Belgische speedster

Op zoek naar onderdelen.
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

hellspeedster schreef:
hellspeedster schreef:Oppassen en goed uitkijken zou ik zeggen.
Mijn perfecte Speedster turbo stond destijds te koop voor 26500 euro en kreeg een bod van deze verkoper van 15000 euro.
Ik heb hem eens flink uitgelachen :twisted:
Uiteindelijk is hij toch weggegaan voor de vraagprijs. :P
De audi TT's die hij heeft staan worden bijna allemaal tussen de 8000 en 10000 euro ingekocht! :shock: :shock: en dan verder verkocht met een marge van 4 a 5000 euro.
Niet verwonderlijk als ge ziet wat voor een "kot" dat er op zijne grond staat!!!
BTW; ga eens een discutie aan met Alex en je zal zien hoe arrogant dit garagistje uit de hoek kan komen.
hij was wel vriendelijk maar dat is niet meer als normaal als er een potentiële koper aan komt bellen. Natuurlijk zette ie ook zoveel mogelijk de aandacht op de de dingen die er prachtig uit zagen aan de wagen (aan de wielen waar ie zo had zitten opblinken;...
en vertelde hij dat indien ie niet zeker was van de kwaliteit van de wagen hij toch geen jaar garantie erbij zou geven (maar ik weet ook wel dat ze dit verplicht zijn) .

Het is natuurlijk zn goed recht om een (goedkoop) bod te doen en duur te verkopen hé, hoe zou je zelf zijn
wettewilly
Lid

Bericht door wettewilly »

Bon_Jovi schreef: Het is natuurlijk zn goed recht om een (goedkoop) bod te doen en duur te verkopen hé, hoe zou je zelf zijn
das idd waar, maar het is voor diegene die hem verkocht geen geheim voor welke prijs hij hem later verkoopt. je gaat me niet zeggen dat hij nog van zijn prijzen afdoet.
dus je laat je wagen verkopen, surft iets later op het net en vindt je wagen voor 5000eur meer, zou jij daar ooit nog een wagen kopen?
wagens zien er op de fotos altijd perfect uit, onlangs stond er een oranje die getrokken was bij zonsondergang zodat hij er donkerrrood uitzag!

zulke handelaars zijn afhankelijk van hun reputatie en met zulk gedrag zal dit niet lang duren...
mensen die een fortuin betalen voor een tweedehandse, met dan als 'bewijs van kwaliteit' (lees: wetterlijk verplicht) 1 jaar garantie is dit een zware aankoop.
als je dan achteraf het gevoel hebt dat je te veel betaald hebt of een slechte koop hebt gedaan, moet ik u niet vertellen welk gevoel je er achteraf aan overhoudt! (=cognitieve dissonantie)

1 auto verkopen is mooi, maar ervoor zorgen dat de volgende terug bij u is, is nog mooier! en dat heb je enkel als je correct met prijzen omgaat en niet zakkenvult!
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

mja daar kan ik inkomen.

iemand ervaring met een VAB-keuring (touring), de moeite waard? Blijkbaar zou het zo'n 130 euro kosten (volgens google).
De moeite om dit te doen of weggesmeten geld?
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

hoi

als je daar met een speedster binnenkomt horen die het donderen in keulen(voor een speedy is die keuring daar waardeloos)

een clublid die de auto door en door kent is al een pak minder risico
en tenslotte is het mekaniek en daar kan je spijtig genoeg niet inkruipen

grt stefan
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

ik ga morgen nog eens tot daar (met een familielid die garagist is).
8)

effe vraagje:

hoe geraak je aan onderdelen voor de speedster als er iets aan scheelt? is het bijv moeilijk om aan bepaalde onderdelen te geraken omdat de speedster toch in een beperkte oplage is gemaakt? (luchtfilters, remmen,...) of zijn dat dezelfde onderdelen die in andere modellen ook gebruikt worden?
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Je kunt alles wel krijgen van een Speedster.
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

terug van hulste, het enige 'rare' punt is dat ie blijkbaar geen keuringsbewijs vond. Terwijl dit toch al gebeurd moest zijn?
Ook zagen we dat er blijkbaar achteraan de koffer, aan de binnenkanten van de deur (bestuurderskant) en de binnenzijde klep vooraan al eens gespoten was. Je voelde dat het grover aanvoelde en achteraan aan de koffer (voegje tussenin) voelde je een rand waar de plakband gezeten had.

