Olietemperatuurmeter
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Olietemperatuurmeter
Hallo allen,
Ik denk dat het al duidelijk is dat ik vakantie heb, ik zit de hele dag het forum te spammen .
Ik ben aan het zoeken naar een olietemperatuurmeter. Zie ook mijn topic op het VX forum:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... f0d187f675
Nu las ik op het germanische forum dat de plek van de sensor nog niet zo makkelijk te vinden is. Oliepeilstok, olieaftapplug en oliefilter zouden niet de goede plekken zijn, ivm met incorrecte temperatuuraanduiding (de gemeten temperatuur zou dan niet een juiste gemiddelde indicatie zijn....).
Lees de 6de post (van Snoopy) in dit topic:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... topic=5241
Toch lijkt mij de sensor in de aftapplug het beste, omdat daar het reservoir zit van alle olie. De grote bubs aan olie ligt daar bovenop!
Weet iemand of het makkelijk is om die aftapplug te (laten) vervangen voor 1 met sensor?
Ik hoor het wel... ook als iemand ideeen heeft over waar het metertje het beste geinstalleerd kan worden, maar daar heb je ook dit voor:
ook in zwart te krijgen...
komt van hier:
http://www.autostyle.nl/products_f1.asp (en selekteer dan bij produkten index: performance instruments.
En dan dit metertje:
(PI OilTemperature 50-150'C 2" Silver Olietemperatuurmeter 52mm zilver )
maar die heeft een beetje een vage schaalindeling
Dan maar deze (is wel iets duurder):
(PI Black 2" Oil Temperature LED)
Als iemand goede ideeen heeft dan hoor ik dat graag!
mzzl
Maikel
Ik denk dat het al duidelijk is dat ik vakantie heb, ik zit de hele dag het forum te spammen .
Ik ben aan het zoeken naar een olietemperatuurmeter. Zie ook mijn topic op het VX forum:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... f0d187f675
Nu las ik op het germanische forum dat de plek van de sensor nog niet zo makkelijk te vinden is. Oliepeilstok, olieaftapplug en oliefilter zouden niet de goede plekken zijn, ivm met incorrecte temperatuuraanduiding (de gemeten temperatuur zou dan niet een juiste gemiddelde indicatie zijn....).
Lees de 6de post (van Snoopy) in dit topic:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... topic=5241
Toch lijkt mij de sensor in de aftapplug het beste, omdat daar het reservoir zit van alle olie. De grote bubs aan olie ligt daar bovenop!
Weet iemand of het makkelijk is om die aftapplug te (laten) vervangen voor 1 met sensor?
Ik hoor het wel... ook als iemand ideeen heeft over waar het metertje het beste geinstalleerd kan worden, maar daar heb je ook dit voor:
ook in zwart te krijgen...
komt van hier:
http://www.autostyle.nl/products_f1.asp (en selekteer dan bij produkten index: performance instruments.
En dan dit metertje:
(PI OilTemperature 50-150'C 2" Silver Olietemperatuurmeter 52mm zilver )
maar die heeft een beetje een vage schaalindeling
Dan maar deze (is wel iets duurder):
(PI Black 2" Oil Temperature LED)
Als iemand goede ideeen heeft dan hoor ik dat graag!
mzzl
Maikel
in de zomer bij 20 graden ca 5 kmAnonymous schreef:Wie weet hoeveel km je rustig met de speedster moet rijden zodat de temperatuur van de olie op bedrijfstemperatuur kan komen en echt gas kan worden gegeven en meer dan 4000 toeren kan gaan draaien ?
In de zomer bij circa 20 graden ?
En in de winter bij circa 5 graden ?
blue speedster
in de winter bij 5 graden ca 7 km
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Zo kort? Hoeveel motorolie wordt er in de 2.2 en de Turbo voor koeling en smering gebruikt? Vergeet niet dat het metertje in de Spax-unit de watertemperatuur aangeeft, en die is veel eerder op temperatuur dan de motor- en transmissie-olie!jans schreef:in de zomer bij 20 graden ca 5 km
in de winter bij 5 graden ca 7 km
Voor mijn Leon V6 houd ik altijd minimaal 20 km aan voordat de rechtervoet in lood veranderd
Wat betreft olietemperatuur meters zou ik zelf waarschijnlijk voor een dual gauge metertjes kiezen.
En dan graag de oliedruk en olietemperatuur meter.
SteV6
S4 Avant
SteV6 schreef:Zo kort? Hoeveel motorolie wordt er in de 2.2 en de Turbo voor koeling en smering gebruikt? Vergeet niet dat het metertje in de Spax-unit de watertemperatuur aangeeft, en die is veel eerder op temperatuur dan de motor- en transmissie-olie!jans schreef:in de zomer bij 20 graden ca 5 km
in de winter bij 5 graden ca 7 km
Voor mijn Leon V6 houd ik altijd minimaal 20 km aan voordat de rechtervoet in lood veranderd
Wat betreft olietemperatuur meters zou ik zelf waarschijnlijk voor een dual gauge metertjes kiezen.
En dan graag de oliedruk en olietemperatuur meter.
SteV6
water temp is bij mij na 2 a 3 km op 80 graden bij 2 tot 5 graden boven nul.Dus zat ik er aan te denken na zo,n km of 7 zal de olie wel op temp
zijn.Als het anders is hoor ik het wel.
Het is niet zo, dat ik er vol tegen aan ga na 5 km.Martin schreef:hallo,
Ik weet nog toen ik een A-Corsa had, daar had ik ook een oliedrukmeter
in en deze was op max naar ongeveer 15 km.
Dus persoonlijk vind ik 5km te weinig (arme motor ).
Neem rustig de tijd om de boel op te warmen beter te lang als te kort!!!!
Ik weet ik weet soms zo verleidelijk .
Gr, Martin.
maar het gewoon rustig opbouw. zelfs na een lange rit laat ik altijd de,
motor een minuutje nalopen i.v.m. de turbo.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Voordat olie warm is moet je zeker denken aan 20km. Er zit 5.5 liter olie in het blok. Koelvloeistof is na 5km ook niet warm, want de temperatuur wordt gemeten boven op het blok. Dat is het warmste plek van de motor. Als de temperatuur meter warm aan geef dan stroom aan de andere kant van de motor nog koude koelvloeistof het blok binnen vanaf de radiator.
Weet iemand of er op het 2.2 blok een aansluiting zit voor een oliedruk sensor? Temperatuur zou niet zo'n probleem moeten zijn, kan gewoon op het carter, maar druk weet ik niet..
Als meter zat ik trouwens te kijken naar deze:
Defi
Geen idee of het een beetje te monteren is, maar je zou iig weinig problemen moeten hebben met het plaatsen van de meter
Mark
Als meter zat ik trouwens te kijken naar deze:
Defi
Geen idee of het een beetje te monteren is, maar je zou iig weinig problemen moeten hebben met het plaatsen van de meter
Mark
C30-94@0.55bar
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15471
De prijs is wel even schrikken . Volgens de beschrijving uit aluminium en kompleet met kabels en alles.... De mooiste metertjes voor de Speedster die ik tot nu toe gevonden heb!
SteV6
De prijs is wel even schrikken . Volgens de beschrijving uit aluminium en kompleet met kabels en alles.... De mooiste metertjes voor de Speedster die ik tot nu toe gevonden heb!
SteV6
S4 Avant