Ik was gisteren bij een opeldealer ivm remolie verversen en de monteur zei dat de gasklepregelaar een gierend geluid maakt dit irriteert mij ook. Ik ben vergeten te vragen of hier iets aan te doen is. Degene die de precat en een opelcup uitlaat heeft geplaatst heeft een keer aan de gasklep regelaar iets versteld maar het gierende geluid blijft. De auto rijdt verder goed en de motor loopt goed. Het is alleen dat geluid dat mij stoort. Zijn er meer speedsters die hier last van hebben?
p.s
Remolie vervangen zou een half uur duren maar het viel tegen ivm de bodemplaten alleen al. Ze hebben toch een half uur berekend dit was dus netjes. Er was een uur aan gewerkt.
Zit de hoofdremcilinder (verdeling druk naar de remcilinder wielen) niet onder de bodemplaat? Als het tegenzit moet je daar wellicht ook bijkomen.
Of als er een remklauw vastzit wil je misschien de handrem loshalen.
Rij je met een open luchtfilter, dus zonder het zwarte kunstof (geluiddempende) Filterhuis?
Heb ik namelijk en ik hoor delucht langs de gasklep erg goed. Maar bij mij zit ie ook dichter bij de ventilatieopening in het achterspatbord als bij een standaard 2.2.
Mischien een lek in de buizen tussen filterhuis en gasklep?
Is je auto omgebouwd met de 2.4 luchtinlaat? Dan kan het zijn dat een beugel gebruikt is die tussen het huis en de klep is gemonteerd. Ik heb wel een mensen gehoord die daardoor een fluittoon hadden. Het deel van de beugel dat tussen de klep en het huis zit is niet nodig en kan worden verwijderd afgezaagd en verwijderd.
Ik had eerst een k&n luchtfilter en toen was het ook al heb daarna een bmc airbox laten plaatsen. Nu ja dan de radio maar een stuk harder als ik stilsta dan hoor ik het niet. Zal er wel een keer naar laten kijken als ik tijd heb.