Nu is het aan mij om te beslissen natuurlijk.
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... cale=nl_BE

is er iemand die deze eigenaar kent of deze speedster al heeft gaan checken? lijkt me prachtig.

-----

en deze lijkt me ook interessant, alleen is dat beige walgelijk, makkellijk te vervangen naar het origineel ?
http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto ... 13806&cc=2
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

wat voor een oplichter is dat bij aecars, blijkbaar heeft hij zn prijs met zomaar 1000 euro opgedreven. (naar het schijnt stond ie eerst zelfs 18450eu.)

nu: 19950euro
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Bon_Jovi schreef: en deze lijkt me ook interessant, alleen is dat beige walgelijk, makkellijk te vervangen naar het origineel ?
http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto ... 13806&cc=2
Het ziet eruit als een beige leer overtrekking.
Als dat gelijmd is, ben je er klaar mee. Misschien opnieuw laten bekleden met zwart leer, of hetzelfde rode leer als de stoel?
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Bon Jovi,

als ik zo je berichten lees denk ik dat de Speedster geen auto voor jouw is.

Je twijfelt enorm aan alles.

Daarnaast zijn de prijzen in Belgie gelijk aan die van nederland aangezien wij er nog BPM over moeten betalen kom je op het zelfde bedrag neer.

Het lijkt me verstandig wanneer je een standaard speedster koopt dan kun je altijd alle onderdelen zo bij de Opel dealer bestellen zonder enkel probleem.
hellspeedster
Actief lid

Bericht door hellspeedster »

Bon_Jovi schreef:wat voor een oplichter is dat bij aecars, blijkbaar heeft hij zn prijs met zomaar 1000 euro opgedreven. (naar het schijnt stond ie eerst zelfs 18450eu.)

nu: 19950euro

Zeg niet dat ik jullie niet verwittigd heb voor deze "handelaar" :twisted: :twisted: :twisted:
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Bon_Jovi
Actief lid

Bericht door Bon_Jovi »

mja, je hebt gelijk :)

ik ben wel zeker van mn autokeuze, een speedster zal het worden en niets anders. ik heb ondertussen al een 2tal andere speedster op het oog.
ideale wagen voor mij vermits ik ook weinig kilometers doe, enkel in de weekends zal ik gebuik maken van de speedster.

In de week werk ik als chauffeur, met mn werk op wandelafstand :)
racingbob
Nieuw lid

Niet bij Alex kopen!!!!!!

Bericht door racingbob »

hey Bon jovi,niet bij alex kopen,heb er een 2tal jaar geleden een speedy gekocht en ben er naderhand achtergekomen dat er 3schadegevallen waren geweest terwijl er op papier stond 100 procent ongevalvrij...bij alex is 100 procent onevalvrij ;geen herkeuring na zwaar ongeval is ongevalvrij,alle andere ongevallen zij bij hem 100 procent ongevalvrij???
begrijpe wie begrijpe kan,als je zker wil zijn moet je chassisnr vragen en eens langsgaan bij een autoexpert,die kan nagaan of er ooit een schadegeval is geweest .
mvg bob
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

te koop

Bericht door Pipo »

Het is vooral opletten met duitse Speedsters. Daar staan heel wat opgewerkte schadespeedsters te koop. Maar in veel gevallen 'vergeet' men het te vertellen. Regelmatig het duitse forum checken kan hier al eens in helpen.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie