* Ik heb aan het begin problemen gehad met een haperende/stotterende motor. De oorzaak lag in de bougies die standaard van Bosch zijn. Deze schijnen (ook nieuw in doos) vaak scheurtjes te hebben in het keramisch materiaal. Dit geeft problemen. Hitec heeft ze bij mij vervangen door exemplaren van GM die betrouwbaar schijnen te zijn. Bij mij was het probleem direct opgelost.
* Mijn multiriem brak al heel snel (binnen 3000km) en dit schijnt bij mijn auto te liggen aan de riemspanner die o.a. niet snel genoeg reageert op spanningsveranderingen van de riemspanning tijdens fel accelereren. Hierdoor ontstaat slip en dus slijtage en mogelijk verspringen van de riem over de poelies in zijwaartse richting. Hitec heeft bij mij (gratis) een andere loop van de riem gemonteerd met een poelie vlak onder de kompressorpoelie zodat het contactoppervlak tussen kompressorpoelie en riem groter wordt. De riem wordt hierdoor ook bijna 28cm korter en de riem zal dus ook minder oprekken onder belasting en ook dat maakt de kans op slip kleiner. Met deze setup heeft men ervaring opgedaan bij een Speedster die heel veel circuitkilometers maakt en riemen vrat.
* In mijn Speedster zit een enkele ECU en die is geprogrammeerd door Klaasen uit Oberhausen, en dat was de eerste versie van de software. Er is inmiddels een verbeterde versie met meer power (ca. 20pk) en 10% minder brandstofverbruik in middelste toerengebied, maar mijn Speedster had met de eerste versie "slechts" 235pK. Ik kan binnenkort de nieuwe software over laten zetten bij Klaasen.
Tot zover mijn update, en hopelijk kan ik nu gaan genieten van de kompressor
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)