gebruiken?
Ben erg benieuwd of dit een "omgeslepen" nokkenas is. Oftewel, wat is er nog over van de basiscirkel? Onze 2,2 heeft het daar namelijk nogal eens moeilijk mee...
Als je eens met een schuifmaat wilt meten? Dan ook graag even over de nok meten, weten we gelijk de noklift.
Treertje schreef:Helemaal vrolijk vandaag, eindelijk de zuigers binnen.
Werkelijk alles compleet voor de opbouw, dus daar gaan we maar eens snel aan beginnen.
Wat een juweeltjes Zonde om ze in een motorblok te verstoppen