Vermogensmeeting Jans

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.

jans
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

jans schreef:Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Waarom zit je mijn mooie olietemperatuurmetertopic (pfff...) te spammen met deze onzin Jans??? :twisted:
Volgens mij verdient jouw onderwerp wel een eigen topic of niet?
(Misschien dan Mark het even naar een eigen topic verhuizen?)

362pk.... dat is niet mis!
Alleen kan ik geen kaas maken van die grafiek hoor, ik zie je koppelkromme alleen maar een paar mooie tanden geven, had je wielspin op de bank ofzo?

En maak nou weer eens een mooie run met je metertje Jans, en film het gelijk ook weer even :wink:
Redt je de 200kmh nu al in 12sec?

gr
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ha Maik

Dacht het gaat hier over turbo's e.d. dus 8)
Die grafiek heb ik in de auto gemaakt met de laptop.
Als je de grafiek dan ziet, kun je onderaan de grafiek klikken op wat je wilt zien, en krijg je tot achter de komma de cijfertjes.
Maar als je dit vastlegt zoals nu,staat dit er niet meer bij :x
Het is op de weg een beetje klote om te meten. Je moet de run in de 4é
versnelling uitvoeren, net zo als op de testbank.Moet nog even uitzoeken
bij welke snelheid ik vol op het gas kan gaan.Vanmorgen dus vanaf 3000 rpm het gas erop.Denk de volgende vanaf 3500- 4000 moet , dit verklaard die dipjes, die je trouwens niet voelt.

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Waarom zit je mijn mooie olietemperatuurmetertopic (pfff...) te spammen met deze onzin Jans??? :twisted:
Volgens mij verdient jouw onderwerp wel een eigen topic of niet?
(Misschien dan Mark het even naar een eigen topic verhuizen?)
Ik heb het topic gesplitst..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.

jans
:shock: :shock: :shock:

Durf je met een natte weg nog te rijden, kijken naar je gaspedaal kan al zorgen dat je achterstevoren staat pfffffffffff

Hoeveel toeren (van - tot) heb je 80% of meer van je koppel bechikbaar, is dat breed of i hij nu echt piekerig ?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Marcel schreef:
jans schreef:Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.

jans
:shock: :shock: :shock:

Durf je met een natte weg nog te rijden, kijken naar je gaspedaal kan al zorgen dat je achterstevoren staat pfffffffffff

Hoeveel toeren (van - tot) heb je 80% of meer van je koppel bechikbaar, is dat breed of i hij nu echt piekerig ?
Hi Marcel

Vanmorgen was het hier nog droog.
Vanaf 3000 rpm is er altijd minimaal 300 nm .En loopt dan mooi gelijkmatig door tot 7200 rpm.

Jans
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

0-200

Bericht door jans »

Vanmorgen de 1/4 en de 1/8 mijl gereden.
Het wordt nu toch echt de hoogste tijd voor een sper diff, slipt gewoon in de eerste én tweede versnelling. Denk dat het zéker een halve seconde scheelt.Zie óók dat ik zelfs nog één keer minder kan schakelen 8) Moet
toch 2 tiende schelen.
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

camera

Bericht door Dutch Boy »

Dat de camera nog op z'n plaats blijft :!: 8)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

hie ook nog de 1/4 en de 1/8 mijl
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

jans schreef:hie ook nog de 1/4 en de 1/8 mijl
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Sjezus Jans,

Wat een kermis met het aan een uitfloepen van je shift- en warninglight. Heb je zelf aan de instellingen gezeten, of werkt je shiftlight op dit moment niet goed? Eerst gaat hij niet aan, dus moet op het moment van filmen je olie warm genoeg geweest zijn, daarna floept het lichtje aan als je al geschakeld hebt en daarna flikkert de LED er gewoon op los :?

Daarnaast blijft het natuurlijk wel ontaard snel hoe rap je naar snelheden over de 200km/h snelt.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hi Stephan

Moet de shiftlight inderdaad nog voor een deel bijstellen.Alleen de rode
van de turbo gaat max tot 1.49 bar , en daar loopt ie nét overheen.
De vorige keer dat ik de 1/4 mijl heb gereden had ik de zelfde tijd dus
12.2 sec alleen nu met 40 á 50 pk méér ,alleen had ik toen een eind snelheid van 187 km, en nu 200 km. Hier ie volgens mij maar één verklaring voor, omdat ik nu een stuk slechter weg kom . m.n. de eerste en tweede versnelling.

jans
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: camera

Bericht door jans »

Dutch Boy schreef:Dat de camera nog op z'n plaats blijft :!: 8)
Die moet ik met de linkerhand vasthouden :? en het knopje ingedrukt houden :?

jans
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

automaat!

Bericht door Dutch Boy »

Jans,
Volgens mij is nu de volgende (& noodzakelijke) stap een automaat :!:
In de VS zijn er voldoende alternatieven te vinden die, verwacht ik, zelfs nog in een Speedster passen (nb: moet je vrouw dan misschien bovenop gaan zitten, maar vooruit dat zorgt voornog meer beleving c.q. fibraties :lol: )
Plaats reactie