15 nov. Spa
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
15 nov. Spa
Nou, de Speedster is nog heel...
Gisterenavond vertrokken. Rond Antwerpen nog even met Alain en de kinderen (zo bleek) afgesproken voor de wielen en van hem al te horen gekregen dat Spa spekglad zou zijn. Daarna wezen wokken en doorgeknald naar het hotel, alwaar we 1,5 uur moesten wachten voor de checkin. Ondertussen dan maar een paar biertjes. Je moet wat...
Na middernacht zocht ieder z'n kamer op en ik had het genoegen boven het café te slapen. Oftewel tot een uur of 3 stampende muziek en rond half vier een groep bezopen gasten. GVD, ik wil slapen!!!
Kwart over 6 eruit en moeten douchen in een ijskoude badkamer zonder kachel. Compleet gaar dus naar de keuring gegaan. In de miezer die we de hele dag door zouden hebben. Natte baan.
Heb in de ochtend een tijdje treintje gereden achter een leswagen en toen viel me al op hoe verdomd glad het was. En dan moet je toch een keer zonder begeleiding. Onderstel heb ik niet meer aan gerommeld. Zacht is goed vandaag, zo heb ik mezelf voorgehouden. Van hele nette rijders tot debiele rijders meegemaakt. Tot 3 keer toe door middel van de rem voorkomen dat m'n neus eraf gereden werd bij een inhaalactie. De schades die gereden werden waren niet te tellen. Mooie momenten voor mij waren de Marcos van Cor Euser die zo nu en dan langszij moest, een Cayman die de hele dag als een bezetene maar echt zo'n waanzinnig mooie wagenbeheersing had dat je bek open viel van verbazing. Rond een uur of 3 was het wel genoeg. Spa leren rijden op een natte baan tussen die mensen was voor mij niet weggelegd.
En voor een ieder die z'n eerste circuitdoop wil hebben kan ik Spa na vandaag van harte aanbevelen! Mocht je dik in de slappe was zitten.
Gisterenavond vertrokken. Rond Antwerpen nog even met Alain en de kinderen (zo bleek) afgesproken voor de wielen en van hem al te horen gekregen dat Spa spekglad zou zijn. Daarna wezen wokken en doorgeknald naar het hotel, alwaar we 1,5 uur moesten wachten voor de checkin. Ondertussen dan maar een paar biertjes. Je moet wat...
Na middernacht zocht ieder z'n kamer op en ik had het genoegen boven het café te slapen. Oftewel tot een uur of 3 stampende muziek en rond half vier een groep bezopen gasten. GVD, ik wil slapen!!!
Kwart over 6 eruit en moeten douchen in een ijskoude badkamer zonder kachel. Compleet gaar dus naar de keuring gegaan. In de miezer die we de hele dag door zouden hebben. Natte baan.
Heb in de ochtend een tijdje treintje gereden achter een leswagen en toen viel me al op hoe verdomd glad het was. En dan moet je toch een keer zonder begeleiding. Onderstel heb ik niet meer aan gerommeld. Zacht is goed vandaag, zo heb ik mezelf voorgehouden. Van hele nette rijders tot debiele rijders meegemaakt. Tot 3 keer toe door middel van de rem voorkomen dat m'n neus eraf gereden werd bij een inhaalactie. De schades die gereden werden waren niet te tellen. Mooie momenten voor mij waren de Marcos van Cor Euser die zo nu en dan langszij moest, een Cayman die de hele dag als een bezetene maar echt zo'n waanzinnig mooie wagenbeheersing had dat je bek open viel van verbazing. Rond een uur of 3 was het wel genoeg. Spa leren rijden op een natte baan tussen die mensen was voor mij niet weggelegd.
En voor een ieder die z'n eerste circuitdoop wil hebben kan ik Spa na vandaag van harte aanbevelen! Mocht je dik in de slappe was zitten.
Laatst gewijzigd door allen op 16 nov 2008 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Francorchamps Racing Hotel. Gewoon gelijk vergeten. Hun cafeetje is gezellig, maar de kamers zijn na hun inrichting in 1923 nooit meer onderhouden.
Als ik moet denken over wat ik heb geleerd is het alleen het feit een driftcursus met eigen speedster toch geen gek idee is. En als ik zie hoe gecontroleerd een Viper bestuurder z'n wagen, nadat hij hem verliest in Au Rouge, de juiste kant op kan laten spinnen en glijden, is er voor mij gewoon echt nog veel werk aan de winkel. Want zo rustig kijken en doen zul je bij mij niet meemaken als ik de auto verlies.
