Vermogensmeeting Jans
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Waarom zit je mijn mooie olietemperatuurmetertopic (pfff...) te spammen met deze onzin Jans???
Volgens mij verdient jouw onderwerp wel een eigen topic of niet?
(Misschien dan Mark het even naar een eigen topic verhuizen?)
362pk.... dat is niet mis!
Alleen kan ik geen kaas maken van die grafiek hoor, ik zie je koppelkromme alleen maar een paar mooie tanden geven, had je wielspin op de bank ofzo?
En maak nou weer eens een mooie run met je metertje Jans, en film het gelijk ook weer even
Redt je de 200kmh nu al in 12sec?
gr
Maikel

Volgens mij verdient jouw onderwerp wel een eigen topic of niet?
(Misschien dan Mark het even naar een eigen topic verhuizen?)
362pk.... dat is niet mis!
Alleen kan ik geen kaas maken van die grafiek hoor, ik zie je koppelkromme alleen maar een paar mooie tanden geven, had je wielspin op de bank ofzo?
En maak nou weer eens een mooie run met je metertje Jans, en film het gelijk ook weer even

Redt je de 200kmh nu al in 12sec?
gr
Maikel

Ha Maik
Dacht het gaat hier over turbo's e.d. dus
Die grafiek heb ik in de auto gemaakt met de laptop.
Als je de grafiek dan ziet, kun je onderaan de grafiek klikken op wat je wilt zien, en krijg je tot achter de komma de cijfertjes.
Maar als je dit vastlegt zoals nu,staat dit er niet meer bij
Het is op de weg een beetje klote om te meten. Je moet de run in de 4é
versnelling uitvoeren, net zo als op de testbank.Moet nog even uitzoeken
bij welke snelheid ik vol op het gas kan gaan.Vanmorgen dus vanaf 3000 rpm het gas erop.Denk de volgende vanaf 3500- 4000 moet , dit verklaard die dipjes, die je trouwens niet voelt.
jans
Dacht het gaat hier over turbo's e.d. dus

Die grafiek heb ik in de auto gemaakt met de laptop.
Als je de grafiek dan ziet, kun je onderaan de grafiek klikken op wat je wilt zien, en krijg je tot achter de komma de cijfertjes.
Maar als je dit vastlegt zoals nu,staat dit er niet meer bij

Het is op de weg een beetje klote om te meten. Je moet de run in de 4é
versnelling uitvoeren, net zo als op de testbank.Moet nog even uitzoeken
bij welke snelheid ik vol op het gas kan gaan.Vanmorgen dus vanaf 3000 rpm het gas erop.Denk de volgende vanaf 3500- 4000 moet , dit verklaard die dipjes, die je trouwens niet voelt.
jans
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
jans schreef:Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.
jans

Durf je met een natte weg nog te rijden, kijken naar je gaspedaal kan al zorgen dat je achterstevoren staat pfffffffffff
Hoeveel toeren (van - tot) heb je 80% of meer van je koppel bechikbaar, is dat breed of i hij nu echt piekerig ?
Hi MarcelMarcel schreef:jans schreef:Voor de mensen die hier geinteresseerd in zijn.
Vanmorgen getest: 240 kw aan de wielen + 26 kw aandrijf verlies= 266 kw= 362 pk motor vermogen. En 391 nm bij 1.49 bar turbo druk.
jans![]()
![]()
![]()
Durf je met een natte weg nog te rijden, kijken naar je gaspedaal kan al zorgen dat je achterstevoren staat pfffffffffff
Hoeveel toeren (van - tot) heb je 80% of meer van je koppel bechikbaar, is dat breed of i hij nu echt piekerig ?
Vanmorgen was het hier nog droog.
Vanaf 3000 rpm is er altijd minimaal 300 nm .En loopt dan mooi gelijkmatig door tot 7200 rpm.
Jans
0-200
Vanmorgen de 1/4 en de 1/8 mijl gereden.
Het wordt nu toch echt de hoogste tijd voor een sper diff, slipt gewoon in de eerste én tweede versnelling. Denk dat het zéker een halve seconde scheelt.Zie óók dat ik zelfs nog één keer minder kan schakelen
Moet
toch 2 tiende schelen.
Het wordt nu toch echt de hoogste tijd voor een sper diff, slipt gewoon in de eerste én tweede versnelling. Denk dat het zéker een halve seconde scheelt.Zie óók dat ik zelfs nog één keer minder kan schakelen

toch 2 tiende schelen.
camera
Dat de camera nog op z'n plaats blijft

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Sjezus Jans,
Wat een kermis met het aan een uitfloepen van je shift- en warninglight. Heb je zelf aan de instellingen gezeten, of werkt je shiftlight op dit moment niet goed? Eerst gaat hij niet aan, dus moet op het moment van filmen je olie warm genoeg geweest zijn, daarna floept het lichtje aan als je al geschakeld hebt en daarna flikkert de LED er gewoon op los
Daarnaast blijft het natuurlijk wel ontaard snel hoe rap je naar snelheden over de 200km/h snelt.
SteV6
Wat een kermis met het aan een uitfloepen van je shift- en warninglight. Heb je zelf aan de instellingen gezeten, of werkt je shiftlight op dit moment niet goed? Eerst gaat hij niet aan, dus moet op het moment van filmen je olie warm genoeg geweest zijn, daarna floept het lichtje aan als je al geschakeld hebt en daarna flikkert de LED er gewoon op los

Daarnaast blijft het natuurlijk wel ontaard snel hoe rap je naar snelheden over de 200km/h snelt.
SteV6
S4 Avant
Hi Stephan
Moet de shiftlight inderdaad nog voor een deel bijstellen.Alleen de rode
van de turbo gaat max tot 1.49 bar , en daar loopt ie nét overheen.
De vorige keer dat ik de 1/4 mijl heb gereden had ik de zelfde tijd dus
12.2 sec alleen nu met 40 á 50 pk méér ,alleen had ik toen een eind snelheid van 187 km, en nu 200 km. Hier ie volgens mij maar één verklaring voor, omdat ik nu een stuk slechter weg kom . m.n. de eerste en tweede versnelling.
jans
Moet de shiftlight inderdaad nog voor een deel bijstellen.Alleen de rode
van de turbo gaat max tot 1.49 bar , en daar loopt ie nét overheen.
De vorige keer dat ik de 1/4 mijl heb gereden had ik de zelfde tijd dus
12.2 sec alleen nu met 40 á 50 pk méér ,alleen had ik toen een eind snelheid van 187 km, en nu 200 km. Hier ie volgens mij maar één verklaring voor, omdat ik nu een stuk slechter weg kom . m.n. de eerste en tweede versnelling.
jans
Re: camera
Die moet ik met de linkerhand vasthoudenDutch Boy schreef:Dat de camera nog op z'n plaats blijft![]()

jans
automaat!
Jans,
Volgens mij is nu de volgende (& noodzakelijke) stap een automaat
In de VS zijn er voldoende alternatieven te vinden die, verwacht ik, zelfs nog in een Speedster passen (nb: moet je vrouw dan misschien bovenop gaan zitten, maar vooruit dat zorgt voornog meer beleving c.q. fibraties
)
Volgens mij is nu de volgende (& noodzakelijke) stap een automaat

In de VS zijn er voldoende alternatieven te vinden die, verwacht ik, zelfs nog in een Speedster passen (nb: moet je vrouw dan misschien bovenop gaan zitten, maar vooruit dat zorgt voornog meer beleving c.q. fibraties