Genadeloos vernederd...

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Genadeloos vernederd...

Bericht door allen »

Gisteren volle polle met een elise weg bij het stoplicht om vervolgens in een seconde vernederd te worden door een Speedster met compressor. Wederom automatisch gekeken of ik in R stond. :evil:
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

:jump:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

*standaard reaktie op Porsche vs BMW discussie*

En toen kwam de eerste bocht....

Zware lompe dingen die SC speedsters...
Afbeelding
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Bekend gevoel.......

Zij aan zij met een dikke mercedes op oprit van de A8. Toen de we naast elkaar dik 180 reden op een rechte weg vond ik het veiliger om de voet van het gas te halen, zeker met alle auto's voor ons die erg snel naderde.

Om te zien hoe de Mercedes door blijft jakkeren en zichzelf (en een ander) bijna plat rijdt met rechts inhalen :(

Moraal van het verhaal: zorg dat je er na een paar honderd meter ver genoeg voor zit, is het meest veilig :D
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Maik schreef:*standaard reaktie op Porsche vs BMW discussie*

En toen kwam de eerste bocht....
Werkt ook voor Speedster vs BMW. Er zat een C330 achter me op een industriegebied. Die ging met gelijke snelheid een krappe bocht in, en kwam er ter nauwe nood met zijn voorwielen als eerste uit.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Voor het betere bochten werk moet je nog steeds zelf kunnen steuren. Aangezien ik geen talent heb daarvoor moet ik het van de rechte stukken hebben. :(
Zo als Hammond van TG een keer zei toen bleek dat een lambo sneller was dan hij op een bochtig berg wegje, I am going to cure that with some bravery. :lol:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk... :shock: :wink:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

allen schreef:Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk... :shock: :wink:
Met standaard vering zijn lange bochten echt niet tof in de speedy.
Met standaard vering zijn hobels in een bocht echt niet tof in de speedy.

Kortom: gladde korte bochten met niet te hoge snelheid is de speedy in het voordeel, alle andere combinaties niet.

Een "standaard" audi/bmw/mercedes zijn echt niet beroerd afgeveerd, doorgaans hebben ze een veel bredere bandbreedte qua snel door verschillende soorten bochten rijden.

Hoe extreme een auto, hoe minder geschikt onze kart is voor het wegdek in NL. Op een rotonde maak ik misschien veel goed maar bij ieder recht eind ben ik het weer kwijt en laten we zwijgen over de verkeersdrempels
:shock:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
vauxhall

Bericht door vauxhall »

heb zo geen problemen met verkeersdrempels daar vind ik hem juist zo goed in (speedster turbo originele vering)
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Ach vernederd, vernederd.

Reed laatst met een Mercedes CL 65 AMG stukje op.
Tot 80 km per uur gezamelijk neus aan neus, daarna verdween de AMG al snel aan de horizon.

Maar ja, met 612 pk en 313.000 euro mag dat best van mij hoor. 8)

Originele turbo die overigens wel een compressor eruit reed vorig jaar, iets met langere toeren of zo. O, daar ga ik weer. Het was niet zo belangrijk, toch? :oops:
Speedster T #5002
M-speed
Actief lid

Bericht door M-speed »

ach joh

ik word dagelijks in me vectra vernederd zo veel te zwaar ding met maar 120 diesel pk denk je ff iemand kwijt te rijden :( lukt bijna nooit
Co'tje

Bericht door Co'tje »

allen schreef:Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk... :shock: :wink:
Het was een korte bocht met een klein knikje de andere kant op aan het eind. De lastenwisseling werd de BMW 330c een beetje teveel.....

Van lange bochten wordt ik ook niet echt vrolijk in de speedster, en met slecht wegdek is het vrij nerveus.
Heeft de aanpassing van je onderstel die problemen opgelost?
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Als ik had geweten wat ik moest weten had ik dat onderstel dag 1 eronder geramd! 8)

Gevoelsmatig scheelt het gewoon erg veel met een standaard onderstel. Wat dus niet wil zeggen dat je op Nitrons altijd sneller zult zijn.
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

allen schreef:Als ik had geweten wat ik moest weten had ik dat onderstel dag 1 eronder geramd! 8)

Gevoelsmatig scheelt het gewoon erg veel met een standaard onderstel. Wat dus niet wil zeggen dat je op Nitrons altijd sneller zult zijn.
Maar met een hardtop toch zeker wel :D ?

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Heb je plezier met je auto?

Wie wordt er dan vernederd?
Afbeelding