allen schreef:Even een serieuze vraag tussendoor. Wat moet het funcionele hiervan eigenlijk zijn?
Dit soor t 'kieuwen' werkt alleen als er ook een gat in het binnen-spatscherm wordt gemaakt, zodat er een open verbinding ontstaat tussen de wielkast en de buitenlucht aan de bovenkant.
De reden van deze dingen is dat bij iedere auto zich een hogedruk gebied met lucht vormt in en rond de wielkast die lift veroorzaakt aan de voorkant en de stroming langs de auto verstoort.
De opening aan de bovenkant vormt een ontsnappings-gat voor deze hoge(re) druk luchtmassa die dan over de auto heen kan wegstromen.
Uiteindelijk resultaat is dat de auto er stabieler van wordt en de lift aan de voorkant vermindert.
Nadeel is dus idd. dat je bij rotzooi of water op de weg dit door de openingen ook heen gegooid krijgt en op je raam.
De kieuwen zonder een opening in het binnenspatbord is nutteloos en alleen 'voor de sier'.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..