Circuitdagje is kwa rijden iets in het water gevallen idd. Overigens zegt de naam, zoals bij meer organisaties, niet alles. Mensen stoeien ook gewoon met nieuw en duur spul van allerhande merken. Gisteren waren de verschillen gewoon letterlijk te groot. Van auto's op semi slicks, straatbanden tot regen racebanden. Auto's met weinig pk's tot auto's met 600+ pk. Er zitten rijders tussen zoals, bijvoorbeeld die Cayman rijder die knoerthard ging, maar ik me gewoon geen seconde onveilig voelde. Ook die Marcos haalde in op plekken waar ik geen problemen mee had. Een 'racecivic' op (regenbanden?) bijvoorbeeld, wacht niet totdat je door een bocht bent. Of die nu lang of kort is. Knalt buitenom de ideale lijn gewoon in waardoor je ineens teveel snelheid hebt om aan de binnenbocht te blijven. Dat soort acties werd ik minder vrolijk van. Kan me voorstellen dat als je nog niet bekend met spiegelen bent dat je je wagen dan ook gewoon in de bocht z'n zijdeur inramt. Auto's die ter hoogte van je voorruit al met een klap terugsturen zodat je ervoor in de ankers moet is helemaal dwaas.
De gezelligheid van 'ons' groepje was overigens zoals verwacht. Heel gezellig. Ook ondanks de schade van een paar.
@Piet: Er zijn wel meer circuitdagen waarbij sommigen vinden dat het halve zolen zijn, maar waar ik nooit problemen bij ondervonden heb. Het is dus even trial and error. Gisteren niets dan lof over de organisatie zelf. Snel en correct ingegrepen. Absoluut voldoende vlaggers en snelle 'baanopruimingen'. Alleen wil ik daar niet meer tussen zitten als ik geen raghok heb. Afgezien het gat dat ik erin heb gezaagd om wat ruimte te maken voor de helm is het dakje nog heel.
---
edit: btw, geen trackdays in 2008 op de planning. de kans op een vochtige baan is te groot aan het worden.
Als ik moet denken over wat ik heb geleerd is het alleen het feit een driftcursus met eigen speedster toch geen gek idee is. En als ik zie hoe gecontroleerd een Viper bestuurder z'n wagen, nadat hij hem verliest in Au Rouge, de juiste kant op kan laten spinnen en glijden, is er voor mij gewoon echt nog veel werk aan de winkel. Want zo rustig kijken en doen zul je bij mij niet meemaken als ik de auto verlies.
Circuitdagje is kwa rijden iets in het water gevallen idd. Overigens zegt de naam, zoals bij meer organisaties, niet alles. Mensen stoeien ook gewoon met nieuw en duur spul van allerhande merken. Gisteren waren de verschillen gewoon letterlijk te groot. Van auto's op semi slicks, straatbanden tot regen racebanden. Auto's met weinig pk's tot auto's met 600+ pk. Er zitten rijders tussen zoals, bijvoorbeeld die Cayman rijder die knoerthard ging, maar ik me gewoon geen seconde onveilig voelde. Ook die Marcos haalde in op plekken waar ik geen problemen mee had. Een 'racecivic' op (regenbanden?) bijvoorbeeld, wacht niet totdat je door een bocht bent. Of die nu lang of kort is. Knalt buitenom de ideale lijn gewoon in waardoor je ineens teveel snelheid hebt om aan de binnenbocht te blijven. Dat soort acties werd ik minder vrolijk van. Kan me voorstellen dat als je nog niet bekend met spiegelen bent dat je je wagen dan ook gewoon in de bocht z'n zijdeur inramt. Auto's die ter hoogte van je voorruit al met een klap terugsturen zodat je ervoor in de ankers moet is helemaal dwaas.
De gezelligheid van 'ons' groepje was overigens zoals verwacht. Heel gezellig. Ook ondanks de schade van een paar.
@Piet: Er zijn wel meer circuitdagen waarbij sommigen vinden dat het halve zolen zijn, maar waar ik nooit problemen bij ondervonden heb. Het is dus even trial and error. Gisteren niets dan lof over de organisatie zelf. Snel en correct ingegrepen. Absoluut voldoende vlaggers en snelle 'baanopruimingen'. Alleen wil ik daar niet meer tussen zitten als ik geen raghok heb. Afgezien het gat dat ik erin heb gezaagd om wat ruimte te maken voor de helm is het dakje nog heel.
---
edit: btw, geen trackdays in 2008 op de planning. de kans op een vochtige baan is te groot aan het worden.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
In mijn kamer hing het gordijn er half af, was de niet werkende kachelknop beschimmeld, leek het alsof iemand m'n blauwe handdoek had gebruikt bij een bepaald entertainment tijdschrift en was het alles behalve stil. De dispenser met douchegel / shampoo was leeg en ik had haren in het bad liggen. Herman heeft er blijkbaar andere ervaringen mee. Dus vooralsnog heb ik pech gehad misschien. Neemt niet weg dat ik de volgende keer een ander hotel ga proberen.
Het Koiboihotel vond ikzelf overigens keurig hoor. Het mag dan wel simpel zijn, maar het oogt allemaal schoon en verzorgd. Ze hadden ook lekkere wisky daar.
Het Koiboihotel vond ikzelf overigens keurig hoor. Het mag dan wel simpel zijn, maar het oogt allemaal schoon en verzorgd. Ze hadden ook lekkere wisky daar.
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen