Voor een paar nieuwe tie wraps kan ik dat wel doen Gerard...
Moet ik wel eerst mijn OBD kabel uit mijn auto knippen (kost me dus 5 tie wraps!!! ).
Je weet waar mijn huis woont....
Had je je tie wraps al losgeknipt dan?
Waarschijnlijk heeft het motormanagement zich stapje voor stapje aangepast aan een lekkend spruitstuk en moest zich nu weer aanpassen. Alle uitgelezen waardes zijn normaal. Lampje is uit en blijft tot nu toe uit.
Lampje was weer gaan branden. Heb inmiddels de code uitgelezen en die is:O2S 2 Heater Circuit
Malfunction
P0141 Checks for sensor activity
within a given period of time
after cold start
0.25 A < O2S2 current < 1.26 A.
Kan het kwaad om daar nog even mee door te rijden?
Auto start, zelfs met de huidige temperaturen, als een zonnetje en rijdt gewoon normaal.
Verbazingwekkend taai karretje eigenlijk, er moesten alleen geen stukken uitvallen.
Gerard, het kan absoluut geen kwaad hier met door te rijden. Je motor blijft op zijn gewone programma draaien.
De lambda-sondes, gebruikt in onze Speedster, zijn van het 'verwarmde type'. Naast het meetelement, hebben zij ook een ingebouwde verwarmingsweerstand die de sonde snel op de benodigde werkingstemperatuur brengt en daar op houdt. De vermelde foutcode is betreffende de weerstand van de 2de sonde. En die kontroleert enkel de goede werking van de hoofdkatalysator en heeft geen regelende functie.
Gewoon de sonde vervangen als je tijd hebt, de fout even resetten en alles is weer ok.
Wees er wel op bedacht dat je nu geen andere "nieuwe" foutcodes kan opmerken die mogelijk wel schadelijk zijn (zolang dat verwarmingselement niet vervangen is en je foutcodegeheugen is gereset).
Heb je al zo'n scangauge gekocht Gerard? Onmisbaar op een (getunede) speedster vind ik, en altijd weet je wat er eventueel aan de hand is, ook op vakantie bv
Ik heb alle foutcodes heel klein en dubbelzijdig uitgeprint en dat documentje ligt altijd in mijn speedster, dat geeft je toch wel een gerust gevoel.
O.k. mannen, bedankt voor de info.
Ik heb er nu nog eentje te leen maar ga er zeker een zelf aanschaffen.
Zo'n lijstje altijd bij je hebben is ook een goed idee.