De Nieuwe speedster is gespot

Algemene zaken omtrent onze auto.
rayz25

De Nieuwe speedster is gespot

Bericht door rayz25 »

Ja Opvolger van de speedster met een v8 blok :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Photoshop ben ik bang.

Hier met rode accenten:
Afbeelding

Hier met blauwe accenten:
Afbeelding

En het origineel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

:bag:
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

:? hahahahah

eerste plaatje kwam me ook al bekend voor met die berg enzo


en hoe de fuck wil je er een v8 in gaan plaatsen
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

4.4 liter V8 Yamaha blok met 315pk uit de S80 en XC90?! Dwarsgeplaatst, dus in te bouwen.

Alleen de kosten hè :?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

SteV6 schreef:4.4 liter V8 Yamaha blok met 315pk uit de S80 en XC90?! Dwarsgeplaatst, dus in te bouwen.

Alleen de kosten hè :?

SteV6
Past niet onder de motorkap zonder het polyester aan te passen.
En je moet er nog een versnellingsbak aanhangen. (Motor wordt alleen met een voor de speedster veel te zware automaat geleverd)
Maar voor de betere doe het zelver met tijd is het mogelijk....
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Doe maar een Hartley H1 dan als we er dan toch een V8 in willen lepelen.
:D
http://www.h1v8.com/page/page/1562068.htm
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Maarten schreef:Past niet onder de motorkap zonder het polyester aan te passen.
En je moet er nog een versnellingsbak aanhangen.
Maarten,

Met de Badster-achterkant of de Stevenflappie oplossing is dat geen probleem meer.

Blijft over de bak ... en Einzelstück-oplossingen zijn altijd €€€€€ :cry:

Wie weet na 31 december. Ik heb bij de sigarenboer om het winnende lot gevraagd, nu alleen nog even controleren of ik dat lot ook echt gekregen heb :wink:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maarten schreef: En je moet er nog een versnellingsbak aanhangen. (Motor wordt alleen met een voor de speedster veel te zware automaat geleverd)
Past een M56 of M66 bak niet op de Yamaha V8? Die zijn wel vrij compact qua bouw :) OK ok.. Of ze het koppel aan kunnen is wat anders 8)

Dwarsgeplaatste V-motor is alleen altijd beetje ellendig qua uitlaat-systeem in een auto als een Speedster. Daar heb je gewoon erg weinig ruimte voor.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Kofferbakje opofferen dus... Maarten, nieuw projektje voor je :idea: :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Arno schreef:
Maarten schreef: En je moet er nog een versnellingsbak aanhangen. (Motor wordt alleen met een voor de speedster veel te zware automaat geleverd)
Past een M56 of M66 bak niet op de Yamaha V8? Die zijn wel vrij compact qua bouw :) OK ok.. Of ze het koppel aan kunnen is wat anders 8)

Dwarsgeplaatste V-motor is alleen altijd beetje ellendig qua uitlaat-systeem in een auto als een Speedster. Daar heb je gewoon erg weinig ruimte voor.

Bye, Arno.
De M66 kan het koppel makkelijk aan. Deze wordt in de V70R met 400 Nm en ruim 1700 kg leeggewicht en 1800 kg toelaatbaar anhangwagen gewicht gebruikt. Maar het koppelingshuis past niet en daar moet dus een flens voor worden gemaakt of een nieuw koppelingshuis.
En de bak is behoorlijk zwaar en past niet zomaar tussen het subframe.
Motor is met 192 kg inclusief agregaten best licht. Variabele klepsturing en inlaatspruitstuk, airco pomp, stuurbekrachtigingspomp en dergelijke eraf.

Het is mogelijk maar wordt duur en het totale gewicht achter wordt in het beste geval iets meer als een standaard turbo.
Als ik een paar jaar geleden de tijd had gehad, was ik eraan begonnen (wegens tijdgebrek voor een compressor ombouw gekozen). Nu ik niet meer bij Volvo werk is het wat lastiger en ik heb de tjid en ruimte niet helaas.

Maar als iemand het project aandurft zal ik mijn best doen te ondersteunen.

Groeten,
Maarten
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

[img]
http://www.h1v8.com/albums/album_image/ ... 367395.htm
[/img]

8)

Jammer dat ie wat aan de prijs is, alhoewel de dollar nu weer aardig zakt...[/img]
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Als we dan toch plaatjes gaan plakken ....

De H1V8 in lengterichting in een, ik vermoed, Exige MkII

Afbeelding

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Zucht, wat zou je daarvoor kwijt zijn?! :oops:

Dat moet me toch een megasound achter je rug zijn.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

allen schreef:Zucht, wat zou je daarvoor kwijt zijn?! :oops:

Dat moet me toch een megasound achter je rug zijn.
Even los van de aanschaf van een Speedster (€ 18.000 tot € 20.000):

- motor € 20.000

- bak + diff € 5.000 - € 10.000

- ombouwkosten € 10.000 - € 15.000

Dus totaal tussen de € 35.000 en € 45.000 als je al een Speedster bezit.

Voor dat geld komt een 3 jaar oude Vette C6 met Z51pakket en handbak ook binnen bereik :? (alleen dan moet je dan nog even BPM aftikken :evil: )

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie