Herstel Rikster...

Algemene zaken omtrent onze auto.
Rikster
Mega lid

Herstel Rikster...

Bericht door Rikster »

Afgelopen zaterdag eindelijk het bericht van de verzekering dat het volledige schadebedrag zoals door van der Kooi berekent zal worden uitbetaald :!: Helaas zat ik de afgelopen dagen in Frankrijk en heb dus nog niet alles van mijn wensenlijst kunnen doorspreken, maar naast het herstel zullen in elk geval de volgende zaken worden aangepakt;

- Pro Alloy chargecooler plaatsen
- Toe-links vervangen door sterkere
- Opschonen van de motorruimte (is nu nogal een puinhoop met verschillende slangen en klemmen)

8)
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Duurt eigenlijk toch altijd veel te lang voordat de verzekering eruit is, maar succes met de wederopbouw nu!
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Een idee dat ik mijn hoofd heb en nee, niet het wit spuiten, maar de kieuwen... dan natuurlijk wel functioneel gemaakt :!:
Bijlagen
kieuwen.jpg
kieuwen.jpg (18.13 KiB) 3260 keer bekeken
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

"Die Kiemen werden in die Frontclam eingeklebt, dazu muss zunächst eine Öffnung in die Clam geschnitten werden. Die Kiemen werden dann von hinten eingeklebt."

Het betere knip en plakwerk om die er netjes zonder naden onderlangs in te krijgen, en te zorgen dat het lakwerk er later op die naden niet gaat scheuren.

Als je toch gaat blingen, is een setje lambo deuren erop ook niet verkeerd :wink:

Absurd grote foto link van lambo deuren;
http://koppold.net/Speedster/Bild%2003.jpg
Laatst gewijzigd door Smiley op 20 nov 2008 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Rik, op de Sagaris zijn ze uiteindelijk dicht gemaakt om de voorruitkosten binnen de perken te houden. :wink:
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Kwestie van fijn gaas er voor spannen of niet?
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Zou best eens de oplossing kunnen zijn, maar waarom hebben ze dat bij tvr dan niet gedaan? De huidige oplossing van hun vind ik eerlijk gezegd bagger. Had het spatbord dan gewoon glad gemaakt. Totaalplaatje blijft overigens begeerlijk.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Gaas is inderdaad een optie, op het duitse forum ook terug te vinden... Wil zeker geen bling, het moet absoluut functoneel zijn!
Bijlagen
gaas.jpg
gaas.jpg (13.69 KiB) 3222 keer bekeken
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Wil zeker geen bling, het moet absoluut functoneel zijn!
Godzijdank! :wink:

Succes met de opbouw maar weer.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Even een serieuze vraag tussendoor. Wat moet het funcionele hiervan eigenlijk zijn? Is dit dan ook überhaupt getest? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze voor een relatief kleine markt even een windtunneltje huren.
paul

Bericht door paul »

Het idee erachter is dat de voorremmen beter gekoeld worden,
wel in combinatie natuurlijk met de openingen in de frontspoiler,
waar nu de mistlampen zitten.

Of het ook werkelijk werkt weet ik niet. Ziet er wel leuk uit in
ieder geval.

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Inderdaad moet het voor extra koeling zorgen (zeker samen met het weglaten van de mistlampen... ook nutteloos gewicht trouwens :wink:), maar in de DTM bijvoorbeeld worden zulke kieuwen tevens gebruikt om de overdruk uit de wielkasten te halen en dus meer downforce te houden. Inderdaad zijn hier geen windtunneltests voor uitgevoerd met een Speedster en misschien is het voor de Speedster wel te veel op de vooras :?:

p.s. Met welke diffusor zijn er windtunneltests uitgevoerd voor de Speedster?
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Rik, ik denk met geen enkele en of het eerlijk gezegd nut heeft? Zonder de mijne los te schroeven om te testen denk ik nul komma nul. Volgens mij is iedere diffusor niets anders dan een stukje huisvlijt. Wil ik er wel bij vermelden dat op mijn wagen niet alleen dingen hoeven te zitten die daadwerkelijk functioneel moeten zijn. :wink:

Kan iemand overigens die absurd grote foto wat verkleinen zodat ik niet van links naar rechts hoef te scrollen bij het lezen van de tekst? :shock:
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

allen schreef:Even een serieuze vraag tussendoor. Wat moet het funcionele hiervan eigenlijk zijn?
Dit soor t 'kieuwen' werkt alleen als er ook een gat in het binnen-spatscherm wordt gemaakt, zodat er een open verbinding ontstaat tussen de wielkast en de buitenlucht aan de bovenkant.

De reden van deze dingen is dat bij iedere auto zich een hogedruk gebied met lucht vormt in en rond de wielkast die lift veroorzaakt aan de voorkant en de stroming langs de auto verstoort.

De opening aan de bovenkant vormt een ontsnappings-gat voor deze hoge(re) druk luchtmassa die dan over de auto heen kan wegstromen.

Uiteindelijk resultaat is dat de auto er stabieler van wordt en de lift aan de voorkant vermindert.

Nadeel is dus idd. dat je bij rotzooi of water op de weg dit door de openingen ook heen gegooid krijgt en op je raam.

De kieuwen zonder een opening in het binnenspatbord is nutteloos en alleen 'voor de sier'.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Mocht ik ze laten plaatsen zal er ook een verbinding gemaakt worden naar de wielkast, enkel voor de sier zal ik het niet doen.
Vraag me echter wel af hoeveel extra weerstand ze leveren, downforce gaat tenslotte altijd gepaard met drag...:?:
Plaats reactie