Arno schreef:Maarten schreef:
En je moet er nog een versnellingsbak aanhangen. (Motor wordt alleen met een voor de speedster veel te zware automaat geleverd)
Past een M56 of M66 bak niet op de Yamaha V8? Die zijn wel vrij compact qua bouw

OK ok.. Of ze het koppel aan kunnen is wat anders
Dwarsgeplaatste V-motor is alleen altijd beetje ellendig qua uitlaat-systeem in een auto als een Speedster. Daar heb je gewoon erg weinig ruimte voor.
Bye, Arno.
De M66 kan het koppel makkelijk aan. Deze wordt in de V70R met 400 Nm en ruim 1700 kg leeggewicht en 1800 kg toelaatbaar anhangwagen gewicht gebruikt. Maar het koppelingshuis past niet en daar moet dus een flens voor worden gemaakt of een nieuw koppelingshuis.
En de bak is behoorlijk zwaar en past niet zomaar tussen het subframe.
Motor is met 192 kg inclusief agregaten best licht. Variabele klepsturing en inlaatspruitstuk, airco pomp, stuurbekrachtigingspomp en dergelijke eraf.
Het is mogelijk maar wordt duur en het totale gewicht achter wordt in het beste geval iets meer als een standaard turbo.
Als ik een paar jaar geleden de tijd had gehad, was ik eraan begonnen (wegens tijdgebrek voor een compressor ombouw gekozen). Nu ik niet meer bij Volvo werk is het wat lastiger en ik heb de tjid en ruimte niet helaas.
Maar als iemand het project aandurft zal ik mijn best doen te ondersteunen.
Groeten,
Maarten